defteros
New Member
1. Имате ли какво да предложите?
Преди да започнем да разсъждаваме над въпроса е добре да се изясним, че става въпрос за продукт и като такъв той ще бъде предлаган на един мащабен пазар,където ще се опитаме да наложим съответният продукт. А като всеки продукт той трябва да притежава типичните характеристики, които определят всеки един бизнес. Колкото и минимален да изглежда той. Имаме ли продукт? И тъй като най често се набляга на съдържанието в блоговете- то в случая се явява и продукта, който предлагаме на потребителите.
2.Кое определя съдържанието в блога?
Изборът на тема. Нямам предвид темплейта! За да пишете във вашият блог трябва да сте решили, за какво ще пишете! Ако сте стоматолог- това е начин да приложите на практика знанията си, но този път онлайн. Блогът ви може да дава препоръки и съвети \в случая от специалист\ , като статиите, които пишете ще имат пряка полза за потребителите. Може и да сте любител. Например ако се интересувате от сериали и ви са нещото, което сте готови да обсъждате винаги – това е вашата тема. Освен избор на тема обаче съществува и избор ниша! А може и на под ниша! Вие избирате конкретно за какво ще пишете. Ако сте решили да правите блог за бизнес не забравяйте, че има онлайн бизнес, конвенционален бизнес, МЛМ бизнес и т.н. На кое точно ще се спрете или трябва да се спрете ? За мен отговорите са два:
- изборът е личен
- изборът е резултата от проучвания
3.Защо изборът на тема е толкова важен?
Защото не бива да забравяме, че конкуренцията е голяма и жестока навсякъде. Лично аз виждам в този избор сблъсък на емоционално и на рационално ниво! От една страна дадена тема може да ми е любимата, но да не предлага големи възможности. Не забравяйте, че говорим за комерс т.е. за изкарване на пари, а не за лични блогове. В резултата на проучването може да установим, че съществуват теми, които може да не са ни толкова любими, но пък много по популярни! На кое ще заложим? Аз залагам на това, което ми харесва по простата причина, че иначе се губи мотивацията. т.е желанието пресъхва , а това е доста опасно за вашият бизнес.
4.Изборът на ниша
След доста прочетено и проучвания изкарах следните изводи:
- Нишата също трябва да е в резултата на проучвания
- Можем просто да яхнем вълната, както се изразяват мнозина, на някоя популярна тема или ниша към момента и така да изкараме пари от онова, което е интересно или модерно към момента. Това може да е блог за клюки, простотии или секс. Не трябва да забравяме обаче, че всичко тече- всичко се променя! Затова са проучванията!
- Ако изберем да създадем блог за МЛМ бизнес това е профилирана ниша. Можем да изберем обаче да пишем, за МЛМ бизнес в областта на козметиката. Това е
- под ниша. Ние избираме частта върху, която да се спрем.
- Колко е по тясно специализирана ниша по голяма е вероятноста и да се класирате добре във Гугъл.
- Нишата може да се определи от нашите собствения желания. Без да се съобразяваме със тенденциите. Не ви го препоръчвам. От друга страна винаги можем да създадем стойностен блог, за по тесен кръг потребители, които се интересуват например от творчеството на Достоевски.
5.Защо трябват проучвания?
Защото целта на блога е да изкарва пари или т.е. искаме да развием онлайн бизнес. Ако просто пуснете един продукт на пазара – вие няма да сте сигурни дали този продукт ще се окаже успешен! Ако пуснете на пазара поредната шоколадова вафла без ясна визия, за това как ще я наложите на пазара и без стратегия тя просто ще се изгуби из сред множеството други вафли и най вероятно ще фалирате. В Блогосферата също има конкуренция и достатъчно блогове по определени тематики. Ето защо ви са необходими проучвания, събиране и анализ на информацията.
6.Бечмаркетинг
Това е проучване на конкуренцията. Трябва да сме наясно с това какво предлага тя и с това, което искаме да предложим ние. Не ви съветвам да копирате. Аз по скоро се старая да бъде различен, за да се откроя.
7.Продукта
С какво нашият блог по определената вече тематика е по добър от този на конкурентите ни? Кое е вашето конкурентно предимство? Какви за ползите за потребителите? Не за вас, а за потребителите. Ако тръгнем наобратно ще сбъркате. Първо са потребителите! С какво нашето съдържание ще бъде полезни за тях? Какви съвети и конкретни препоръки може да дадете? Какво друго може да предложите, което липсва при другите блогове? Проявете малко въображение и малко творчество! Няма готови рецепти! Конкурентно предимство може да бъде предлагане на съответни продукти на много по ниска цена или лична консултация. Всичко, което ще ви заведе една крачка напред и което е полза за потребителя!
8.Реклама
Колкото и добър да е един продукт – хората трябва първо да научат за него. Тук идва ролята на оптимизацията! Колкото по добри резултати имате в търсачката –толкова повече хора ще имат шанс да харесат вашият продукт на онлайн пазара, който е Интернет. Начини да рекламирате много. Няма да се спирам на тях.
9.План
След като сме направили проучвания, взели сме решение и сме на етапа продукт –не бива да забравяме, че освен ясна стратегия за неговото рекламиране трябва да сме наясно и как ще се развива за в бъдеще. В случая продуктът е съдържането, което предлагаме и преките ползи от него. И не само. Той може да включва определени физически стоки и т.н. Но при блоговете съдържанието е основно. Трябва да сме наясно да къде искаме да стигнем с нашият блог – като брой потребители. Т.е. да имаме ясно поставена цел и стратегия за нейното постигане. Какъв дял от пазара искаме да завладеем? Целта е да бъдем най добрите и ако сме решили да промотиране нови филми да постигнем максималното като предлагане, информация, стойност. Колкото по голям процент от хората, които които се интересуват от конкретна тематика придобием- толкова по добре! Или бизнес план, който трябва да включва всички посочени етапи. От създаване на продукта до неговото пускане , рекламиране, развитие и постигане на печалби.
10.Как ще изкарвате парите от блога си?
Това е основната част, но преди нея са всички тези, които посочих. Монетизацията на блог може да включва реклами, продажба на афилейт продукти, предлагане на лични платени услуги. Монетизацията и видът, който ще изберем е пряко зависим от характера на блога и целите, които ще си поставите. По темата има достатъчно информация в Мрежата. Но трябва да сме наясно как смятаме да печелим, иначе впоследствие ще бъде доста трудно. Това е и фактора, който ще определи облика на блога, както и горе посочените фактори. Трябва да проучим всички възможни, легални начини и да решим кои ще бъдат най удачни за нас.
Целта е да създадам стойност за всички, като обсъдим темата. Приемам както критики така и препоръки. Лично аз мисля, че това са основните неща, за които трябва да помислим преди да започнем с блог. Нещо като рамкиране на основните дейности.
Преди да започнем да разсъждаваме над въпроса е добре да се изясним, че става въпрос за продукт и като такъв той ще бъде предлаган на един мащабен пазар,където ще се опитаме да наложим съответният продукт. А като всеки продукт той трябва да притежава типичните характеристики, които определят всеки един бизнес. Колкото и минимален да изглежда той. Имаме ли продукт? И тъй като най често се набляга на съдържанието в блоговете- то в случая се явява и продукта, който предлагаме на потребителите.
2.Кое определя съдържанието в блога?
- изборът е личен
- изборът е резултата от проучвания
Защото не бива да забравяме, че конкуренцията е голяма и жестока навсякъде. Лично аз виждам в този избор сблъсък на емоционално и на рационално ниво! От една страна дадена тема може да ми е любимата, но да не предлага големи възможности. Не забравяйте, че говорим за комерс т.е. за изкарване на пари, а не за лични блогове. В резултата на проучването може да установим, че съществуват теми, които може да не са ни толкова любими, но пък много по популярни! На кое ще заложим? Аз залагам на това, което ми харесва по простата причина, че иначе се губи мотивацията. т.е желанието пресъхва , а това е доста опасно за вашият бизнес.
След доста прочетено и проучвания изкарах следните изводи:
- Нишата също трябва да е в резултата на проучвания
- Можем просто да яхнем вълната, както се изразяват мнозина, на някоя популярна тема или ниша към момента и така да изкараме пари от онова, което е интересно или модерно към момента. Това може да е блог за клюки, простотии или секс. Не трябва да забравяме обаче, че всичко тече- всичко се променя! Затова са проучванията!
- Ако изберем да създадем блог за МЛМ бизнес това е профилирана ниша. Можем да изберем обаче да пишем, за МЛМ бизнес в областта на козметиката. Това е
- под ниша. Ние избираме частта върху, която да се спрем.
- Колко е по тясно специализирана ниша по голяма е вероятноста и да се класирате добре във Гугъл.
- Нишата може да се определи от нашите собствения желания. Без да се съобразяваме със тенденциите. Не ви го препоръчвам. От друга страна винаги можем да създадем стойностен блог, за по тесен кръг потребители, които се интересуват например от творчеството на Достоевски.
Последно редактирано от модератор: