Въпроса е предимно към собственици на магазини продаващи стоки, които могат да бъдат зареждани от няколко доставчика. Например продавате модел детска играчка, която може да закупите от няколко търговеца на едро.
Въпроса ми е следния, за следене движението на стоки според мен има два варианта за артикулен номер:
1. Артикулния номер във вашуия магазин е същия или съдържа в себе си артикулния номер на търговеца на едро.
2. Артикулния номер във вашия магазин е уникален (измислен от вас).
При първия вариант много лесно се следи движението на дадена стока, номера във вашия магазин съвпада с този на търговеца на едро, съвпада с номера по фактури от този търговец. Веднага може да бъде засечено колко сте купили, колко сте продали и колко трябва да имате на склад. Проблема на този метод, е че когато дадена стока свърши при този доставчик, но я има при друг, вие трябва да направите нова стока в магазина си и да й присвоите нов артикулен номер. Допълнителен проблем, е че новата стока ще има нов линк, ако предния линк е бил харесан от Гугъл вече не е гаранция, че ще бъде харесан новия. И в този случай отпада и главното предимство на този вариант, тъй като вече има два артикула за едно и също нещо.
При втория вариант много лесно се следи стокооборота на даден модел стока, но се къса връзката с артикулния номер на доставчика и доставните фактури.
Та ако може споделете как процедирате с арт. номера?
Въпроса ми е следния, за следене движението на стоки според мен има два варианта за артикулен номер:
1. Артикулния номер във вашуия магазин е същия или съдържа в себе си артикулния номер на търговеца на едро.
2. Артикулния номер във вашия магазин е уникален (измислен от вас).
При първия вариант много лесно се следи движението на дадена стока, номера във вашия магазин съвпада с този на търговеца на едро, съвпада с номера по фактури от този търговец. Веднага може да бъде засечено колко сте купили, колко сте продали и колко трябва да имате на склад. Проблема на този метод, е че когато дадена стока свърши при този доставчик, но я има при друг, вие трябва да направите нова стока в магазина си и да й присвоите нов артикулен номер. Допълнителен проблем, е че новата стока ще има нов линк, ако предния линк е бил харесан от Гугъл вече не е гаранция, че ще бъде харесан новия. И в този случай отпада и главното предимство на този вариант, тъй като вече има два артикула за едно и също нещо.
При втория вариант много лесно се следи стокооборота на даден модел стока, но се къса връзката с артикулния номер на доставчика и доставните фактури.
Та ако може споделете как процедирате с арт. номера?