Как и за колко да продам два средно големи сайта

technoise

New Member
Здравейте,

Можете ли да ми кажете, ако имате някаква идея, какви пари е нормално да иска човек за два български сайта на тема телевизия, музика, забавление, единият има около 10 - 11 хиляди посещения дневно, другият около 5 000.

Единият сайт е елегантно копие на другия, но просто с различен акцент. Всеки сайт има около 20 000 статии, като всеки текст е редактиран с цел поставяне на акценти, изчистване на правописни и пунктуационни грешки. Основно се базира на прес съобщения, малка част авторски разработки.

Има общо към 50 000 коментара в двата сайта, естествено, повечето не са твърде съдържателни или подробни.

Има и форуми с хиляди мнения, още други секции, подходящи за такъв сайт.

Към сайтовете може да бъде продаден и архив за няколко години назад - над 80 GB прес съобщения и висококачествени снимки, които може да се ползват свободно. Самите сайтове имат архив от висококачествени снимки, които се класират добре в Гугъл, с добре оформени файлови имена.

На сайтовете всичко им върви, засега, но понякога човек предпочита ново начинание или да води по-спокоен живот ("от 9 до 5"), вместо да си събира екип.

Домейните са горе-долу добри, не са .bg, но според мен така създаденото съдържание е ценно само по себе си. Използва се популярна платформа като основа на сайтовете, т.е. съдържанието лесно може да бъде пригодено и към друг домейн или стартиращ сайт. Естествено, по посещенията може да се съди, че и настоящите домейни са придобили някаква популярност.

Ще съм ви благодарен, ако можете да изкажете предложения каква е нормалната цена за два такива сайта в пакет. Не желая да обявявам имената им, защото от една страна всеки може да се представи за собственик на сайт Х или Y по форумите, от друга страна не бих продал сайтовете, ако не постигна желаната цена. Може самооценката на труда ми да е далеч от реалността, затова реших да ви попитам. Ясно е, че без конкретика не може да се каже точна сума, но ми се ще да придобия най-обща представа.

Благодаря ви още веднъж, ако можете да изкажете някакви мнения!

Ако желаете да се свържете с мен - technoise(at)mail.bg
 
От: Как и за колко да продам два средно големи сайта

Аз пък все си мислех, че с 10000 посещения дневно си е баш голям сайт...ама щом го имаш за средно голям. Щом имаш желана цена, значи вече знаеш колко струват.
 
Абе 10к за български трафик си е дори малко. Това са ти 15 лева дневни приходи, освен ако не продаваш директна реклама на cpm принципа.
Обикновено цената на сайта се изчислява на принципа - 12 ( 18 ) х (средно месечните приходи - разходи за хостинг - допълнителни разходи) = стойността му.

Добавка: Е възможни са естествено и някои изключения от формулата. Ако сайта предразполага за по-добро развитие и повишаване на приходите, което се вижда от извлечението за приходите от последните 12/18 месеца или идеята е наистина иновативна, цената може да се покачи я някоя друга хилядарка, но в последно време такива сайтове са истинска рядкост.

А и самооценката на труда, обикновено ще ти създаде повече главоболия от колкото възможност за продажба. Може да работиш по 14 часа на ден и сайта да ти докарва 2-3 лева. Нали се сещаш, че няма да го продадеш за 20 000, въпреки, че на толкова си оценяваш труда. Тук става дума за продажба на бизнес, а това е свързано с пари, а след като е свързано с пари - най-голямо значение оказва чистата печалба.
 
Последно редактирано:
От: Как и за колко да продам два средно големи сайта

Според мен приходите не може да са съществена част от цената, защото една фирма може да монетизира по един начин съдържанието си, друга - по друг. Например, някои използват кликаеми думи в текста, други кликаем background около съдържанието, трети членуват в Nielsen и Gemius, което отваря допълнителни врати.... зависи от дизайн, а както казах, използваната платформа е удобна за съществени промени...

Във всеки случай, един маркетингов екип би монетизирал съдържанието по много по-добър начин, отколкото сам собственик, разкъсан между пълнене на съдържание и всичко останало. Има и партньорства с дадени продуцентски фирми и т.н.

Наскоро слушах интервю с новия собственик на "Труд" и "24 часа" Любомир Павлов, който каза, че от практиката се бил научил на едно - да не започва отначало. Т.е. мисля в случая това е ценното и трябва да се гледа създаденото съдържание, а не как е било монетизирано то :)

Но... очевидно всичко е индивидуално, нека заинтересованите пишат на имейла, естествено отворен съм за още хипотези и ще съм благодарен :)
 
Re: От: Как и за колко да продам два средно големи сайта

Според мен приходите не може да са съществена част от цената

За това най-вероятно сайтовете ще си останат вечно твои :).
Какво значение има аз какво умея и колко мога да изкарам от един сайт? Важното е ти какво ми продаваш. Потенциала не се харчи много.
 
От: Как и за колко да продам два средно големи сайта

Потенциалът е важен, но това е до степен какви пари може да прави този, който ги купи. Пратил съм ти мейл и след като ги видя дори и да не купя някой от тях ще ти дам реална оценка за колко може и си заслужава да си продадеш :)
 
Последно редактирано:
От: Как и за колко да продам два средно големи сайта

Ами хубаво е да се изчислява печалбатаХ12.. ами ако приемем, че сайтът не е монетизиран никога, означава ли, че струва 0 лв. тези формули не работят понякога.
 
От: Как и за колко да продам два средно големи сайта

Здравейте, благодаря за подкрепата :) Това и аз исках да напиша, че не всичко е въпрос на груби сметки. Купуваш също име и/или основа.

Да вземем пример с ефирната "Топ тв", идва ми този пример. Това, че "Топ тв" изкарваше малко не пречеше ефирният лиценз да бъде купен от PRO.BG за огромна сума и там да започне излъчване новият канал.

Ето това искам да кажа. Че не всичко е твоите приходи. Ти имаш основа.

Как новият собственик ще монетизира наличната основа е много важно, а това определя и цената. Ако греша някъде, поправете ме :) Просто в този сектор е ужасно важно какви връзки имаш в рекламния пазар, а това е пряко свързано с провежданата политика в сайта. Давам конкретен пример: можеш да вземеш много повече от дадена платена PR публикация на челно място, отколкото от някакво си рекламно каре. Т.е. тук контактите и политиката се смесват и надделяват над прозаичното. Ако се огледате в ефира и печата, ще забележите доста медии с малко реклами, но оцеляващи... замислете се как :)

djeims, благодаря ти за предложението, ще си помисля.
 
Последно редактирано:
От: Как и за колко да продам два средно големи сайта

Да знаете, че в криза се продава сайт приходите за 1 месец x12 :D :D :D
А пък сега е зле, няма да успее пича да им вземе добри пари, по-добре да си ги държи.
 
От: Как и за колко да продам два средно големи сайта

Здравейте, благодаря за подкрепата :) Това и аз исках да напиша, че не всичко е въпрос на груби сметки. Купуваш също име и/или основа.

Да вземем пример с ефирната "Топ тв", идва ми този пример. Това, че "Топ тв" изкарваше малко не пречеше ефирният лиценз да бъде купен от PRO.BG за огромна сума и там да започне излъчване новият канал.

Ето това искам да кажа. Че не всичко е твоите приходи. Ти имаш основа.

Как новият собственик ще монетизира наличната основа е много важно, а това определя и цената. Ако греша някъде, поправете ме :) Просто в този сектор е ужасно важно какви връзки имаш в рекламния пазар, а това е пряко свързано с провежданата политика в сайта. Давам конкретен пример: можеш да вземеш много повече от дадена платена PR публикация на челно място, отколкото от някакво си рекламно каре. Т.е. тук контактите и политиката се смесват и надделяват над прозаичното. Ако се огледате в ефира и печата, ще забележите доста медии с малко реклами, но оцеляващи... замислете се как :)

djeims, благодаря ти за предложението, ще си помисля.

Сравнението ти е неуместно. Едно е да купиш телевизия друго е да купиш сайт.
Проблема на бг сайтовете е главно в неплатежоспособните рекламодатели. > Ниски приходи > Ниско оценен труд
Другото което е, че нещата много зависят от Г, техните промени по алгоритмите, СЕО-тата зад проекта, активната или неактивната работа по проекта.
Не можеш просто ей така да сравняваш финансовата оценка на една телевизия и тази на един сайт. Формулата описана по горе не винаги е адекватна, но в общи линии купувачите се придържат към нея. Защото купувачи с пари има малко, а продавачи винаги има много.
 
От: Как и за колко да продам два средно големи сайта

Това с дохода Х 12 наистина ме блазни, но ми допада ако аз съм купувача.. защото по много груби сметки след година ще съм на печалба и ще е доста умно да инвестирам тези пари.

Иначе не препоръчвам да се продават сайтове за дохода Х 12.. освен, ако амбициите ви не са да видите 1000 лв накуп или да си купите най-новия Ipad с парите от сайта.
 
От: Как и за колко да продам два средно големи сайта

Това с приходите е вярно донякъде и служи по-скоро като ориентир, някаква първоначална оценка, но изобщо не е неотменно правило. Ето ви два сайта с подобни посещения:
www.moitepari.bg
bgkulinar.net

Не знам какви приходи генерират, но имам усещане, че ако решат да ги продават собствениците им ще търсят 6 цифрена сума.
 
Не препоръчвате, не сте съгласни, не е хубаво така .... ама това е положението.

И на мен не ми харесва хич, но това е реалността. И да я отричаме, пак ще си остане такава.

Разбира се, че не е неотменимо правило, но сайтове се продават общо взето само по тази схема. +- някакви проценти.

По-добре е според мен да си имаш ipod, от колкото да си губиш времето и финансите с някакъв лишен от смисъл проект. Пълно е с такива произведения с огромен потенциал, които ей така на инат висят с години в пространството и я изкарват за една свястна кръчма месечно я не. Или вместо ipod може да ги вложиш в нещо, което наистина ще изкарва пари например.
 
От: Как и за колко да продам два средно големи сайта

Въпроса не е в количеството на посещенията, а в качеството така сайт с 1000 посещения може да изкара месечно колкото сайт с 10 000 посещения. Примерно сайтовете, които имат аудитория на лица под 20 години са не привлекателни за инвестиране. И точно обратното да речем, ако имаш 1000 души на възраст между 25-45години мъжка аудитория или само женска аудитория са много привлекателни. Защото знаеш как да си насочиш трафика за да изкараш ти пари или да предложиш реклама на голям онлайн магазини или друг заинтересован от конкретния трафик.

това е моето мнение! И на база на това е добре да се формира цената а не на количество посещения. Ако дадеш информация за пол и възраст е много по-полезно и със сигурност ще вдигне цената на сайта!
 
От: Как и за колко да продам два средно големи сайта

всичко опира до оценка на риска
ако сайта ти има органичен трафик и 6 месеца след продажбата(в случая покупката) гугъл те накаже и се сринеш в серпа ще бъдеш на печалба след .... 100 години.... приблизително
или казано песимистично ще си назад с половината от парите

Това с дохода Х 12 наистина ме блазни, но ми допада ако аз съм купувача.. защото по много груби сметки след година ще съм на печалба и ще е доста умно да инвестирам тези пари.

Иначе не препоръчвам да се продават сайтове за дохода Х 12.. освен, ако амбициите ви не са да видите 1000 лв накуп или да си купите най-новия Ipad с парите от сайта.
 

Горе