Как правите оферта на клиент?

SoulReaver

Active Member
Колеги, нещо съм неприятно изненадан от начина по който една част от фирмите третират новите си клиенти (или потенциални такива). Трябва ми услуга за която потърсих в Google и се свързах с фирмите, които бяха листнати на челни позиции (уж гурута в това, което правят). След това започна да става смешно, или чаках 3-5 дни за една смешна оферта или не получих изобщо отговор на запитването си :)

Много ли е трудно вместо 2 изречения, нахвърляни на мейл, да се изпрати един файл в който надлежно е описано какво може да ми се предложи срещу това, което искам и колко ще струва, както аз съм свикнал да пиша оферти и предполагам, че и голяма част от вас... Иначе е несериозно да се обаждам да подсещам фирмата, че чакам 4-ти ден оферта от тях и да ми излизат с номера, че имали много работа. Не се печелят клиенти така :(

Имате ли подобни случки?
 
От: Как правите оферта на клиент?

Аз съм на мнение, че за много хора в БГ имейл кореспонденцията е все още нещо екзотично :)

Имате ли подобни случки?

...и си важи с пълна сила и в двата случая:
търговец <> клиент
клиент <> търговец
 
От: Как правите оферта на клиент?

Мда съпорт по имейл от бг фирми е все едно да чакаш от умрял писмо в повечето случаи.
 
От: Как правите оферта на клиент?

След това започна да става смешно, или чаках 3-5 дни за една смешна оферта или не получих изобщо отговор на запитването си :)

Зависи от фирмата. Последната в която работех беше задължително при запитване да се изпраща оферта до час-два макс. И това беше задължение на търговците, а в случай, че някой от тях е възпрепятстван офертата се изпращаше от първия свободен служител. Беше задължително и обажданията по телефона да се приемат до второто позвъняване. Най-забавно бяха задълженията около коледните партита. Беше задължително при официална покана да има представител от фирмата. Така се получаваше, че обикновено все мен ме товареха с нещо допълнително и все мен пращаха :twisted:. Един декември ми се бяха събрали 5 мероприятия. Сериозните фирми си следват принципите, това е.
 
От: Как правите оферта на клиент?

Не знам, на мен ми отнема от час до 24ч да върна оферта по запитване, което зависи какви и колко ангажименти съм имал за деня. В повечето случай зависи кога е дошло запитването - все пак няма да седна да правя оферта по запитване пристигнало в 20-21ч вечерта и връщам до обяд на следващият ден.
Според мен оферта в нормален и подреден вид е най-малкото, което можеш да направиш за да си вземеш поръчката/продажбата. Вярно има го и другото - налага ми се да звъня за да ги подсетя да си проверят пощите, все едно има друг начин ама тва е друга тема... :)
 
От: Как правите оферта на клиент?

Зависи от фирмата и зависи от поръчката.

Някои фирми получават десетки запитвания всеки ден и докато обработят всяко може да мине време.

Нормално запитванията за по-обемни поръчки са с предимство.
 
От: Как правите оферта на клиент?

Според мен оферта в нормален и подреден вид е най-малкото, което можеш да направиш за да си вземеш поръчката/продажбата

Eто за това говоря...
 
От: Как правите оферта на клиент?

В някои случаи конкурентите си комуникират и като си изпратил запитване в такъв кръг от фирми, до някъде е нормално да те "пуснат по течението".
Разбират го, че търсиш цена в общия случай. :) И не се занимават.
Пробвай с един и същ пощенски адрес да изпратиш на английски език от различни имейли. Има по-голяма вероятнст да те вземат под внимание.
 
От: Как правите оферта на клиент?

В някои случаи конкурентите си комуникират и като си изпратил запитване в такъв кръг от фирми, до някъде е нормално да те "пуснат по течението".
Разбират го, че търсиш цена в общия случай. :) И не се занимават.
Пробвай с един и същ пощенски адрес да изпратиш на английски език от различни имейли. Има по-голяма вероятнст да те вземат под внимание.

Обичам когато са си повярвали твърде много и разберат, че 1 запитване е пуснато до няколко фирми и понеже са много отворени никой не е отговорил. Просто прискърцвам със зъби от кеф. Последно на такива отворковци дето ми казваха "не се занимавай с тва бе, тая е пуснала до всички" им дръпнах една продажба за 6к, пък нека си е пуснала питането до 20 фирми...
Не съм го казвал, но пак ще повторя: Има разлика какво клиента си е купил и какво ти си му продал!
Колкото повече такива дето клиента купува от тях, толкова по-добре се чуствам.
 
От: Как правите оферта на клиент?

В някои случаи конкурентите си комуникират и като си изпратил запитване в такъв кръг от фирми, до някъде е нормално да те "пуснат по течението".
Разбират го, че търсиш цена в общия случай. :) И не се занимават.

Така е, но не мога да пусна запитване само до една фирма, защото няма да получа най-актуалната оферта за цена/качество :)
 
От: Как правите оферта на клиент?

Българска работа , преди месец и аз имах подобно изживяване - Търсех услуга свързана с изпращане на смс-и и познай от 4 БГ фирми колко ми отговориха само 1 .
А запитването ми беше повече от изчерпателно .
 
От: Как правите оферта на клиент?

И що си мислиш, че само в България е така?
 
От: Как правите оферта на клиент?

Не мисля знам ,че е така .
В същото време отправих същото запитване и към 3 чужди фирми и в рамките на 24 часа имах отговор
И що си мислиш, че само в България е така?
 
От: Как правите оферта на клиент?

Не насилвам нищо, но в България цена/качество си се приема, като "изпилена оферта". Ако им зададеш въпроса, в какъв срок може да ти доставят 10 тона гранулирана пластмаса (само като пример го давам) ще видиш, колко по-бързо може да ти отговорят, даже и с цена.

Така е, но не мога да пусна запитване само до една фирма, защото няма да получа най-актуалната оферта за цена/качество :)
 
Как правите оферта на клиент? Оферта от фирма

Мда съпорт по имейл от бг фирми е все едно да чакаш от умрял писмо в повечето случаи.

Аз съм забелязал, че доста фирми са много зле от към онлайн. Все едно не им е реално, че интернет им носи както бизнес, така и място, на което са доста видими за потенциалните им потребители. Често се чудя как така си платил някакви пари за онлайн реклама, а в същото време по никакъв начин не си адекватен как да обслужваш клиенти онлайн.

Имам един пример от тези дни. Писахме на фирма-производител на дивани, мебели и обзавеждане по мейла. Купената от техен дилър стока има нужда от освежаване. За целта се писа направо на производителя, като на дилъра не им се отваряше даже и сайта. Вече седмица и никакъв отговор от тях. Започвам да си мисля, ще не е нарочно, а просто толкова си могат хората. Сега ще е нужно да търсим друг, който реално не е по никакъв начин свързан с продукта, освен, че е в този област.

Стана ми доста криво, че товя е така. Все пак това ти е начина да си номер едно - да обалужваш клиентите си добре, използвяйки всичките възможни канали. :)
 
От: Как правите оферта на клиент?

аз имах проблем с чужденците, не се доверяват на българи. обаче склонноста им да платят се увеличава като им кажа - добави ме в скайп ако искаш, за да си кореспондираме по-лесно (дето ми е в повечето случаи личния).
така от 10, които ме добавят поне 7-8 плащат и си купуват това, което предлагам. повечето се притесняват, че пращат парите на някакъв акаунт в някаква платежна сиситема на някакъв българин примерно. в много редки случаи съм давал и телефон за контакт, на едни казахстанци, щото искаш плащане по вестерн-а и те ама хич не искаха да плащат преди всичко да е свършено, да проверят и да е при тях. след няколко разговора по телефона си пратиха парите като пичове. естествено всичко беще точно и от наша страна.

за това карам всички да ме добавят в скайп, в който съм често онлайн (демек там съм, няма да бомбя) и всичко е точно :) вие забелязвали ли сте го това?
 
От: Как правите оферта на клиент?

Преди известно време имах.. как да кажем леко смешен случай.
Исках да си купя диван и започнах да ровя из интернет за модели.
Попаднах на доста добър сайт който предлага дизайн по поръчка.
Имат скайп, имейл, телефони.. всичко по реда си.
Писах на имейла, писах и на скайпа който между другото беше онлайн и никакъв отговор.
Звъня аз и питам "Що не ми отговаряте на писмата и на скайп като Ви пиша?" и отговорът:
"Да видяхме, че сте писали но ние не стоим много на скайп... ако искате нещо обаждайте се най-добре"
Съпорт: оценка 6 :D
 
От: Как правите оферта на клиент?

Бе те горе-долу са си прави. Обикновено стандартният бръмчалник бг-купувач използва телефона, когато вече е готов за директна покупка или пък с конкретен въпрос. Ние сме свикнали да кесим по мейлите.... и си мислим, че всичкото кеч се събужда във входящи и заспива в изходящи :) Но истината е, че хората все още нямат мейла/скайпа/чата и тн модерни комуникатори за бърз, надежден и най-вече отговорен начин за нещо толкова важно като ПОКУПКАТА. Нали знаете - око да види, ръка да пипне. За това и фирмите с оглед на опитът си - да получават рядко СЕРИОЗНИ запитвания по мейл, еле па покупки, самите те не обръщат достатъчно сериозно внимание на такива - по-скоро считат, че по този начин (игнорът) елиминират несериозни клиенти губещи ценното им време или най-малкото сортират по-сериозните като очакват имено телефонното обаждане.
А колкото до начина на офериране, това с готовата форма не е особено удачно, тъй-като бг-клиентът обича да го гъделичкат с лично и специално отношение. Такава готова форма на оферта по-скоро може да се сложи в самият сайт, при конкретната услуга или продукт.
 

Горе