Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

abakadaba

Member
Заглавието е достатъчно красноречиво
Как процедирате ако клиент поръча нещо от ваш онлайн магазин, не го потърсва 1-2 седмици. След като се свържете с него, потвърждава, че ще плати стоката, но е бил възпрепятстван и след 2 седмици отказва да приема поръчката?

Какви права имаме търговците в такива ситуации.
 
От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

Никакви права нямат търговците :D Ако мога да предположа на товарителницата не пише и фирма, ами е частно лице?

Аз преди всяка поръчка се чувам с клиента за потвърждение, като този ми разход съм го заложил в цената. Ако имам магазинаж, няма такъв филм, като да го чакам 2 седмици, един ден преди да започне магазинажа го питам дали ще взима, ако да, да отива веднага иначе губи, ако не може да предплати по банка барабар с магазинажа и ще си чакам, ако само трябва да чакам си взимам стоката и му казвам, че така не процедираме.

Когато става въпрос за чужбински клиенти, там нещата са доста по сложни, но 90% от случаите гледам всичко да ми е предплатено предварително.
 
От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

Кви 2 седмици, кви 30 дена... Кой ще го плаща тоя магазинаж...

На 3тия ден се прозвънява, чака се още 1 ден и се прибира обратно.

Мейла, адреса, телефона и името се блеклистват.

Напиши си в общите условия, че клиента е отговорен за всякакви пропуснати ползи от страна на търговеца (не, че някой ги чете тея неща де, ама все някой ще се замисли...)...
 
От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

Срокове не слагам - за да не шашкам така и така народа ни, който си мисли, че като е поръчал нещо - и не го е платил - е НЕГОВО.
Минал ли 5-10 дни се звъни на телефона.
Накрая губя клиента - защото просто народа ни не е готов да е клиента - иска да е използвач..... иска да е ебалник и да ти обясняват всякакви причини защо няма да дойде да си вземе поръчката. Ами като не я плаща предварително - защо да идва.

Но това са 1% от тъпите Българи.

Почнахме да следим предпоследната поръчка на клиента - ако е ЛОЯЛЕН дори 3 месеца го правят НОВ клиент - 3 месеца преди новата му поръчка.

Не им пука на повечето. После Пеевски ви е виновен. Работите на доверие - а народа ви ебава и после отива на протести :) смех.
 
От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

В конкретната ситуация се чух с клиентката на 5-тия ден след като не си потърси стоката и на 14 ден. И двата пъти тя потвърди че ще си вземе пратка. Първия път била извън града, после се оправда с бебето си и накрая изобщо не е погледнала пратката и я отказала.
А аз си мислех, че жените над 30 са малко по-съвестни, особено тези с деца.... но явно като си "гнила слива", нищо не може да те оправи.
 
От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

Еконта понякога не пращат sms, че пратката им е в офиса, затова при поръчка звъня на клиента и му казвам кога може да я вземе от офиса. Но не ги чакам толкова време, на третия ден звъня, питам дали ще я вземе и им казвам че на другия ден я връщам. Рядко се случва, ама ..... все още се случва:(
 
От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

Преди повече от седмица ми се обажда по телефона човек, прави поръчка. Казва, че всеки ден ходи във въпросния офис. Аз пращам стаката и 1 седмица никой не я взима. Звъня на въпросния човек - гласова поща!. На следващия ден пак звъня - гласова поща! На следващия ден пак звъня - гласова поща! На следващия ден пак звъня - гласова поща! Сега ще поизчакам да видим какво ще стане.

Ето за такива хора трябва да има черен списък, пък дори и било то частен (че нали е с лични данни).
 
Ама какво...свободно и поща....или направо поща? Ако е първото, кофти. За второт някак е по-добре. ;)

Иначе това се случва. Няма застраховка, че от другата страна не е някой селяк. ;) Може във времето вече и да си стигнал в някакъв % от тези. ;)
 
От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

Пичове аз нямам наложен платеж - всичко при мен е плащаш и получаваш.
Знаете ли къде е проблема - така сме ги научили.
 
Re: От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

zoomaniak:Хайде хайде, аз винаги си плащам наложения платеж когато пристигне. Вие от друга страна също го пращате сравнително бързо, това дето съм поръчал.
Така че, аз съм си доволен.

Иначе по темата, един гнусен индиец така ме лъга във Флипа, щял да плати, после картата му я били задържали, после не знам си кво... Тръгне ли натам работата, обикновенно нещо се е объркало или си е чиста измама...
Точните хора плащат навреме и уважават бизнес парниорите си.
 
От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

Имаш право да си платиш разходите в двете посоки за твоя сметка

някои за собствено удоволетворение след един месец пускат десетина обяви с техен телефон че предлагат секс с извращения на платежспособни господа срещу заплащане - Или ако е мъж че си пасивен и си търсиш гадже

Ще останат много доволни
 
От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

това за обявата е много яко
ако почнем да го правим всички никой няма да посмее да не си вземе стоката - щото после ще трябва да обяснява на жена си.
Предлагам да му измислим име - например "Отмъщението на он лайн търговеца".
Ако започнем да го правим всичките и обменим опит къде може да се пускат обяви - терминът ще стане известен на всички и никой няма да смее да гъкне
 
От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

Това е доста кофти проблем с непотърсените пратки. Плащаме куриерските услуги в двете посоки и ако печалбата на човек е десетина лева от пратения продукт, то се губи смисъла...3.50 и 3.50 = 7. И вече каквото и да го правиш този продукт я си го избиеш, я изкараш пари за семки.. мислил съм да се направи някакъв черен списък с търсачка, но едва ли на някой ще му се занимава при всяка поръчка да проверява клиента си...но вярвам, че доста бързо ще се напълни този черен списък.
 
От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

Този проблем ще изчезне едва тогава когато наложения платеж изчезне като форма за плащане в онлайн магазините. За съжаление българина е странно животно. Може да пазарува от китайски сайтове за 200 $ и да плати напред без да знае какво ще има в пакета му,а тук за 3.50 иска наложен, преглед и тест
 
От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

Този проблем ще изчезне едва тогава когато наложения платеж изчезне като форма за плащане в онлайн магазините. За съжаление българина е странно животно. Може да пазарува от китайски сайтове за 200 $ и да плати напред без да знае какво ще има в пакета му,а тук за 3.50 иска наложен, преглед и тест

Направи си извода сега какво доверие "гъмжи" м/у народа.
 
От: Как процедирате ако клиент не си потърси поръчката повече от 30 дни

Това е доста кофти проблем с непотърсените пратки. Плащаме куриерските услуги в двете посоки и ако печалбата на човек е десетина лева от пратения продукт, то се губи смисъла...3.50 и 3.50 = 7. И вече каквото и да го правиш този продукт я си го избиеш, я изкараш пари за семки.. мислил съм да се направи някакъв черен списък с търсачка, но едва ли на някой ще му се занимава при всяка поръчка да проверява клиента си...но вярвам, че доста бързо ще се напълни този черен списък.

Коментирали сме - от КЗЛД такава тесла ще ти сложат, че шерваш лични данни на клиентите ти с трети лица, че ще ти се отще да правиш бизнес.

Начина за борба с такива тупани е солидна вътрешно-фирмена политика и практика за оценка на проблемните поръчки - например, ако не си е написал пълния адрес или ти звънне по телефона да поръча шанса да е шанаджия е много по-висок от това да си е попълнил чинно данните и да се е регистрирал.

Тази вътрешнофирмена практика трябва да включва и процедура по "обеждаване" на клиента да си вземе боклуците от куриера при първоначална незаинтересованост. Вече как ще подходите тук си е ваша идея...
 

Горе