От: Как се пише и пренаписва качествено...Copywriting
Как се пишат и пренаписват статии? Разбирам, че питам за неща от кухнята, но все още съм далече да ви бъда конкуренция.
Благодаря предварително на тези, които ще ми отговорят...
Писането на статии, Евелина, е като шофирането - първоначално е трудно и бавно, но, веднъж научиш ли се, превръща се в удоволствие.
Ще ти кажа как работя аз, колегите могат да допълнят за себе си.
Първо, писането е двуяк процес.
От една страна е въпросът с наситеността на ключовите думи и уникалността на текста - неща от технически характер, които в процеса на работа ще "интериоризираш".
Следващият момент е по-тънък. Когато тръгвам да пиша, мисля как да създам полза на читателя. Ако не успееш да създадеш полза, всеки напън по предната точка рано или късно ще се окаже безсмислен.
Полза в писането на съдържание се създава с нещо ново. Т.е. винаги търси какво ново да кажеш, което не си срещнала в първите страници на Гугъл, търсейки информация по темата, върху която работиш. Лично на мен ми е неразбираемо как един автор на съдържание може просто да съшива текст от няколко вече написани статии, преразказвайки ги, така че да получи търсения процент уникалност. Затова е важно да знаеш чужд език.
Ако знаеш език, винаги можеш да си уверена, че (след по-кратко или по-обстойно търсене) ще попаднеш на информация, която ще бъде привлекателна за аудиторията, към която пишеш.
Добре е и да четеш книжки. Аз си отбелязвам цитати, примери (хубаво е да боравиш с примери) и думи (не знаеш колко много думи има, чието значение си заслужава да бъде търсено из тълковните речници и които нерядко влизат в употреба).
Също така, поне в началото, пиши на теми, по които си компетентна. Аз имах късмет, защото първите ми опити в писането на съдържание за сайтове стартираха в ниша, тясно свързана с предмета висшето ми образование: имах достатъчно литература, а и собствени трудове, на които се опирах, докато придобия самочувствие и започна да поемам по-разнообразни ангажименти.
За финал, преценявай добре времето си! Не се ангажирай със задачи, чиито срокове не са по силите ти.
Успех и клиенти!