Как се прави добро маркетингово проучване?

cecipenev

New Member
Дадена фирма развива някаква дейност и се иска да се направи добро маркетингово проучване?
Как стъпка по стъпка се прави добро такова?
 
От: Как се прави добро маркетингово проучване?

Еми има няколко начина:

1. Статистики от медии, които отразяват пазара.

2. Да се плати на кол център и те да го направят вместо теб.

3. Правят се анкети и се пускат по начин, по който ще стигнат до хората, които ти трябват.

4. На база стари статистики и други анализи, предвиждаш бъдещите.

Това са основните, ако се сетя някой за други, нека даде опциите. И след анализ на резултатие и привеждането им в лесен за усмисляне вид ще имаш това, което ти трябва, за да си извадиш най-ценото. ;)

Зависи вече и какво искаш да знае, ти и от този въпрос ще тръгнеш де. като изключим най-първия - какво целиш с това. ;)

Поздрави и успехи. ;)
 
От: Как се прави добро маркетингово проучване?

Искам само да ти кажа да нямаш много доверие на анкетните фирми.
Една приятелка работеше в най-голямата такава. По едно време я пратиха на обучение и я направиха шеф за София.След това и обясниха, че трябва в поне 50% от анкетите да открива някакви грешки, за да не плащат на анкетьорите.Тя напусна малко след това, защото не е гот всеки ден да ходиш на работа с идеята да прекарваш хората насреща.Естествено и без нея практиката си продължи, а от свои колежки научи,че реакцията е била много повече фалш анкети от служителите - ако искаш да ти платят 10 анкети просто носиш 20 такива.:(
 
От: Как се прави добро маркетингово проучване?

Цеци, това е изключително широка тема за да може да се дадат дори най-общи насоки в един пост. Имах щастието две години да работя в търговския отдел на голяма международна компания и ще се опитам да ти дам поне основните насоки, така както бих подходил аз:

1. Трябва много ясно да дефинираш целта на маркетинговото проучване. МП може да се прави с много разнообразни цели като например позициониране в нова ниша, навлизане на съвсем нов пазар, проучване на конкуренцията, развитие на продукт, пускане на нов продукт, изтегляне на продукт от пазара (да дори и за това). Отговорът на въпроса "Какво искам да науча?" е ключово при структуриране на цялото проучване. Колкото по-конкретен е въпроса, толкова по-голяма е вероятността да получиш качествени и най-вече използваеми резултати.

2. След като си дефинирал целта можеш да направиш две неща: да го възложиш на фирма (има си плюсове и недостатъци вж. какво е писал Zilot - абсолютно прав е) и втория вариант да направиш анализ на подходите, които ще са най-удачни за целта на маркетинговото проучване. Анкетите са само един инструмент за маркетингово проучване. Разбира се можеш да използваш готови статистики, но едва ли ще намериш нещо наистина подходящо - все пак целта ти би трябвало да е вече доста специфична. Важно е да използваш минимум три канала за да можеш да съпоставиш информацията и да избегнеш статистическата грешка.

3. Идва частта на реализацията. Трябва да се изготви подробен екшън план. В екшън плана се залагат детайлно всяка дейност, отговорника и срока за изпълнение както и времевия отсек за изпълнение. Просто казано: задача 1 трябва да я направи Иван от 20 ден на проучването до 25 ден на проучването. Ние използвахме Microsoft Office Project за управление на проектите, но една прилична екселска таблица в момента ми върши същата работа.

4. Събиране на резултатите. Специално обръщам внимание на тази, част защото точно тук най-много колеги се проваляха. Събирането (още е рано за анализ) на резултатите трябва да е описано ясно в процедура още преди да започне същинското проучване. Неясноти в този процес и липсата на принципи могат да провалят последващия анализ.

5. Анализ на резултатите. Тази част може да отнеме дори повече време от самото проучване. Главната цел на анализа на резултатите е да даде отговор на поставения в началото въпрос. Допълнителните цели на този етап са да разкрие алтернативи и заплахи пред проекта. Ние използвахме матрица за SWOT анализ и по принцип ти препоръчвам този подход - лесен е за използване и осмисляне дори и от непрофесионалист. В резюме, в контекста на анализа, се извеждат силните страни на проекта, слабите страни, възможностите за развитие и заплахите.

6. След като приключиш с анализа на резултатите идва време за решение: Какво ще правим? Отговорите могат да бъдат много. Започваме работа по проекта, ще правим допълнително проучване за проекта, отказваме се изцяло от него. Какъвто и да е резултата, следва едно: повтарят се стъпките отново и отново и така докато се пенсионираш :)
 
От: Как се прави добро маркетингово проучване?

Зписваш едно Маркетингче , задочно .. и си в схемата :)
 
От: От: Как се прави добро маркетингово проучване?

Цеци, това е изключително широка тема за да може да се дадат дори най-общи насоки в един пост. Имах щастието две години да работя в търговския отдел на голяма международна компания и ще се опитам да ти дам поне основните насоки, така както бих подходил аз:

1. Трябва много ясно да дефинираш целта на маркетинговото проучване. МП може да се прави с много разнообразни цели като например позициониране в нова ниша, навлизане на съвсем нов пазар, проучване на конкуренцията, развитие на продукт, пускане на нов продукт, изтегляне на продукт от пазара (да дори и за това). Отговорът на въпроса "Какво искам да науча?" е ключово при структуриране на цялото проучване. Колкото по-конкретен е въпроса, толкова по-голяма е вероятността да получиш качествени и най-вече използваеми резултати.

2. След като си дефинирал целта можеш да направиш две неща: да го възложиш на фирма (има си плюсове и недостатъци вж. какво е писал Zilot - абсолютно прав е) и втория вариант да направиш анализ на подходите, които ще са най-удачни за целта на маркетинговото проучване. Анкетите са само един инструмент за маркетингово проучване. Разбира се можеш да използваш готови статистики, но едва ли ще намериш нещо наистина подходящо - все пак целта ти би трябвало да е вече доста специфична. Важно е да използваш минимум три канала за да можеш да съпоставиш информацията и да избегнеш статистическата грешка.

3. Идва частта на реализацията. Трябва да се изготви подробен екшън план. В екшън плана се залагат детайлно всяка дейност, отговорника и срока за изпълнение както и времевия отсек за изпълнение. Просто казано: задача 1 трябва да я направи Иван от 20 ден на проучването до 25 ден на проучването. Ние използвахме Microsoft Office Project за управление на проектите, но една прилична екселска таблица в момента ми върши същата работа.

4. Събиране на резултатите. Специално обръщам внимание на тази, част защото точно тук най-много колеги се проваляха. Събирането (още е рано за анализ) на резултатите трябва да е описано ясно в процедура още преди да започне същинското проучване. Неясноти в този процес и липсата на принципи могат да провалят последващия анализ.

5. Анализ на резултатите. Тази част може да отнеме дори повече време от самото проучване. Главната цел на анализа на резултатите е да даде отговор на поставения в началото въпрос. Допълнителните цели на този етап са да разкрие алтернативи и заплахи пред проекта. Ние използвахме матрица за SWOT анализ и по принцип ти препоръчвам този подход - лесен е за използване и осмисляне дори и от непрофесионалист. В резюме, в контекста на анализа, се извеждат силните страни на проекта, слабите страни, възможностите за развитие и заплахите.

6. След като приключиш с анализа на резултатите идва време за решение: Какво ще правим? Отговорите могат да бъдат много. Започваме работа по проекта, ще правим допълнително проучване за проекта, отказваме се изцяло от него. Какъвто и да е резултата, следва едно: повтарят се стъпките отново и отново и така докато се пенсионираш :)

Еееее много полезна информация! Благодаря, на другите не знам, но на мен лично много ми помогна. Още веднъж благодаря!
 
От: Как се прави добро маркетингово проучване?

Какво е това маркетингово проучване.
Аз го разбирам нещо като да проучиш конкуренцията и т.н.
Ами това в България се прави като изпратиш две мутри да обиколят конкурентните фирми и после да ти докладват!
:):):)
 
От: Как се прави добро маркетингово проучване?

Според мен специално за Интернет сайт трябва да се предприемат следните стъпки:
1. Събира данни за онлайн пазара. Каква е неговата динамика и сезонност, данни за потенциалите клиенти и целевите пазарни ниши. Намиране на пазарна ниша с по-малко конкуренция за Вашия онлайн бизнес. Какви продукти търсят клиентите? Предлага ли някой друг такъв продукт?
2. Проучване на конкуренцията;
3. Дефиниране на целта и мисията на сайта?
4. Проучване за ключови думи и избор на домейн
5. Проектиране на сайта съгласно добитите данни и свързано с концепцията;
6. Разработване на стратегии, ценова политика, промоции и рекламни кампании.
7. Създаване на график за изпълнение на маркетинг целите.
 
От: Как се прави добро маркетингово проучване?

Не знам как е в България и дали има служба на статистиките. За САЩ е по-лесно защото може да се изискат много данни от US Government Printing Office и U.S. Bureau of Economic Analysis (BEA). всъщност данните на 2-рото са публикувани в базата на !-вото и от там и специфични данни за дейноста или продукта.
 
От: Как се прави добро маркетингово проучване?

Само ,че докато дойдат да докладват ще забравят данните. Освен това като вкараш мутра в този филм-много ще има да се пулят и чудят кое как беше. Освен да тренираш специална бригада-мутри-оптимизатори и анализатори. Димек теле- математик.
 
От: Как се прави добро маркетингово проучване?

Не знам как е в България и дали има служба на статистиките. За САЩ е по-лесно защото може да се изискат много данни от US Government Printing Office и U.S. Bureau of Economic Analysis (BEA). всъщност данните на 2-рото са публикувани в базата на !-вото и от там и специфични данни за дейноста или продукта.

В България, като официална държавна институция в това си качество действа Националния статистически институт, който всяка година издава т. нар. статистически годишник, в който има побрана много статистическа информация от всякакъв вид, касаеща България. В повечето библиотеки тези годишници ги има, така че може да прегледате някой от минали години, за да разберете дали публикуват информация, която би ви била от полза.
 
От: Как се прави добро маркетингово проучване?

Здравейте, мога ли да ви помоля за мноого голяма услуга ? Може ли някой да ми прати готово маркетингово проучване на някакъв туристически продукт ? Благодаря предварително , много ще ми помогнете ! :)
 
От: От: Как се прави добро маркетингово проучване?

Това е наистина е полезна информация и след като се съберат данните, може да се анализират по някаква лична система.
 
От: От: Как се прави добро маркетингово проучване?

В България, като официална държавна институция в това си качество действа Националния статистически институт, който всяка година издава т. нар. статистически годишник, в който има побрана много статистическа информация от всякакъв вид, касаеща България. В повечето библиотеки тези годишници ги има, така че може да прегледате някой от минали години, за да разберете дали публикуват информация, която би ви била от полза.
Ето това е много полезно ,макар че се подценяват тези данни. Те са най-доброто което може да покаже за проучване. След като се вземе консумативния и предлагащия фактор-дяла е налице.
 
От: Как се прави добро маркетингово проучване?

Здравейте, мога ли да ви помоля за мноого голяма услуга ? Може ли някой да ми прати готово маркетингово проучване на някакъв туристически продукт ? Благодаря предварително , много ще ми помогнете ! :)
Отиваш на сайта на НСИ и в раздел Туризъм гледаш последни актуални данни , данни за минали периоди, методология и т.н.
 
От: Как се прави добро маркетингово проучване?

не знам дали тук е мястото , но google trends e донро начало
 

Горе