От: Как се продава домейн?
Къде се продава домейн без да плащаме за листването? Освен разбира се в този форум и Domainite (полезно за български) -
http://www.dotsauce.com/28-free-places-domains-for-sale/
Бих добавил и 4.cn - китайското Sedo (е, на практика се плаща малко). За кратки домейни с цифри (които обикновено са безмислени на английски, т.н. CHIPS - Chinese Premium) може да е най-изгодно, тъй като произношението на всяка буква или цифра може да има други значения при тях и dg8m.com примерно да е нещо като "Как да забогатеем с бизнес", като и Brandbucket. Разбира се поназнайването на китайски помага да е по-малко тото.
Някои регистратори имат и собствен пазар за регистрирани при тях домейни.
Всеки си има стил.
Ако си падате по бързи врътки и искате непременно да продадете нещо дето не ви се струва чак златно в срок - пускате на
търг. Условията са различни. При GoDaddy е 5$ на година абонамента, във Flippa 9$ (има и базар) на парче (ако не се продаде може да се relist-ва още веднъж безплатно). Разбира се така само се почва - можете да понапомпате още парички за промотиране на офертата. Може да се окаже добра инвестиция повече хора да видят. Може да се окажат и пари на вятъра.
Само помнете че гаранции няма и ако не държите да се отървете да всяка цена е добре а сложите някакъв минимално приемлив праг, за да не се окаже че сте платили 9$ за листването, а сте го продали за 1$ (ако не имало интерес). От друга страна както цяло повече хора bid-ват на такива без праг. Хубавото на базарите е че служат за посредник, има Escrow и е по-сигурна размяната (да не стане "взел домейна и забравил да плати). Може обаче да не става да дадеш "заден" ако нещо никой не оцени скъпия ти домейн като такъв след като го сложиш на тезгяха. Огледайте се първо в последните продадени на съответното място за да разберете какво е.
Смята се че по-високичките такси на Flippa филтрират прошляците и като цяло е по-качествено. ОК, плащаш 10-50-100 долара ама и има кой евентуално да ти даде 3 бона.
По тия места (като и форумите) кибичат брокери и дребни предприемачи като нас дето се надяват да направят някой долар. Който иска да с прави сайт ще знае какво му трябва и няма да виси на 10 места да гледа какво евентуално ще се появи. Рецепта за печелене (освен да си повишиш видимостта чрез вкарване на пари за промо... пак се спори защото се смята че професионалистите така или иначе гледат всичко) практически няма и никой не ти гарантира печалба. Постоянно се случва някой да виси две седмици и да му предложат 15$, да релистне веднага на същото място същото нещо и да му bid-нат 250. Разбира се за кратки .com домейни само с една популярна правилно написана ключова дума на английски ясно че офертите ще са добри (и пак ще е неизгодно, ама това е друга тема, четете надолу). Някои планират и се надяват, други го карат тотално на тото. Един познат тия дни пусна по отделно (можете да пуснете и в пакет за да спестите от листването ако не са кой-знае какви) 10 купувани на промоция по 3$. 9 ги продаде за около 5, един за 350$ (9*5+350 - 10x(3+9) = 275$.... не е зле за дневна надница). Защо, как... енигма, на него му изглеждаха еднакво смотани. Разбира се можеше да е назад с 10*(3+9-5). Разбира се няма проблем да купувате и продавате същото пак там или другаде.
Форумите... честно казано никога не съм пускал точно на търг във форум, само "чакам оферта".
За пускане на тема "продавам" във
форум или пост във Фейсбук предполагам няма какво да се обяснява. Само имайте предвид че във форумите се очаква първо да понатрупате малко точки преди да пробвате да продавате, иначе - бан. Спам през съобщения - не, просто не. Иначе там има и доста сериозни хора с годни опит и с по 10 000, че и повече домейна. При добро отношение ще научите доста, могат да помогнат и могат да платят. Няма смисъл да ги издразвате. Става да се попазариш, дообясниш... Аз лично съм доволен от продажби в DigitalPoint.
До тук говорим за 1-2-3-4 цифрени числа. Обаче пък продавате бързо всичко.
В
базарите като Sedo, Afternic, GoDaddy, 4.cn, Brandbucket стават сделки и за милиони. Идеята е че си оставяш домейна там и ако и когато някой прояви интерес - купува (предпочитано то Sedo) или се пазари според избрания от вас начин. Стига да е ОК с цената. Таксите са %, но може и да има минимум (за Sedo 90 Евро ако не бъркам, т.е. цена под 100 не може). Потъва сред буквално милиони други (повечето регистрирани домейни практически си висят в очакване) и можеш да си чааакаш със седмици, месеци и години за някакви пари евентуално. А разходите си текат всяка година. Сигурността и за двете страни е максимална.
Едното хубаво нещо е че там са корпоративните клиенти - ако планираш да вкараш в марката си милион за реклама и маркетинг (или да прецакаш конкурент), 5-10 бона за лесно запомним домейн са си нищо. Другото е че са свързани с регистратори и когато в партньорски регистратор някой напише (проверявайки дали е свободен) домейна ви, не излиза "зает" а излиза направо цена (ако сте сложили крайна), така че да може направо да го купи. Популяризирането е огромно, а грижи няма - направо "честито, едни пари пътуват към Вас".
Sedo е най-голямото и известно с най-много клиенти, но и избор на домейни. Залага на автоматизация и самоуправление. Листваш си домейна (впрочем има удобна подсказка колко би струвал според робота им на база предишни продажби, много удобно), ако заложиш на крайна цена - бонус, ако насочиш DNS-ите/паркираш така че да oтоваря специалната страничка "купи" - бонус, ако е регистриран при партьорски регистратор и го ауторизираш (позволява клиента направо да го купи с два клика без да те занимава) - бонус. Като ги събереш минаваш на Promo Level с повече видимост. От там нататък ако искаш да ускориш нещата доплащаш за Showcase, все пак има и акукцион, може и да ти го предлага брокер, ако е много качествен обаче (примерно cars.com).
Brandbucket уж подбират домейните (т.е. ще продават ако им хареса), работят активно с потенциални клиенти... продаваемост около 4%.
Afternic беше позападнало, после GoDaddy ги купи (съответно са доста интегрирани). На мен лично в момента ми е любимото кат подход. Работи общо взето като Sedo само че насочено към пасивни преговори от професионални брокери. Листваш, всичко се приема (Sedo не приема някои по-нови разширения) ама пак има значение oт това къде е регистрирано и топ-левъл домейна дали ще е възможен бърз трансфер. Партньорите са различни от тия на Sedo, но са доста сериозни и между тях са GoDaddy и Name.com. Задаваш BIN (цена за купуване веднага), под (под колко да не падат, само брокерите я виждат) и минимална оферта. Като паркирате (може и вместо това да сложите банер на сайта) страничката не посочва цена а телефон и форма на които да поискате оферта. От там нататък брокерите им поемат клиента и се опитват да измъкнат максимална цена (във взаимен интерес е) и все пак да направят продажба. На ме лично ми харесва, защото не ме бива в пазарлъците, а в океана си има доста и опитни акули - предпочитам също такава да е на моя страна. Доста бавни са им процедурите обаче - и одобрение и придвижване на пари. Като цяло с базарите трябва да имаш зверско търпение, а не панически да променяш постоянно цената - това че не се продава може да означава че още не я е забелязал правилния клиент, а не че цената е твърде висока.
Помнете че продажби на печалба (и то максимална) за каквото и да е никой не ви гарантира. Вкарваш някакви пари, правиш някакви неща... както казват професионалистите в каквото и да е "ми то ако толкова лесно се забогатяваше, всеки щеше само това да прави и да е богат". Всичко се учи, опитва, всеки греши. С китайската криза в момента доста спекуланти пофалираха като надцениха активите и уменията си, а търсенето рязко падна. Важното е както покера да комбинираш късмета с умение и преценка и да губиш по-рядко и малко, отколкото печелиш. При продажба както винаги така или иначе винаги хем ще се радвате на паричките, хем ще ви е яд че може би е можело да вземете повече.
Хайде стига философстване - да сядаме да изкараме малко пачка че тия жени много поскъпнаха, б* маа му :shock: