Как се справяте с лошите клиенти?

kansaa

New Member
Как се справяте с клиенти, които се държат ужасно с вас?

Да кажем, че клиент иска обективно трудна функция (независимо от бюджета) и вие предлагате алтернативното решение и той го приема. Предлагате свой собствен краен срок, технически стек и т.н. и те го приемат. В началото звучат добре и ви изпратиха 25% депозит.

Месец по-късно, когато завършвате проекта, те ви обиждат, че не можете да направите тази трудна функция, внезапно съкращават крайния срок, обвиняват ви, че сте избрали грешен технологичен стек, показват недоверие, заяждат вашия код и грешки или дори по-лошо, дават устни тормоз и унизителни забележки.

Какво бихте направили в този момент? Изсмуквате ли го и завършвате проекта, дори ако има голям шанс клиентът да не ви плати цялата сума, независимо дали защото всъщност е разочарован от вас или се опитва да ви измами, като ви накара да се откажете по-рано? Или просто напускате и прекъсвате контакта с тези клиенти?

Какво бихте направили, за да предотвратите подобно нещо? Рядко има червени знамена, които можете да видите в началото на проекта.

Въпросите ми се отнасят за технически и нетехнически клиенти и ако приемем, че съществуват договори, като в същото време няма начин да си позволите да съдите.

Благодаря предварително.
 
Последно редактирано:

Горе