Вискяр Градинаров
Well-Known Member
Как търговец загуби сделка, заради начина на плащане и невъзможност да се плати с карта .
След проучване на пазара, като се наложи да разровя и форумите, си избрах трима доставчици. Двама са вносители, със сходни цени, дават 4 години гаранция. (Вече конкуренцията и качеството се цакат и с дълги гаранции.) Третият е производител, с 5 години гаранция. И малко по-високи цени.
Отзивите и за тримата са много добри. И тримата участват активно в тематичните форуми.
Производителят А има доста куц сайт. Но все пак има.
Единият търговец - Б, има ужасно куц сайт - една невероятно грозна и с невъзможна навигация индекс страница и три pdf страници, които не обхващат цялата гама на предлаганата продукция. (Брат ми е завършил компютърна техника и той ми прави сайта. Знам, че е калпав - много хора го казват, но нищо не мога да направя. Не, не искам да ми предлагате безплатни мостри за нов сайт.)!
Третият търговец - В, има хубав сайт. От него съм пазарувал и преди.
И трите магазина имат цени на сайтовете си (че доста от конкуренцията им ги крият и дават само срещу запитване - напишете тук име и телефон и ние веднага ще се свържем с вас!) и собствени добри сервизи - на търговец В съм го ползвал.
В един хубав ден търговец В пуска 33% отстъпка за интересуващ ме артикул - само за деня и само за онлайн поръчка.
Това слага край на колебанията ми за "подкрепете родното" и по-дългата гаранция - разликата в цената става голяма, а разликата в параметрите е минимална; обаждам се по телефона за доуточняване и евентуална замяна на детайл с по-полезен за мен.
След разговора попълвам формата за поръчка.
На сайта чета, че тя се изпълнява след обаждане за потвърждаване от страна на продавача. Доставката е безплатна до адрес.
Няма картово плащане.
След недълго време получавам имейл, където чета текста от поръчката ми, плюс номера на самата нея. Няма информация за изпълнението.
Планирах да платя с карта. Обаждам се на Еконт куриера и го питам дали мога да платя на него с карта. Имал POS терминал в себе си, но не работел надеждно - подозирам, че ме слъга за това, по негови си причини. В офиса имали безпроблемно плащане с карта.
На другата сутрин нямам имейл от куриера, нито от продавача. Нямам SMS от куриера за пратка.
Необичайно е да нямам нито имейл, нито SMS от Еконт. Дори често получава такива за пратки, които не са за мен.
Отивам на сайта на търговеца и чета, че доставките ги правят чрез Спиди. Нямам телефон на техен куриер, нямат и офис, където Еконт имат. Имат офис малко по-далече, което не е болка за умиране, но е в друга линия на обслужване. Варианта за кратък заем от съседа излиза на предна линия.
Докъм обяд никакво движение по въпроса. Имам нужда от консумативи и допълнителни неща за покупката, търговец Б ми е близо и тръгвам към него.
Физическият магазин е важно нещо при онлайн търговията.
Покрай другите покупки му споменавам за поръчката от конкуренцията и го питам дали той може да ми направи такава отстъпка за неговия артикул. След кратка справка с калкулатора се оказва, че може!
По това време телефона ми звъни, но аз съм зает и не вдигам.
Награбвам пазаруваното доволен, качвам се в колата, прибирам се и се обаждам на търговец В за отказ от поръчката.
Тогава научавам, че поръчката ми е изпратена. Но не по Спиди, както пише на сайта, а по M&BM куриер. Промоциите ги изпращали с този куриер. Предполагам, че позвъняването е било от куриера. Нямаше повече обаждания, а съм доста сигурен, че от продавача не са се обадили на куриера за отказа.
Ето как, заради липсата на картово плащане на сайта, както и заради куриерски недостатъци, търговец В изгуби сделка. Ако бях платил с карта поръчката, щях да си чакам чинно куриера да ми я достави. Нямаше къде да мърдам, дори да минат няколко дни.
Кой търговец ще спечели клиента и ще има сделка?!
След проучване на пазара, като се наложи да разровя и форумите, си избрах трима доставчици. Двама са вносители, със сходни цени, дават 4 години гаранция. (Вече конкуренцията и качеството се цакат и с дълги гаранции.) Третият е производител, с 5 години гаранция. И малко по-високи цени.
Отзивите и за тримата са много добри. И тримата участват активно в тематичните форуми.
Производителят А има доста куц сайт. Но все пак има.
Единият търговец - Б, има ужасно куц сайт - една невероятно грозна и с невъзможна навигация индекс страница и три pdf страници, които не обхващат цялата гама на предлаганата продукция. (Брат ми е завършил компютърна техника и той ми прави сайта. Знам, че е калпав - много хора го казват, но нищо не мога да направя. Не, не искам да ми предлагате безплатни мостри за нов сайт.)!
Третият търговец - В, има хубав сайт. От него съм пазарувал и преди.
И трите магазина имат цени на сайтовете си (че доста от конкуренцията им ги крият и дават само срещу запитване - напишете тук име и телефон и ние веднага ще се свържем с вас!) и собствени добри сервизи - на търговец В съм го ползвал.
В един хубав ден търговец В пуска 33% отстъпка за интересуващ ме артикул - само за деня и само за онлайн поръчка.
Това слага край на колебанията ми за "подкрепете родното" и по-дългата гаранция - разликата в цената става голяма, а разликата в параметрите е минимална; обаждам се по телефона за доуточняване и евентуална замяна на детайл с по-полезен за мен.
След разговора попълвам формата за поръчка.
На сайта чета, че тя се изпълнява след обаждане за потвърждаване от страна на продавача. Доставката е безплатна до адрес.
Няма картово плащане.
След недълго време получавам имейл, където чета текста от поръчката ми, плюс номера на самата нея. Няма информация за изпълнението.
Планирах да платя с карта. Обаждам се на Еконт куриера и го питам дали мога да платя на него с карта. Имал POS терминал в себе си, но не работел надеждно - подозирам, че ме слъга за това, по негови си причини. В офиса имали безпроблемно плащане с карта.
На другата сутрин нямам имейл от куриера, нито от продавача. Нямам SMS от куриера за пратка.
Необичайно е да нямам нито имейл, нито SMS от Еконт. Дори често получава такива за пратки, които не са за мен.
Отивам на сайта на търговеца и чета, че доставките ги правят чрез Спиди. Нямам телефон на техен куриер, нямат и офис, където Еконт имат. Имат офис малко по-далече, което не е болка за умиране, но е в друга линия на обслужване. Варианта за кратък заем от съседа излиза на предна линия.
Докъм обяд никакво движение по въпроса. Имам нужда от консумативи и допълнителни неща за покупката, търговец Б ми е близо и тръгвам към него.
Физическият магазин е важно нещо при онлайн търговията.
Покрай другите покупки му споменавам за поръчката от конкуренцията и го питам дали той може да ми направи такава отстъпка за неговия артикул. След кратка справка с калкулатора се оказва, че може!
По това време телефона ми звъни, но аз съм зает и не вдигам.
Награбвам пазаруваното доволен, качвам се в колата, прибирам се и се обаждам на търговец В за отказ от поръчката.
Тогава научавам, че поръчката ми е изпратена. Но не по Спиди, както пише на сайта, а по M&BM куриер. Промоциите ги изпращали с този куриер. Предполагам, че позвъняването е било от куриера. Нямаше повече обаждания, а съм доста сигурен, че от продавача не са се обадили на куриера за отказа.
Ето как, заради липсата на картово плащане на сайта, както и заради куриерски недостатъци, търговец В изгуби сделка. Ако бях платил с карта поръчката, щях да си чакам чинно куриера да ми я достави. Нямаше къде да мърдам, дори да минат няколко дни.