Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

grigorov

Active Member
Здравейте,
Създавам тази тема с надеждата да съберем на едно място полезна информация за това как се управляват такъв тип сайтове. Те изискват по-големи бюджети, но и различни канали за реклама.

В тази тема ще разделя сайтовете на два типа. Такива които са създадени така, че да се касират максимално лесно по ключови думи особено ако нишата им е много тясна. Да речем ако продаваш памперси... просто го давам за пример. Идея си нямам от тази ниша, конкуренция и така нататък.
Ако си млад предприемач с много идеи и малък бюджет почти нула. Какво ще направиш? Според мен ще регистрираш домейн от типа kupipampers.com или подобен. В който задължително да фигурира дума с основната ти стока. И започваш линкчета, статийки и познатият път. Този път съм го минал и аз и предполагам и много от Вас. Не съм против него. Дори съм доста доволен. За това което се инвестира и това което се изкарва е доста прилично. Но сега съм замислил дори захванал нещо по-голямо...

И ето го него. Изграждане на истински бранд. Да речем същият този предприемач вече набрал сили събрал някое левче от памперски и иска да става име в бранша си. Купува си домейн или си го откупува да речем от типа bebe.bg или bebolino.com примерно... нещо което да има връзка, но да е по-скоро запомнящо се от колкото пряко свързано с основните продукти. Запазва си марката и...
Не че пак няма да се пишат статии и да се събират линкчета.
Какви други канали препоръчвате за популяризиране на Вашият нов бранд. Кое смятате, че ще е най-оптималното. Все пак ще имате някакъв бюджет. Дали е добре да налеете пари в радио реклама при положение, че сайтът Ви се помни супер лесно, а и стоките Ви се търсят от всяка мама която слуша радио, гледа ТВ, пише с другите бг мами...

Не знам дали успях да поставя началото така че да се заформи полезна тема. Но ще се радвам да ме поправяте и допълвате. Може и някои нестандартни идеи offline и online няма ограничение... Ще се радвам да се включат и гурута като Блинки... като Spy... хора които наистина знаят как се правят нещата :)

С уговорката, че не говорим за бюджети като на Алегро от сутрин до вечер olx.bg...
 
От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

Според мен ще регистрираш домейн от типа kupipampers.com или подобен. В който задължително да фигурира дума с основната ти стока.
Това противоречи на темата за бранд. Това си е обикновен домейн с ключова дума.
 
Re: От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

Аз имам един въпрос продавалник бранд ли беше аджеба или не?
Продавалник си е чист бранд, сформиран от игра на думи / дума. Тези по принцип най им се кефя. Като Google, Facebook, Twitter и т.н.

Сега по темата. Брандът си е бранд, кл. дума си е кл. дума. Нямат много общо, освен ако не искаш да намекнеш за какво става дума, или си поиграеш добре с думите. Както е Coolicehost, Hostgator, и подобни. Има и брандове, изградени от комбинации - най-големия форума в света за хостинг - webhostingtalk.com, един от лидерите сред webmaster форумите - webmasterworld.com,

Това с класирането по кл. дума вече не е много от значение, ако пред него имаш вече изграден бранд, който Google добре е разпознал през годините и свързва с него даден продукт, ниша или услуга. Ще дам пример - напишете hosting и вижте първите 10-20 резултата. Да, точно така, може би има 1-2 домейна, които имат в домейна си кл. дума. Но не защото искат да оптимизират за нея по този начин, а най-вече защото са добре изградени бранд имена и лампичката на Google светва при класирането им. Изключвам другите фактори, като линк билдинг, мета тагове, тайтъли и прочие. А ако напишете думата в google.bg, там става ясно по-добре. Тук има и доста Google логическо навързване на hosting и хостинг, но ако трябва да се степенува по тежест, това е доста на заден план, след добре изградения в нишата бранд. ;)

За да мога да продължа, ще трябва да се знае за какво конкретно говорим като бизнес. Магазин ли, фирма-производител, информационен блог / сайт. Зависи. За магазини често оптимизаторите избират и кл. дума. Не знам защо, но предполагам заради по-доброто позициониране, и оскъдния бюджет. Дава им малко по-голям шанс, но и в същото време никакъв, ако някой с голям бюджет за брандинг се е прицелел в тяхната пазарна ниша. Ако имат силна стратегия и голям бюджет, аз лично бих заложил на бранд име. Но и по принцип бих заложил на бранд. ;)
 
От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

Вискяр Бг точно това исках да разгранича... първият пример е точно домейн с продукт в името. Който често случай е дълъг, трудно запомнящ се и така нататък. Но пък да речем google бързо ще го свърже с това какво има вътре. Явно не съм се изразил достатъчно добре за да ги разделя едно от друго.
 
От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

Бранд, се гради трудно вече особено в бг. с малки ресурси почти нищо не може да се постигне. За другите няма да говоря, щото знам как си постигнаха целите, но какво да се прави такъв е живота.
 
От: Re: От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

Блинки давам конкретен казус. Само ще сменя нишите, това не от толкова голямо значение.
Да речем имаме нов бранд тоест тепърва ще го налагаме. Говорим за ел. магазин. Примерно на детски стоки, басейни, плавници такива неща /давам го като пример че му идва сезона/ имаме вече сайт имаме супер готиния домейн който се помни страшно лесно. Би ли препоръчал една голяма част от бюджета примерно да се насочи към радио реклама? Помня че точно ти беше дал един сайт на фирма която създаваше рекламния блок за 100-200 лв. и после гледах цените за реклама в радията бяха доста достъпни за да стойш спокойно по 5-10 минути на ден в устата на най-слушаните радия. Без това да те съсипе финансово.
 
Голяма част от бюджета (и винаги където съм работил маркетинг) се боря да отива в Интернет. Той, после степенувам на долу. Но да речем, че след всички разпределения на бюджети и кампании, имаме 100-200 лева за бюджет, да бих налял в радио реклама. Правил съм и да ти кажа честно останал съм доволен, нищо, че трябваше да гледам пиковите задръствания, педи да си направя медия планирането. :)

Както и при сайтовете, така и при радиата е важна правилната селекция и определено часовите пояси. Разпредели си така нещата, че да знаеш точно в кой момент (приблизително) те слуша таргетираната ти аудитория. За целта е нужно и да имаш точен профил на клиентите си.

Важно: Гледай да си или първа-втора реклама или последна в даден брейк блок, никога по средата. Средните слотове винаги (в повечето случаи) остават, тях ги ядат партер сделките. :) Най-добре е да с шапка или спонсор на предаване, но там мисля, че са други цените. :)
 
От: Re: От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

Блинки давам конкретен казус. Само ще сменя нишите, това не от толкова голямо значение.
Да речем имаме нов бранд тоест тепърва ще го налагаме. Говорим за ел. магазин. Примерно на детски стоки, басейни, плавници такива неща /давам го като пример че му идва сезона/ имаме вече сайт имаме супер готиния домейн който се помни страшно лесно. Би ли препоръчал една голяма част от бюджета примерно да се насочи към радио реклама? Помня че точно ти беше дал един сайт на фирма която създаваше рекламния блок за 100-200 лв. и после гледах цените за реклама в радията бяха доста достъпни за да стойш спокойно по 5-10 минути на ден в устата на най-слушаните радия. Без това да те съсипе финансово.

Това за радиата сигурен ли си дето го говориш , защото мога да ти дам разработка от преди 1 месец да видиш малко цени :) за NJOY , ENERGY , VERONIKA ,CITY и др всичките от семейството на БГ РАДИО
 
От: Re: От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

Това за радиата сигурен ли си дето го говориш , защото мога да ти дам разработка от преди 1 месец да видиш малко цени :) за NJOY , ENERGY , VERONIKA ,CITY и др всичките от семейството на БГ РАДИО
Сигурен, не сигурен... дай да видим цените, които са ти дали! Моля :wink:
 
От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

Аз винаги съм бил фен на идеята за налагането на бранд и марка. За да стане бранда популярен без да се наливат баснословни суми пари до скоро ставаше с Фейсбук маркатинтг + Герила маркетинг. Сега ФБ. пооряза рийча, но остава Г+. Тя като соц. мрежа набира страхотна скорост. Вече се ползва доста по света, което неминуемо ще рефлектира и в Бг. За изграждането на силен бранд има някои неща без, които не може. Пиша го за всички, които се интересуват от темата.

1. Уникално, френдли и асоциативно лого - то ще носи не само идеята на бранда, но и това което потребителя си представя за услугата, или продукта. Давам за пример един от последните си проекти Creative ideas & design

portfolio-logo.jpg


Логото е съставено от инициалите, които образуват молив. Проектът е свързан с дизайн. Целта е логото да остави послание у човека, който го види ... и то това впечатление да е позитивно.

2. След това за да наложите логото си е нужно да набавяте 1 по едно - сайтове, блогове, фб страници, Г+ страници и т.н. всички безплатни соц. мрежи и инструменти, които се сещате. Ползвайте вместо аватари във форумите логото си. Брандирайте навсякъде, където може безплатно. Естествено ще дойде време и на платената реклама.

3. Не се притеснявайте лично да препоръчате бранда си. Например: аз Даниел Стойнев заставам с името си зад марката "Предприемач" ... ( и пояснение - защото в този форум има много ИТ, специалисти представители на средния и малкия бизнес и е едно позитивно място за онлайн среща между хората). Препоръчвайте го и на приятелите, с които пиете бира. Така се прави бранд.

4. Печатна реклама. Добавяйте логото си на каталози, брошури, визитки и т.н. ... важно е и е свързано с горното. Човекът, който ще вземе визитката ви, е много вероятно пак да ви потърси (вероятно вече е доволен от вас).

5. Организиране на събития - тук има предвид не ФБ събития , а реални - конференции, игри, томболи, турнири по футбол, игра на карти ( зависи от бюджета и находчивостта ви, както и сферата на банда)

До тук стъпките могат да се изпълнят основно с много работа и малко средства. Ефектът съм го изпитвал. Работи. Като това отгоре е само структурата. Всеки може да си доразвие бранд стратегията според собствения бизнес. Съжалявам, че избягах малко от конкретиката на въпроса, но според мен бизнеса не трябва да се разграничава на онлай и офлайн такъв и бранда е пряко свързан с отношението на хората персонално към теб и услугата ти.
 
От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

Сега ФБ. пооряза рийча,

Не съм много съгласен:
Преди няколко дни направих нова страница. Резултатите не са зашеметяващи, но като знам за първата ми страница колко време бе нужно да стигна 40 харесвания, а тук за няколко часа вдигнах стотака. ;)
Вярно е и че бранда Вискяр Градинаров има принос в това.

Бранд, се гради трудно вече особено в бг. с малки ресурси почти нищо не може да се постигне. За другите няма да говоря, щото знам как си постигнаха целите, но какво да се прави такъв е живота.

Не съм съгласен.

За всичко, което съм постигнал, не съм дал и стотинка.
 
От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

stoineff Благодаря за включването. Смятам че са полезни идеи и те подкрепям напълно защото почти на 100% съм ги прегазил в различни проекти online и оffline.
STLINA Наистина ще е интересно да споделиш с нас за какви цени говорим. Защото за някои може и 10 лв./30 секунди да са много. Хора разни. Разбирания и бюджети различни :) Въпросът е да прецениш кое радио е радиото на твоите потенциални клиенти.
 
От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

STLINA Наистина ще е интересно да споделиш с нас за какви цени говорим. Защото за някои може и 10 лв./30 секунди да са много. Хора разни. Разбирания и бюджети различни :) Въпросът е да прецениш кое радио е радиото на твоите потенциални клиенти.

Тук си противоречиш. Хем нямаш пари за радио, хем ще рекламираш в радио. Това да не ти е някой писач на статии, който да подбива цената и да взема стотинки? Ами ако твоите потенциални клиенти слушат радио в което се рекламира скъпо? Примерно, тарифите за реклама в радио njoy.bg: njoy.bg/bg/publicity. Вижда се, че през деня, когато радиото се слуша, цената е много над 100 лв. за 30', и близо 50лв. от 19 часа до полунощ. Очакваш цената в другите радиа да е по-малка?
 
От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

STLINA - хората нямат 10 лв. за 30 секунди, както колегата по-горе се надяваше, ти направо му подряза крилете с тези цени.
 
Re: От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

STLINA - хората нямат 10 лв. за 30 секунди, както колегата по-горе се надяваше, ти направо му подряза крилете с тези цени.

Като правех, цените си бяха дебели. И не гонех мега прайм тайма, защото и беше бартер, но 10 лв. за 30 сек. никое радио няма да ви даде, дори и онлайн радиата. :)
 
Re: От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

Радиото не знам защо е опция, която става на въпроси при брандинг, особено в weblaster-ски форум. Като работех, аз разпределях така:

1. Интернет;
2. ТВ;
3. Радио;
4. Ивенти;
5. Вестници и списания;
6. Принт и аутдор.

Не обичах да се мятам на масовки, както правят някои компании, но за съжаление, не всяка компания успява да сложи и кадърни кадри на позициите, на които се определят тези неща. Особено ако компанията ти се опитва да наложи продукт за специфична аудитория. Да речем таблет с безжичен нет. Да, бранда ще се чуе след това, но пак остава въпроса, тази ли аудитория искаш да запомни бранда ти, или онази, която е конкретната. ;)
 
От: Re: От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

Като правех, цените си бяха дебели. И не гонех мега прайм тайма, защото и беше бартер, но 10 лв. за 30 сек. никое радио няма да ви даде, дори и онлайн радиата. :)

Защо, точно 10 лв е цената на 30 сек излъчване :)
4 излъчвания на ден по 10 лв = 40 лв х 30 дена = 1200 лв без ДДС :lol:
 
Re: От: Re: От: Как управлявате Не просто сайт а Бранд!

Защо, точно 10 лв е цената на 30 сек излъчване :)
4 излъчвания на ден по 10 лв = 40 лв х 30 дена = 1200 лв без ДДС :lol:
Така споменаха. Не знам. Хванах се за писанието на @Странника. Не им знам сегашните актуални цени. Но предполагам пак не са ниски от тези, в интернет.

Знам че реално имаш да се събереш в 10-11 секунден спот, с преди това имаше и по-малък 5-6 секунден. След 11 секунда минаваш в друг калибър и други пари. Стандартни са нещата при повечето радиа. Само цените варират, но нормално е - едно е да те слушат по радио Витоша, друго по радио Аграр. :)
 

Горе