От: Качество или Количество?
И аз много пъти съм се замислял по този въпрос и дали ако имам 2-3 магазина с едни и същи стоки, но разлика в дизайна няма да постигна продажби поне х1,5, а защо не х2. От друг страна това значи 2 пъти повече канали за комуникация, 2 повече усилия и инвестиция да ги буташ за класиране, а и най-елементарното - поне х2 в реклама. И винаги има шанса да те разпознаят, защото каквото и да си говорим всеки има свой стил на комуникация, начин на работа и не е така трудно да се усети.
Поне към момента оставам на мнение, че по-добре 1, но да го налагаш като начин, стил на обслужване, а защо не и име?
Мога да споделя виждането си за камерите, към които в момента са съсредоточени основно усилията ми - гоня разнообразие на модели и видове артикули, дори ако това значи не всички неща да внасям аз. От друга страна, и друг път съм споделял това си убеждение, по-ниската цена не е аргумент и предпоставка за повече продажби, та в тази насока цените не са ми най-ниските, но моето време, внимание отделено на клиент, консултация, помощ, обслужване и всичко друго, което представлява една завършена продажба струва пари. Аз работя за пари. Ако клиента ми не осъзнае, че е платил 5%, а ако се налага и 10% повече, но му е обърнато внимание, вникнато е в проблема му и той е решен не на цената на висока като стойност продажба, а на правилната покупка, то аз съм ок - нека ходи другаде.
Прави ми впечатление, че ми нараства броят редовни клиенти, които са на ясно, че пазаруват на малко по-висока цена, но са доволни от отношението. А от друга страна тяхната лоялност води до привилегии, които са нашата благодарност.
Всичко описано по-горе, поне на този етап, не бих могъл да осигуря на клиентите си ако магазините са ми 2-3, а дори повече.