Кога си струва да си поръчаш собствен магазин?

Един въпрос малко в страни ако позволите. Господин Вискяр Градинаров може ли да споделите какво ви дава такава увереност в съветите, които ми давате? Днес забелязах, че във вашия подпис има цитирани 2 сайта и една обява. Разгледах ги и предполагам, че са ваши. Искренно се надявам да имате и други, защото това което видях ме натъжи и ме наведе на мисълта, че сте далеч от оборотите в електронната търговия, които написах по-горе. Ако предположението ми е вярно, защо тогава с такава увереност раздавате съвети, след като никога не сте се сблъсквали с нищо подобно, даже приблизително на това което описвам. Ако моето предположение не е вярно, бихте ли ми написали вашите постижения в електронната търговия? Въпроса за мен е важен както от психологическа, така и от техническа гледна точка. Благодаря предварително!
 
Не, че нещо ама човек правещ 2000000 оборот и имаш служители не би си губил времето по форуми :) Още по-малко би влизал в бесни спорове за онлайн магазини.

И малко по темата за готовите платформи. Системи като Prestashop, Open Cart, Magento т.н. разполагат с огромни екипи от програмисти и ресурси които не могат да бъдат достъпни на местно ниво поне още 50 години. Но щом предпочиташ да бъдеш лъган от "уникални програмисти" ползващи за основа на работата си някоя от тези системи и да те уверяват как лично за теб са открили топлата вода давай смело.
 
Господин Вискяр Градинаров може ли да споделите какво ви дава такава увереност в съветите, които ми давате?

Ти и да бягаш срещу Вискяр-а, не можеш го стигна. Бил разгледал неговите сайтове... разгледал си ги, но нищо не си разбрал.
 
може ли
Мога.
Разликата ни във този форум е една година. Което в изтеклото време не е много. В ляво на всяко наше мнение е отразено как сме се представили пред обществото тук.
Но, това е Vox pópuli.
Относно нещата в подписа ми за градината - вършат ми добра работа. Продават нормално.
Относно имота, който продавам - искрено се надявам да Ви е натъжило нуждата за това, а не начина на представяне.
Относно увереността:
Инжинер съм. Кадърен, според моите преподаватели, с много техни препоръки.
Всеки кадърен инжинер е наясно с принципите на технологичното развитие. Винаги се предпочита минимализма. Никой не строи 5 дка оранжерия, когато ще произвежда домати и краставици за лични нужди. Както и, в този случай, никой не наема агроном.
В момента не правя два милиона оборот, защото съм правил повече в миналото. Търгувал съм доста години на едро, но вече не ми е интересно.
Интересното сега ми е, като си купя костенурка напролет, дали ще живее 200 години, както разправят.
Относно софтуерите:
Започнал съм с Фортран и перфокарти, после съм ползвал Атари, Правец 8 и така нататък. Ползвал съм складова програма, счетоводни програми - повечето от тях все още са ужасни, в момента подготвям онлайн магазин - може да приемете, че едва сега навлизам в тази област и да игнорирате написаното от мен. За инжинерните софтуери няма да пиша, защото са далеч от онлайн търговията.
И имам въпрос:
Дали да си мисля, че жабата видяла да коват вола, и тя надигнала крак?
Надявам се да не съм прав.
 
Opencart има всичко, което ти трябва. Започва се още от самото начало с него или подобна платформа и оставаш с него до края.
Ако ти трябва нещо специално, което го няма вградено си намираш програмист и той го прави. Това е.
 
Темата може да се смята за закрита. Както каза г-н Krumov по-горе: "Не, че нещо ама човек правещ 2000000 оборот и имаш служители не би си губил времето по форуми", но с лека корекция - в продължение на доста дълго време смятах този форум за професионален, в такъв форум даже човек правещ 10 милиона годишно би написал мнение или тема, но това тук е всичко друго, но не и професионален форум. проблема на форума, е че собственика му хал хабер си няма от модерация на професионален форум.
Успех с доматите Градинаров :)

UPD: Сега видях и този бисер от умния и образован, инжЕнер Градинаров: "За инжинерните софтуери няма да пиша". ИнжИнере, да знайш, че инжЕнер се пише с Е. Ужас, в какво се забърках само.....
 
Темата може да се смята за закрита. Както каза г-н Krumov по-горе: "Не, че нещо ама човек правещ 2000000 оборот и имаш служители не би си губил времето по форуми", но с лека корекция - в продължение на доста дълго време смятах този форум за професионален, в такъв форум даже човек правещ 10 милиона годишно би написал мнение или тема, но това тук е всичко друго, но не и професионален форум. проблема на форума, е че собственика му хал хабер си няма от модерация на професионален форум.
Успех с доматите Градинаров :)

UPD: Сега видях и този бисер от умния и образован, инжЕнер Градинаров: "За инжинерните софтуери няма да пиша". ИнжИнере, да знайш, че инжЕнер се пише с Е. Ужас, в какво се забърках само.....
Приятел, погледни всички мои теми. Не го приемай лично, тук само си хейтят.
 
Аз за съжаление не успях да стигна до инженер или инжинер, което от една страна не е толкова зле - няма как да се заяждат с мен за правописа ...
От друга страна пък - какъв правопис би очаквал човек от един прост икономист с профил маркетинг...
И сега за маркетинга: с най-голямо удоволствие бих продал „преоблечен” безплатен софтуер на всеки поискал такъв продукт.
А ако може да си позволи и ерп и црм - идеалния клиент.
Само за месечната такса за поддръжка и обучение - останалото бонус ;)
И това: „собствен” ERP звучи леко мегаломанско за мащабите тук - при скромен контрагент в съседна нам държава, стойността на внедряването на подобен тип софтуер (с разликата, че наистина говорим за собствен), се доближи като срок до две години, а като стойност до седем цифрено число в долари, което от своя страна по-скоро започва с цифра две, отколкото с цифра едно.
Пожелавам на всеки онлайн търговец, да може да си позволи подобна система и подобен брой служители и работници, но в България сме все пак... колкото и да се чувствате европейци.
 
След сложно проучване отнело около 10 секунди:
Клиент - Бъргъркинг
Платформа - Magento
Останалото е написано на картинката

Имат проект и за фрапорт, сеат и т.н.
 
След сложно проучване отнело около 10 секунди:
Клиент - Бъргъркинг
Платформа - Magento
Останалото е написано на картинката

Имат проект и за фрапорт, сеат и т.н.

Наистина ли си мислиш че са си свалили едно магенто инстаирали са го, сложи ли са му една тема и готово. Ти сериозно ли :)
 
Наистина ли си мислиш, че програмист ще успее да ти предложи подобна интеграция на „собствена” система от подобен мащаб с подобни параметри за подобен срок?
Ти сериозно ли?
 
Наистина ли си мислиш, че програмист ще успее да ти предложи подобна интеграция на „собствена” система от подобен мащаб с подобни параметри за подобен срок?
Ти сериозно ли?
Програмиста може да наеме други програмисти ;). Може да си направят комбина ако се познават. Бол начини има. Трябва само организатор (координатор) на проекта. Ако има такъв човек може да има програмисти от Индия, Афганистан, Таджикистан и проекта да бъде перфектен.
Ако ще се мерят пишки с това дали 1 програмист може да работи по-бързо от фирма. Тогава да се запитаме колко персонал има във фирмата. Колко проекта има отворени във фирмата. Какво ще ти обещаят търговците на фирмата и какво ще ти дадат накрая.
 
Ще се върна в темата, тъй като най-накрая спряха да никнат "плевели" в нея. Ще ви кажа по-подробно какъв е проблема:
1. Системата с която работя е версия на 2 години. От две години не е ъпдейтвана, защото е пълно с къстъм код по шаблона. В момента започват да се наблюдават прблеми при изпълнението на някои скриптове в зависимост от браузъра в админ панела. Така че трябва ъпдейт, за който трябва да се плати на фриланс. И проблема не е в парите, а в това, че този фриланс за да ъпдейтне ядрото трябва да навлезе много на дълбоко във всички промени правени до сега!
2. Има куп, ама наистина куп модули, които са инсталирани допълнително. Почти всички са закупени от официалния разработчик или одобрен от него партньор. Другите са поръчкови и строго индивидуални. Тъй като постоянно се разширяваме имаме постоянна нужда от нови и нови функции и все по-трудно става стиковането на новите функции със старите. Тук също така е важно да спомена, че винаги работим с един екип фрилансъри. Но за 2 години вече работим с трети екип. И това е така не защото ние ги сменяме, а защото първите се справяха лошо, вторите се разформироваха и сега сме с трети екип. Как се обеснява на нов програмист какво са правили предишните, без аз самия да съм такъв е отделна история.
3. Счетоводство. В момента счетоводството ни няма никаква връзка с магазина. Всичко работи на експорти и копи/пейст. повярвайте ми това при такива обеми е просто несериозно. И като казвам ERP недейте си мисли веднага, че говоря за такива гиганти като SAP. Говоря за система, която да е единна за всички служители в магазина, включително и счетоводството и всеки да си рови в неговата кочинка.
Тва е!
 
Наистина ли си мислиш, че програмист ще успее да ти предложи подобна интеграция на „собствена” система от подобен мащаб с подобни параметри за подобен срок?
Ти сериозно ли?

Колега не си адекватен, как го виждаш бургер кинг да наемат фриленсър програмист да им направи магазин? Ти сериозно ли? Бъркаш нещата сериозно. Даваш за пример много спесифичен магазин, дори не си го показвал И да не би да е правен на Magento Enterprice случайно и каква според теб е цената, този магазин според мен е толкова пипнат че нищо не е останало от оригиналната система? Пак ти казвам нали не мислиш че са свалили едно magento и са сложили една тема и готово.
Покажи един сериозен магазин на Opencart или на WOO или presta?


Ще се върна в темата, тъй като най-накрая спряха да никнат "плевели" в нея. Ще ви кажа по-подробно какъв е проблема:
1. Системата с която работя е версия на 2 години. От две години не е ъпдейтвана, защото е пълно с къстъм код по шаблона. В момента започват да се наблюдават прблеми при изпълнението на някои скриптове в зависимост от браузъра в админ панела. Така че трябва ъпдейт, за който трябва да се плати на фриланс. И проблема не е в парите, а в това, че този фриланс за да ъпдейтне ядрото трябва да навлезе много на дълбоко във всички промени правени до сега!
2. Има куп, ама наистина куп модули, които са инсталирани допълнително. Почти всички са закупени от официалния разработчик или одобрен от него партньор. Другите са поръчкови и строго индивидуални. Тъй като постоянно се разширяваме имаме постоянна нужда от нови и нови функции и все по-трудно става стиковането на новите функции със старите. Тук също така е важно да спомена, че винаги работим с един екип фрилансъри. Но за 2 години вече работим с трети екип. И това е така не защото ние ги сменяме, а защото първите се справяха лошо, вторите се разформироваха и сега сме с трети екип. Как се обеснява на нов програмист какво са правили предишните, без аз самия да съм такъв е отделна история.
3. Счетоводство. В момента счетоводството ни няма никаква връзка с магазина. Всичко работи на експорти и копи/пейст. повярвайте ми това при такива обеми е просто несериозно. И като казвам ERP недейте си мисли веднага, че говоря за такива гиганти като SAP. Говоря за система, която да е единна за всички служители в магазина, включително и счетоводството и всеки да си рови в неговата кочинка.
Тва е!

Няколко грешки са допуснати, хубаво е че сте се усетили и сте почнали да правите корекции които да отговарят на бизнес модела, не е хубаво че не са направени както трябва, никога не трябва да се пипа кора на системата така че да не може да се ъпдейтва. Тънкия момент е да попаднеш на добър програмист, група от програмисти или фирма с програмисти, които да правят нещата както трябва да разумна цена. Тогава всичко би трябвало да е наред независино дали е писана система или open source. ERP ако е читаво сравнително лесно се интегрира с каква да е система, това също е грешка, че не сте го направили.
 
Кора не е пипнат - не си ме разбрал правилно. Исках да кажа, че за да се ъпдейтне кора трябва да се вземат предвид много промени правени в шаблона! Който от своя страна е правен за core от преди 2 години....
 
Кора не е пипнат - не си ме разбрал правилно. Исках да кажа, че за да се ъпдейтне кора трябва да се вземат предвид много промени правени в шаблона! Който от своя страна е правен за core от преди 2 години....
Да сега те разбрах, имай предвид, че дори да имаш къстъм система това не те спасява от този проблем. Софтуера си има определен жизнен цикъл и след като мине, трябва да се пренаписва според новите технологии.
 
Тогава всичко би трябвало да е наред независино дали е писана система или open source
Те това ми е мисълта - явно трудно обяснявам...
Няма значение дали е "собствена" или масов CMS.

Kogo - Приемаме варианта, че работиш със програмист сключили сте договори, притежаваш продукта, намалил си оперативните счетоводители от пет на двама - абе направо всичко е по мед и масло.
След година-две програмиста предлага други условия (примерно финансови), с които ти не си съгласен и ти правиш предложение, но той не е съгласен ... (за фон звучи драматична музика)
И ето - нов програмист, с абсолютно къстъм система, обаче ядрото - две годишно...
Желаеш промени - вече навлиза HTML6 (примерно), твоите менюта не се спускат толкова плавно, както е при конкурента .
Новия програмист нова къстъм система ли ще пише? Или първо ще го оставим да проучи старата (с настъпване на много мотики) и ще го чакаме да обновява?
А след него като дойде третия програмист ?! И за него твоята къстъм система ще бъде непозната ...

Като предпочиташ - минавай на ERP. Мисля че всички (добре де, почти всички) имат модул за онлайн магазин - консултанта ще ти покаже възможностите с удоволствие.
 
Това съм го виждал на живо и съм го изпитвал на свой гръб. Решението е, какво що се прави, да има система за записване на тасковете с описания как и защо е правено нещо. Така като дойде следващия първо се запознава какво е правено и така.
 

Горе