Кога SEO не помага

Рекламата в момента дава ТРАФИК и кликове, НО НЕ И потенциални клиенти. По-скоро може да е допълнение, към СЕО, но не и само на реклама да се разчита. ДОйде скоро при мен клиент, който е давал по 1500 лв МЕСЕЧНО, за гугъл реклама, направил си е добре настройките, ключови думи, ограничение по държава и дори втора реклама с ограничение само за Софийска област. Момчето ми каза следното, и го казвам буквално. ''Цъкат ми на ркеламите, плащам, кливнти от сайта... няма. Питам всеки един който ми се обади от къде е дошъл'', повечето му клиенти идвали от обяви и рядко от гугъл. Сега потока от ненужни псоещения в сайта му е намален и има таргетиран народ към него с 80 процента клиенти ;) Познайте какво се случи... Оплаква ми се че го скъсват от работа :D ВСИЧКО е според зависи, естетсвено комбинирах и с гугъл реклама, но все още потока към сайта не идва от там. Целта с рекламата е друга, като и дневния бюджет е намален :)

Всичко е според зависи, а това че се взима мега голяма сума от доста колеги е друг въпрос. НО ВСЕ пак си е труд и то НЕ МАЛЪК! Който прави и знае как се прави, знае колко работа е нужна, особео при много ключови думи :)
 
ЗА правилното SEO се препоръчва да изградите лист с важните за вас ключови думи и да направите проучване как влияят на конкуренти уебсайтове! Това е първата ви стъпка!
 
Ако правилно съм разбрал въпроса, 'Kога SEO не работи?', говорим за случаите, в които всичко е направено правилно - подходящи ключови думи, качествени беклинкове, ранкингът е на лице, но няма бизнес резултати? Иначе щеше да е "Защо SEO не работи?", нали така?

Мисля, че физическите бизнеси в малки населени места нямат нужда от SEO. Давам пример: Моето село е от порядъка на 2500-3000 души население. Има 3-4 кафенета и 3-4 магазина. Почти всички са разположени в централната част на селото. На такова място всеки познава всеки и има много по-важни фактори - връзките с обществеността, имиджа на собственика, цената и качеството на стоките, обслужването и др., а не local SEO например. Това до някаква степен се отнася и за кварталните магазинчета, понеже те основно разчитат на трафика от хора живущи в дадения район.

SEO не е нужно и за бизнеси, които се занимават с много големи проекти. Примерно голяма строителна фирма, която строи хотели, жилищни комплекси или нещо друго което отнема цялата работна сила на фирмата за 2-3 години напред. Няма нужда да си на първа страница при положение, че като имаш 1 клиент няма да можеш да поемеш друг в близкото бъдеще. Но ѝ да сме честни, такива сделки няма сключиш след случайно търсене и обаждане в интернет, а по-скоро ще кандидатстваш за проекти или ще "пуснеш връзки". Тоест инвестицията в SEO няма да носи добра възвръщаемост. Все пак не е лошо да има сайтче, страничка ей така за портфолио, но няма нужда от оптимизация.

Ако говорим черно на бяло, за всичко което хората обикновено не биха търсили в интернет, SEO не работи.
 
Последно редактирано:
Ако правилно съм разбрал въпроса, 'Kога SEO не работи?', говорим за случаите, в които всичко е направено правилно - подходящи ключови думи, качествени беклинкове, ранкингът е на лице, но няма бизнес резултати? Иначе щеше да е "Защо SEO не работи?", нали така?

Мисля, че физическите бизнеси в малки населени места нямат нужда от SEO. Давам пример: Моето село е от порядъка на 2500-3000 души население. Има 3-4 кафенета и 3-4 магазина. Почти всички са разположени в централната част на селото. На такова място всеки познава всеки и има много по-важни фактори - връзките с обществеността, имиджа на собственика, цената и качеството на стоките, обслужването и др., а не local SEO например. Това до някаква степен се отнася и за кварталните магазинчета, понеже те основно разчитат на трафика от хора живущи в дадения район.

SEO не е нужно и за бизнеси, които се занимават с много големи проекти. Примерно голяма строителна фирма, която строи хотели, жилищни комплекси или нещо друго което отнема цялата работна сила на фирмата за 2-3 години напред. Няма нужда да си на първа страница при положение, че като имаш 1 клиент няма да можеш да поемеш друг в близкото бъдеще. Но ѝ да сме честни, такива сделки няма сключиш след случайно търсене и обаждане в интернет, а по-скоро ще кандидатстваш за проекти или ще "пуснеш връзки". Тоест инвестицията в SEO няма да носи добра възвръщаемост. Все пак не е лошо да има сайтче, страничка ей така за портфолио, но няма нужда от оптимизация.

Ако говорим черно на бяло, за всичко което хората обикновено не биха търсили в интернет, SEO не работи.
Аз например бих потърсил в интернет строителна фирма, ако става въпрос за къща. АКо ще правя хотели, значи ще познавам логически и други баровци, които ще ми препоръчат след запитване някоя строителна фирма и въпроса е решен. За строителни и довърпителни ремонти на по простолюдните всеки търси в интернет. Само пример дадох... :)
 
Аз например бих потърсил в интернет строителна фирма, ако става въпрос за къща. АКо ще правя хотели, значи ще познавам логически и други баровци, които ще ми препоръчат след запитване някоя строителна фирма и въпроса е решен. За строителни и довърпителни ремонти на по простолюдните всеки търси в интернет. Само пример дадох... :)
Съгласен съм. За някои неща хората си искат лична препоръка, а не разчитат на съвети онлайн (де да беше така и с болежките!).
 
Аз разбирам малко по-различно въпроса - кога SEO не работи, в смисъл, при какви обстоятелства дори и качествената оптимизация е безсилна. Като оставим настрана локалните примери от сорта на "моето село", мога (от опит) да заявя, че нито Adwords рекламата, нито всевъзможни SEO машинации не помагат при НЕКАДЪРНО изработен сайт. И тук не говоря за тагове, sitemaps и т.н. а за най-елементарна структура и user-friendliness. Когато липсват, от SEO няма смисъл.
 
Скромно мнение:

Недостатъци на рекламата
1. свършат ли паричките, свършва и рекламата.
2. от морална и социална гледна точка - храниш големите корпорации, (по чията свирка между другото играеш и които търгуват с личните ти данни и с Бог знае какво....) вместо да дадеш сравнително по-малка сума на български специалист (ако щеш копирайтър, оптимизатор или какъвто и да е), като по този начин парите "остават" в българската икономика. Знам, че за повечето това звучи доста странно и неразбираемо, но в глобален мащаб има значение. Време е да се замисляме и за този аспект.

Предимства на оптимизацията
1. макар и да не е вечен, ефектът от оптимизацията е доста по-дълготраен
2. "социалния" ефект, описан по-горе
 
Аз само ще вметна, че парите приключват най-честно когато рекламата е една бъздънна яма, която не носи никаква възвръщаемост. Все пак тук говорим за онлайн реклама, а не за тв, където там и да наливаш и да не наливаш трябва да си имаш пари, за да държиш това нещо живо. Защото там ако му разчиташ на избивка, си загинал прав. При онлайна не е така. Да имаш нужда да отделиш малко повечко в началото, колкото да влязат в релси нещата, но с правилното управление се получават нещата, дори и повече от добре. Имам един познат, който така добре се научи на Фейсбук рекламите, че в момента онлайн магазина му печели повече от трите физически взети заедно. ;)

Да, храниш големите корпорации, но те пък са ти и бърз трамплин към по-бързи продажби. По-скоро е нещо като използване, от което и двете страни печелите. :) А дали ще ги дадеш на Google, Facebook, или някоя друга мрежа или на някой вестник или печатница, за да ти направи брошури, май все тази. Пак храниш нечии бизнес. Когато българската икономика не е заслужила с нищо и не може да задържа пари, мисля, че вината си е единствено нейна. Живеем в капиталистически и доста материален свят, в който всяка икономика, бизнес, ниша и т.н. се бори за потребителите си и за техните пари. Както казваше бившия ми шеф, бизнеса в по-голяма степен си е бойно поле и слабите единици първи напускат. Та и така и тук.

Има и негативни на SEO-то. И те са в пъти по-лоши от тези на платените реклами:

- Зависиш от именно тези големи корпорации и някакви спам едитора
- Чака си се, за да стигнеш там където искаш. Но, Да, определено си заслужава. ;)
- Постоянно ръчкаш и следиш, анализираш и правиш какво ли не, което си е работа, а не автоматизиран процес, който върви само с една настройка. Но пък е интересно и забавно. ;)
 
Абсолютно вярно, те двете неща се припокриват само в крайния резултат (частично), но не и в средствата за постигането му :-)
 
Както казваше бившия ми шеф, бизнеса в по-голяма степен си е бойно поле и слабите единици първи напускат.
Съгласен с всичко, но да допълня - не винаги слабите единици умират защото са слаби. И най-силния може да го удари куршум и да падне като п*тка, както някои се изразяват. За добър пример ще дам Снайпер Кайл, който - няколко тура в Афганистан и Ирак не го убиха, за да му пръсне черепа умствено болен приятел и то на родна земя. Това не значи, че е слаб. Просто лош късмет. Как може да се предвиди всичко така или иначе, че да речем най-добрия ми приятел ще ми пръсне черепа докато обядвам?

Същото е и бизнеса. Може да се случи нещо непредвидено за теб точно в най-лошия момент, когато точно се намества конкуренция. Примерно майка ти да умре, детето ти да го сгази камион, или жена ти да я изнасилят - и това точно като имаш да правиш важни решения. Успех после с решенията. Това детето ти да го сгази камион или да се разболее - не мисля, че е "слабост". Никой не е застрахован.
 
СЕО не работи, когато имаш камара гадни линкове към сайта си! Колкото по-малко линкове имаш(изобщо!), толкова по-добре :)
Никога не знаеш кой от тях, кога ще се на**ре и ти покрай него...

пс: Пъмперите, които продават такива, може да започнат да плюят сега!
 
Аз само ще вметна, че парите приключват най-честно когато рекламата е една бъздънна яма, която не носи никаква възвръщаемост. Все пак тук говорим за онлайн реклама, а не за тв, където там и да наливаш и да не наливаш трябва да си имаш пари, за да държиш това нещо живо. Защото там ако му разчиташ на избивка, си загинал прав. При онлайна не е така. Да имаш нужда да отделиш малко повечко в началото, колкото да влязат в релси нещата, но с правилното управление се получават нещата, дори и повече от добре. Имам един познат, който така добре се научи на Фейсбук рекламите, че в момента онлайн магазина му печели повече от трите физически взети заедно. ;)

Да, храниш големите корпорации, но те пък са ти и бърз трамплин към по-бързи продажби. По-скоро е нещо като използване, от което и двете страни печелите. :) А дали ще ги дадеш на Google, Facebook, или някоя друга мрежа или на някой вестник или печатница, за да ти направи брошури, май все тази. Пак храниш нечии бизнес. Когато българската икономика не е заслужила с нищо и не може да задържа пари, мисля, че вината си е единствено нейна. Живеем в капиталистически и доста материален свят, в който всяка икономика, бизнес, ниша и т.н. се бори за потребителите си и за техните пари. Както казваше бившия ми шеф, бизнеса в по-голяма степен си е бойно поле и слабите единици първи напускат. Та и така и тук.

Има и негативни на SEO-то. И те са в пъти по-лоши от тези на платените реклами:

- Зависиш от именно тези големи корпорации и някакви спам едитора
- Чака си се, за да стигнеш там където искаш. Но, Да, определено си заслужава. ;)
- Постоянно ръчкаш и следиш, анализираш и правиш какво ли не, което си е работа, а не автоматизиран процес, който върви само с една настройка. Но пък е интересно и забавно. ;)
Тук не забравяй, че не за всяка ниша рекламата онлайн е решение. И то по-скоро зависи най-вече от нишата и дори самия продукт/ продукти.
 
СЕО не работи, когато имаш камара гадни линкове към сайта си! Колкото по-малко линкове имаш(изобщо!), толкова по-добре :)
Никога не знаеш кой от тях, кога ще се на**ре и ти покрай него...

пс: Пъмперите, които продават такива, може да започнат да плюят сега!

Наск, не е толкова лесно човек, по тази логика нали се сещаш колко лесно могат да се осерат 10-тина сайта и да линкват конкуренцията за да я засерат
 

Горе