От: Който е казал "Клиента винаги е прав" е бил само от страната на клиентите ......
Мислитге си че това е прекалено?
Нека да ви разкажа какво ми се случи тази сутрин:
Вчера продадох комплект мивка със шкаф на възрастно семейство.
Мивката е в отделен кашон, обкован с дъски, за да я монтират, трябва да сложат мивката и да я закрепят с две гайки.
Давам им всичко опаковано, те вземат и си тръгват. вечерта идват и казват, мивката е счупена, така сте ни я дали.
Разбирам ги! Може да се е счупила при транспорт, може при пренасянето, защото аз не съм им дал счупена мивка / знам като е счупена какво се чува в кашона, все пак това е керамика /, но аз няма как да ги убедя че те са я счупили, не мога да го докажа и избирам по-малката злина.
Казвам им, няма проблем, ще я сменим.
Сменям им мивката и им давам нова.
Като разковавам дъските и я вадя за да я огледат дали има някакви дефекти и повреди, огледаха я като диамант и я взеха.
В пълното си право съм да не го правя, защото те купуват с фактура като фирма, а и стоката е изнесена от магазина и след това е заявено че има механично увреждане.
Все пак аз прецених че не си струва да споря с тях, а и купиха и други неща, поставям се на тяхно място, ако наистина като са отворили е счупена, а не е никак евтина.
Днес сутринта същите тези хора идват в магазина и започват да крещят от вратата, какви са тези мивки които продавате и тази се счупи.
Аз продължавам да се усмихвам и невярващ питам, как се е счупила?
-Ами не знаем как, сама се счупи!
/Предавам ви разговора почти дословно, така както аз го помня от тази сутрин, може да има изпуснати думи и леки неточности но смисълът и ситуацията не са преувеличени изобщо./
Пак питам вече учудено - как така сама се е счупила?
-Не знаем как, но снощи като я оставихме беше здрава, тази сутрин отиваме и тя счупена, какъв е тоя боклук, какво е това сигурно не е керамика, щом така сами се чупят.
Продължавам да се усмихвам, но вече малко по-така, скептично, тревожно и озадачен от наглоста и глупоста или от каквото там беше.
Обсъждаме ситуацията как така сама може да се счупи мивка, аз разбира се обяснявам че този модел се продава много минали са ни стотици през ръцете и те са първите клиенти които ми казват че не една, а две се чупят и че не са боклуци и няма кака да са боклуци и т.н.
Всичко това на фона на заплахи за КЗП, закони и всичко останало, както си му е редът.
Реших за да не ни слушат клиентите да отида с тях за да видя мивката и счупеното на място.
видях една стая в ремонт с разхвърляни инструменти и материали, лудница и сред тези неща мивката и другите купени от мен неща.
това преля чашата обясних им вече гневно и сериозно, че въпреки че първия път съм направил компромис, е абсурд да си мислят че отново ще им сменя мивката, която са огледали в магазина и са я изнесли здрава, а сега е строшена от удар.
Спорове и викове разбира се, заплахи и обиди предпочетох да им обърна гръб и да си тръгна.
И така, внимавайте с клиентите, понякога колкото и да сте дипломатични, клиента пак ще е недоволен.
Случвало се е да съм на загуба за да е доволен клиент, но всичко си има граница.
Не знам дали успях да ви предам точно ситуацията, за да разберете абсурдноста на цялата ситуация, дано да съм успял.