Скандал с новото туристическо лого на България
Часове след представянето на новото туристическо лого и брандовете, които ще рекламират туризма в България, около него започва скандал
Новото лого Новото лого
Ново лого и слоган "Открий и сподели" трябва да рекламират България като привлекателна туристическа дестинация.
Новият бранд бе представен на специално свикана пресконференция в МИЕТ.
Много бързо обаче стана ясно, че снимките, използвани за брандовете за различни видове туризъм, са взети от сайтове с бази данни за снимки и към тях са прилепени образи, свързани с България.
Webcafe.bg публикува оригиналните снимки заедно с тези, представени от МИЕТ като част от кампанията.
Същевременно в."Стандарт" публикува на сайта си сигнал от свой читател, на който се вижда, че розата в новото лого, рекламиращо туризма, е същата като червената роза на емблемата на БСП.
още по темата
4 коментара към статията 4 | Статията е разгледана 15516 пъти15516
28.09.2011
Изработването на логото е струвало близо 1,4 млн. лв., а финансирането е по оперативна програма "Регионално развитие".
Според изказването на заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов от по-рано днес в МИЕТ са получили положителни оценки от бизнеса за цялостната стратегия на бранда.
Той изрази надежда, че новата символика ще направи страната ни конкурентоспособна и разпознаваема сред чуждите туристи.
С въвеждането на новата бранд стратегия се очаква след 5 години броят на туристите, посетили страната ни, да се увеличи с 25%.
Има множество елементи в самото лого, които отразяват многоообразието от възможности на България в областта на туризма, заяви още Иво Маринов.
Визуалните елементи на бранд "България" интегрират символите на слънце и цвете. Те са разположени в различни комбинации с други символи, представящи възможностите на страната ни като туристическа дестинация.
Освен националното лого и слоган, са разработени и десет подбранда за различните видове туризъм. За избора на новото лого и слоган са направени проучвания сред български и чужди туроператори и туристи в 11 държави, съобщават от МИЕТ.
Анализите на екипа показват, че 90% от чужденците са удовлетворени от почивката си у нас, а 80% отново биха посетили страната ни.