За можене - що да не може, само да не си играеш с думите, визирайки онова изречение за неутралните спрямо фона цветове. Аз това го подминах, ама сега вече ще поясня (на поръчителя най - вече): такива не съществуват.
Даден цвят може да е неутрален
само спрямо конкретен фон - т.е. да бъде с ниска степен на контраст спрямо него. Няма как да бъде
неутрален от фон изобщо - поставен върху друг цвят, ще бъде възприеман от окото съвсем другояче, степента на контраст ще бъде различна в зависимост от гамата, в която попада новият цвят.
В друг смисъл "неутрални" наричаме цветовете, противоположни на "крещящите": по- ненаситени цветове(ахроматични), в този смисъл сивото е най- неутралният цвят(макар да се нарича вторичен неутрален цвят, като производен на основните неутрални цветове: бяло и черно), но по съвсем различен начин се възприема сиво върху черно и сиво върху бяло, например - и то при една и съща степен на контраст! И кой иска сиво лого?!?
Или с две думи - начинът на възприемане на цвета е обвързан с фона на обекта.
Винаги.
Използвах черен бекграунд в случая, поради загатнатата от поръчителя "космичност" на логото. Иначе моето бледорозово лого МОЖЕ да се сложи на всякакъв фон - и разбира се, ще изглежда съвсем различно на бял такъв..
И ако Фози предварително уточни фона, на който ще стои логото, ще облекчи нашата работа и ще предотврати подвеждащи изказвания.
Забележете и логата на сериозните търговски марки - те са неделимо цяло с фона, на който се поставят и собствениците им грижливо се страят те никога да не го напускат.
Апропо, всъщност винаги търсим достатъчно
голяма степен на котраст с фона, а не неутралитет.
Пийс