Коя банка за лична сметка?

hardlemm

Active Member
Бях на централна кооперативна, обаче близкият им офис е много зле и много се чака, също сметка беше само левова.
Сега трябва да избера нова банка за лична сметка - разплащане на сметки, пазаруване, пращане на банкови преводи, покупки на имоти и коли, т.е таксите за преводи и превалутиране не са за подценяване. Някой ако е доволен от банката, която ползва, моля, да сподели мнение. Аз се колебая между tbi, ОББ и уникредит ( фирмената ми е на уникредит и съм доволен) , защото имат офиси покрай мен. Ще се радвам да споделите кой какво ползва за лична сметка!
 
ОББ
 
tbi

Ползвам я от две години за лична. Имат мобилно банкиране, нямам оплаквания от него.
Поне засега няма никакви такси - за откриване на сметката, месечни, за доставка на картата, за внасяне на пари по сметката.
Може би единствените, които нямат такса при превод по IBAN.
Ще получиш кредитен лимит, ако го ползваш за плащане онлайн и върнеш парите до 3 месеца - няма да платиш и 1 стотинка лихва.
Може да разсрочваш всяко плащане над 40 лева на вноски, пак като горе - връщаш до 3 месеца и ти е безлихвено.
Теглене на банкомат ти е безплатно, нямат собствени, но на всички в България е безплатно.

Малък недостатък - понеже нямат собствени банкомати, зареждане на сметката само с банков превод или в офис, който не работи събота и неделя.

Общо взето - оценка 6 /поне засега/
 
Имат банкиране, удобно приложение с разните му уведомявания за преводи и движение по сметката, пуснаха опция превод по телефонен номер до 100 лева без такси, такса превод към друга банка ми е 50 стинки, такса на месец 2,50, имат и варианти за по висока такса с безплатни преводи, от няколкото банки които съм ползвал тия за сега ми пасват най добре
 
Преди да давате грешни съвети относно ОББ е хубаво да сте в час какво се случва с онлайн банкирането и банкоматите на ОББ от месец насам! Изгледайте клипа!

 
Преди да давате грешни съвети относно ОББ е хубаво да сте в час какво се случва с онлайн банкирането и банкоматите на ОББ от месец насам! Изгледайте клипа!

Да се оплача и аз от ОББ - преди няколко дни са ми блокирали електронното банкиране. Като се опитам да вляза пише - "заключена парола". В ЧЗВ на сайта им пише, че такъв надпис се появявал щом има 5 въведени грешни пароли. Със сигурност никога не съм въвеждал грешна парола, защото ми е запаметена и от 10 години не съм я въвеждал грешно :)
И сега трябвало да ходя до клон на банката да ми я "отключат" ... ами няма да отида. Пътници са. Търпя ги само защото месечната такса ми е 2.50 лева. Почнаха да взимат такса от 30 стотинки при вкарване на пари в сметката на банкомат. Пътници са - втори път. Последния път им трябваха 2 дни да ми направят гражданската на колата. Пътници са - трети път.
 
Да се оплача и аз от ОББ - преди няколко дни са ми блокирали електронното банкиране. Като се опитам да вляза пише - "заключена парола". В ЧЗВ на сайта им пише, че такъв надпис се появявал щом има 5 въведени грешни пароли. Със сигурност никога не съм въвеждал грешна парола, защото ми е запаметена и от 10 години не съм я въвеждал грешно :)
И сега трябвало да ходя до клон на банката да ми я "отключат" ... ами няма да отида. Пътници са. Търпя ги само защото месечната такса ми е 2.50 лева. Почнаха да взимат такса от 30 стотинки при вкарване на пари в сметката на банкомат. Пътници са - втори път. Последния път им трябваха 2 дни да ми направят гражданската на колата. Пътници са - трети път.
ползвай tbi или iCard нямат месечни такси имаш винаги онлайн банкиране и всички други екстри до които банките ще те одерат жив. Освен това няма да ходиш до клон на iCard или tbi , а всичко става онлайн и картата си я получаваш вкъщи с куриер. На смартфона имаш NFC и плащаш с телефона си вместо с карта. Ерата на дигиталните оператори е вече. От tbi може да теглиш кредит през приложението и ти влиза на момента. Имаш гратисен период 3 месеца.
 
ползвай tbi или iCard нямат месечни такси имаш винаги онлайн банкиране и всички други екстри до които банките ще те одерат жив. Освен това няма да ходиш до клон на iCard или tbi , а всичко става онлайн и картата си я получаваш вкъщи с куриер. На смартфона имаш NFC и плащаш с телефона си вместо с карта. Ерата на дигиталните оператори е вече. От tbi може да теглиш кредит през приложението и ти влиза на момента. Имаш гратисен период 3 месеца.
Ползвам ги и двете.

Виж поста ми по-горе за tbi :)
 
tbi



Малък недостатък - понеже нямат собствени банкомати, зареждане на сметката само с банков превод или в офис, който не работи събота и неделя.
Отиваш на каса на EasyPay която работи и събота и неделя и правиш превод по сметката си в tbi чрез bLink системата и парите са ти в сметката до 20 секунди. За Айкард дори на всяка бензиностанция на ОМВ и на каса на Изипей също може да вкарваш пари по същата схема. Таксата за превода е 80 стотинки. Освен това за Айкард имат доста двупосочни банкомати на които може да си депозираш пари в сметката.. Другия вариант след като имаш заредени пари в едната карта може да заредиш от нея tbi сметката си по същия начин.
 
Отиваш на каса на EasyPay която работи и събота и неделя и правиш превод по сметката си в tbi чрез bLink системата и парите са ти в сметката до 20 секунди. За Айкард дори на всяка бензиностанция на ОМВ и на каса на Изипей също може да вкарваш пари по същата схема. Таксата за превода е 80 стотинки. Освен това за Айкард имат доста двупосочни банкомати на които може да си депозираш пари в сметката.. Другия вариант след като имаш заредени пари в едната карта може да заредиш от нея tbi сметката си по същия начин.
Да, няма проблем със зареждане чрез банков превод или изипей.

Идеята ми е да е без такса - само на каса в клон на tbi. И само те нямат такса за банков превод /поне засега/.

Още веднъж реклама на tbi - за момента са № 1 за лична сметка.
 
Да, няма проблем със зареждане чрез банков превод или изипей.

Идеята ми е да е без такса - само на каса в клон на tbi. И само те нямат такса за банков превод /поне засега/.

Още веднъж реклама на tbi - за момента са № 1 за лична сметка.
да не забравяме и Айкард които пък в портфейла си имаш криптовалути
 
Сега разбирам, че е преимущество ако банката има мобилно банкиране през 2024 :D Малко по-сериозно, ако може.
Аз имам опит само с ПИБ и УНИКРЕДИТ. И от двете съм доволен. При Уникредит май са най-високи таксите, но всичко е онлайн. Дори заявяването на карти идва до адрес за сметка на банката. Да, появяват се бъгове и издънки, като например да преиздават отдавна блокирана от тях карта, но като цяло съм доволен. А в ПИБ не съм стъпвал откакто съм си направил сметка отпреди 4 години.
 
И аз ще дам гласа си за ОББ и ЦКБ, и негативния си за ДСК. ;)
Жената е на ПИБ и е супер доволна, а наскоро от приятел разбрах, че пращат картите и пиновете им по Еконт в УНИКРЕДИТ. Така, че мисля, че изборът ти се стеснява от към опции.
 
Добавям още един негативен глас за ОББ, преди и след обединението, обслужването е под всякаква критика, един адекватен няма. Не съм имал случай, да посетя клон и да не си вдигна нервите, банкирането им работи бавно и доста бъгаво , банкоматите често остават без средства, защото станаха много клиенти . За такси не знам, аз ползвам само фирмена и там е някаква такса от 15 лв. с включени няколко превода. Да не говорим, че миналата седмица внесох на каса и ми взеха 35 лв. да си вкарам парите... умрях направо 😀

Иначе имам опит с Icard и нямам оплаквания, поддържат BLINK има банкомати за да вкарваш кеш в МОЛовете, таксите са нормални, НО нямаш кредитиране, ако ти трябва, не са банка (за сега)
 
Преди да давате грешни съвети относно ОББ е хубаво да сте в час какво се случва с онлайн банкирането и банкоматите на ОББ от месец насам! Изгледайте клипа!

Лошото е, че при едните е така, при други е добре. Нещо като ДСК, супер много хора с техните бизнеси са в тази банка, а други реват постоянно. Явно е и малко на късмет, но едно трябва да е задължително, ако може да се набави - познат служител в някой клон да ти съдейства без да те отбичва, или поне някой по-добронамерен. Това също е голям плюс при избор на банка. Трудно, но факт. Хора, като с телекомите е, имаш почти никакъв избор и се надяваш да паднеш на по-малкия салам. ;)
 
Добавям още един негативен глас за ОББ, преди и след обединението, обслужването е под всякаква критика, един адекватен няма. Не съм имал случай, да посетя клон и да не си вдигна нервите, банкирането им работи бавно и доста бъгаво , банкоматите често остават без средства, защото станаха много клиенти . За такси не знам, аз ползвам само фирмена и там е някаква такса от 15 лв. с включени няколко превода. Да не говорим, че миналата седмица внесох на каса и ми взеха 35 лв. да си вкарам парите... умрях направо 😀

Иначе имам опит с Icard и нямам оплаквания, поддържат BLINK има банкомати за да вкарваш кеш в МОЛовете, таксите са нормални, НО нямаш кредитиране, ако ти трябва, не са банка (за сега)
вече и на КешТерминал може да се вкарват средства към Айкард - от 2 дни е така. Няма нищо по добро към момента от дигиталните оператори! КешТерминал и те имаха дигитални карти преди няколко години , но се издъниха и ги спряха тихомълком.
 
  • Like
Реакции: ksp
Прясно приключение с ПИБ, което продължава в момента.
Изтича ми едната карта през август (този месец). На 15ти юли ми казват, че новата им карта им е офиса във Варна, но аз в него момент подминавам Търново, тъй като надвечер летя за чужбина. Казвам, че искам да ми изпратят картата по куриер до адрес и ще пусна заявка за това с адреса като се прибера в страната.
Към края на месеца пускам заявка - онлайн банкирането ми казва, че всичко е успешно, но след като съобщението се затвори нищо не се отразява. Таксата за услугата е 10 лева.
Опитвам още два пъти през няколко дни и нищо.
Пиша им - оказва се, че може да пренасочваш карти само ако е настъпил последния им месец от активността, но това не го пише никъде в банкирането. Въпреки това те вече знаели и щели да пуснат картата по куриер.
Звъни ми на 12ти август (този понеделник) куриер да ми каже, че не успяли да дойдат до адреса, защо не взема да мина през офиса им (който ми е на общо 40км отиване-връщане) да си взема картата, нищо че плащам такса за да ми я донесат на крака. Настоява, говори на "ти" и да не забравяме името на куриерската фирма - Европът. Накрая се закани, че ще чакам поне още седмица да ми я донесе.
Ядосах се и се свързах с банката да ги питам какви нещастни куриерски услуги ползват, след като не са способни да доставят пратките в рамките на 2-3 седмици, защо не ползват Български пощи, които ако не друго поне се държат по-почтително.
Още на следващия ден ми звънят от Европът да ме питат дали в сряда или четвъртък ще ми е удобно да донесат картата. Казах, че и двата дни съм на адреса. Естествено, донесоха я в четвъртък в 8:00 сутринта.
Днес си казвам - ще активирам новата карта. От банкирането ми излиза за кратко съобщение - има такса - 2лв за замразяване на старата карта. :rolleyes: Въвеждам последните 6 цифри от картата както бивам подканен и хоп - "грешка в активацията, опитайте отново". Опитвам отново - не става. Опитвам с приложението - не става.
Сега пак трябва да им пиша и сигурно ще се окаже, че трябва да изчакам старата да изтече или някоя друга глупост, че чак тогава.

Накратко при смяна на карта:
1. Неясен и проблемен процес на пренасочване на карта.
2. Бавна и неадекватна услуга по доставяне на картата.
3. Невъзможност да си ползвате новата карта.
4. Такса за да ви се спре старата, карта, която така или иначе изтича.

Мисля дали да не изчакам да ми изтече старата карта за да видя дали ще ми вземат такса за спиране на изтекла/невалидна карта. Та да си поприказвам с тях.

Банкирането на ДСК въпреки идиотските им профилактики като цяло работи далеч по-добре от това на ПИБ.
 

Горе