Прясно приключение с ПИБ, което продължава в момента.
Изтича ми едната карта през август (този месец). На 15ти юли ми казват, че новата им карта им е офиса във Варна, но аз в него момент подминавам Търново, тъй като надвечер летя за чужбина. Казвам, че искам да ми изпратят картата по куриер до адрес и ще пусна заявка за това с адреса като се прибера в страната.
Към края на месеца пускам заявка - онлайн банкирането ми казва, че всичко е успешно, но след като съобщението се затвори нищо не се отразява. Таксата за услугата е 10 лева.
Опитвам още два пъти през няколко дни и нищо.
Пиша им - оказва се, че може да пренасочваш карти само ако е настъпил последния им месец от активността, но това не го пише никъде в банкирането. Въпреки това те вече знаели и щели да пуснат картата по куриер.
Звъни ми на 12ти август (този понеделник) куриер да ми каже, че не успяли да дойдат до адреса, защо не взема да мина през офиса им (който ми е на общо 40км отиване-връщане) да си взема картата, нищо че плащам такса за да ми я донесат на крака. Настоява, говори на "ти" и да не забравяме името на куриерската фирма - Европът. Накрая се закани, че ще чакам поне още седмица да ми я донесе.
Ядосах се и се свързах с банката да ги питам какви нещастни куриерски услуги ползват, след като не са способни да доставят пратките в рамките на 2-3 седмици, защо не ползват Български пощи, които ако не друго поне се държат по-почтително.
Още на следващия ден ми звънят от Европът да ме питат дали в сряда или четвъртък ще ми е удобно да донесат картата. Казах, че и двата дни съм на адреса. Естествено, донесоха я в четвъртък в 8:00 сутринта.
Днес си казвам - ще активирам новата карта. От банкирането ми излиза за кратко съобщение - има такса - 2лв за замразяване на старата карта.
Въвеждам последните 6 цифри от картата както бивам подканен и хоп - "грешка в активацията, опитайте отново". Опитвам отново - не става. Опитвам с приложението - не става.
Сега пак трябва да им пиша и сигурно ще се окаже, че трябва да изчакам старата да изтече или някоя друга глупост, че чак тогава.
Накратко при смяна на карта:
1. Неясен и проблемен процес на пренасочване на карта.
2. Бавна и неадекватна услуга по доставяне на картата.
3. Невъзможност да си ползвате новата карта.
4. Такса за да ви се спре старата, карта, която така или иначе изтича.
Мисля дали да не изчакам да ми изтече старата карта за да видя дали ще ми вземат такса за спиране на изтекла/невалидна карта. Та да си поприказвам с тях.
Банкирането на ДСК въпреки идиотските им профилактики като цяло работи далеч по-добре от това на ПИБ.