Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

Коя статия има по-добро ROI?


  • Общо гласове
    12

Blinky

Owner
Днес четох една статия и исках да питам и вас. Аз смятам, че и двете са супер добре. Но лично аз обичам "кратките", ако мога така да кажа за статия от 1000 думи. Точно, ясно и кратко, това е. ;) Много е яко да имаш 2000 думи, ама и много писане, но и много инфо и много кл. думи. :)

http://www.searchenginejournal.com/1000-word-post-vs-2000-word-post-better-roi/112156/

Ако се сетите нещо. Ще се радвам да споделите. ;)
 
От: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

Блинки, честно казано, аз като видя статия 2000 думи и 3 минути скрол, ми действа отегчително още преди да съм започнал с четенето. По-добре е да се раздели на части според мен. По-добре е да направиш един "блог панаир" и хората да следят поредицата, отколкото да изсипеш 2000 или повече думи на куп. Разбира се това е мое мнение и не ангажирам никой с него.
 
От: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

Аз лично гласувах 1000, но зависи от доста неща.

Каква е целта на статията, да информираш или продаваш? Какви статии са свикнали да четат потребителите в твоята ниша? А какви статии желаят?

Иначе качеството е по-важно от количеството думи в статията, а това да имаш наистина добър "писач" е безценно!
 
От: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

Аз редовно правя по 2-3000 и са си доста успешни. Зависи какъв е сайта, какви са посетителите, каква е статията. Ако се пише по една тема, тази дължина може и да е много. Но ако е от типа на топ 10 например, 2000 думи са минимума според мен.
 
От: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

TLDR
Единствено както каза колегата за топ ХХХ, ама и там по-добре на части.
 
Представете си, че говорим за статия от типа - топ 100 на най-интересните места на света. Има съдържание, което трудно се събира в 1000 фуми. :) А разделянето на една 2000-думова статия на две е добра опция, но така реално се разцепва и потребителя, ако реши на един дъх да.я.изчете. :)
 
От: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

Много зависи от нишата, забелязъл съм, че когато пишем статии на медицинска тематика, колкото е по дълга толкова по-добре и тук 2000 думи са перфектни, самия потребител има медицински проблем и отдава много време за четене и като влезе и скролне дългата статия, веднага остава и започва да чете. Но виж, ако си писъл статия, как да инсталирате дадена програма или нещо от сорта и потребителя види 2000 думи, веднага излиза, но затова си праскате и рекламка на някое по видно място, дългите статии гошо ги обича, ако са качествени, а всеки посетител може да донесе някакви печалби дори и да излезе от сайта на 5-тата секунда но през реклама от адсенса :D


Много си зависи както от статията така и от потребителя, има хора които обичат много да четат, други да прекарат нещата през пръсти. Абе луда работа.
 
От: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

Важно е и как ще изчисляваме РОИ-то, времевия хоризонт.
Ако статията директно продава е едно, ако е просто събираща социален трафик е друго, ако е за дългосрочен трафик е трето...
 
От: Re: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

ROI в най-общия му смисъл - по време или след прочитането да предизвика някаква реакция - да накара някой да кликне някъде с две думи. ;)

Реакция, но не само да кликне, ами и да купи, особенно ако продаваш продукт. Една статия трябва да подгрява потенциалния клиент така че да е готов да купи, а не само да го накара да кликне.

Кой вариант бихте избрали?
Статия А, 100 клика на 1000 посетители, от които 5 купуват продукта или статия Б, 50 клика от 1000 посетители от които 6 купуват продукта?
 
Да, така е. Но ние след клика, който явно е един вид "конверсия" на потребителя да продължи, натам вече е божа работа - може сайта, на който попада да е с добра или лоша конверсия, нас реално ни вълнува до момента, в който качеството на статията е допринесла за възбуждане на интерес в потребителя. След клика - вече идва друга вселена както се вика. :)

Като цяло е в една екосистема, но разделено на отделни - всеки си има своите характеристики и особености. Може статията да праща 100, но да конвертира 0 заради кофтия сайт след линка, може да праща 100, от които поне 10 са сигурни купувачи, но защото конверсията е супер. Факт е, че е пратил 100 и в двата случая и то добре филтрирани таргетирани потребителя. :)
 
От: Re: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

Да, така е. Но ние след клика, който явно е един вид "конверсия" на потребителя да продължи, натам вече е божа работа - може сайта, на който попада да е с добра или лоша конверсия, нас реално ни вълнува до момента, в който качеството на статията е допринесла за възбуждане на интерес в потребителя. След клика - вече идва друга вселена както се вика. :)

Като цяло е в една екосистема, но разделено на отделни - всеки си има своите характеристики и особености. Може статията да праща 100, но да конвертира 0 заради кофтия сайт след линка, може да праща 100, от които поне 10 са сигурни купувачи, но защото конверсията е супер. Факт е, че е пратил 100 и в двата случая и то добре филтрирани таргетирани потребителя. :)

Да, прав си от гледна точка на афилиейт маркетер.
 
Re: От: Re: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

Да, прав си от гледна точка на афилиейт маркетер.

Не само, дори да се занимаваш с дропшипинг и да препращаш към магазин, ли дори съдържането да успее да закачи до толкова вниманието на потребителя и в същото време да имах доста релевантни реклами от Google, пак е съща логиката.
 
От: Re: От: Re: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

Не само, дори да се занимаваш с дропшипинг и да препращаш към магазин, ли дори съдържането да успее да закачи до толкова вниманието на потребителя и в същото време да имах доста релевантни реклами от Google, пак е съща логиката.

Зависи, дали говорим за статия, която предоставя инфо или такава, която цели да продаде. Ако е първото си прав, ако е 2-рото и имаш магазин да речем, тогава може да направиш така, че продукта да се купи с няколко клика и ако си ги убедил достатъчно, едва ли ще се откажат точно когато трябва да платят.

Вече там като някой се откаже, може да си сложиш пиксели и да им напомняш.
 
Да, така е. Аз лично обаче селс пейд от 2000К скоро не съм виждал, освен някои много детайлни ревюта, които могат свободно да се причислят към селс текстовете. :)

Давайте още и още мнения и коментари. Между другото, явно хората си знаят кое им харесва най-много и кое смятат, че нови по-добро ROI. :p
 
От: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

Днес четох една статия и исках да питам и вас. Аз смятам, че и двете са супер добре. Но лично аз обичам "кратките", ако мога така да кажа за статия от 1000 думи. Точно, ясно и кратко, това е. ;) Много е яко да имаш 2000 думи, ама и много писане, но и много инфо и много кл. думи. :)

http://www.searchenginejournal.com/1000-word-post-vs-2000-word-post-better-roi/112156/

Ако се сетите нещо. Ще се радвам да споделите. ;)

Ако са 2000 думи разбити от разни картинки, слайдове, клипчета, нещо интересно и визуално запомнящо се - мога да изтърпя, но един гол текст, в което единственото красиво нещо е, че е разделен на параграфи... хваща ме мързела преди да прочета 1/4. Предполагам, че с повечето е така.

От юзърска гледна точка по мое мнение 1000 думи (и по-малко е по-добрия вариант).

От гугълска гледна точка - с 2 ръце за 2000 думи. :)

PS: Сега се сетих за ревютата на Emag - признавам си - харесват ми. НЕ е гол текст, а е разбит от картинки, свързани със самото ревю. Според мен - така се прави.
 
От: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

Блинки, честно казано, аз като видя статия 2000 думи и 3 минути скрол, ми действа отегчително още преди да съм започнал с четенето. По-добре е да се раздели на части според мен. По-добре е да направиш един "блог панаир" и хората да следят поредицата, отколкото да изсипеш 2000 или повече думи на куп. Разбира се това е мое мнение и не ангажирам никой с него.

Естествено, такива писаници и писания са единствено, за да хранят Мъшийната, не са за хора ахаха
 
Re: От: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

PS: Сега се сетих за ревютата на Emag - признавам си - харесват ми. НЕ е гол текст, а е разбит от картинки, свързани със самото ревю. Според мен - така се прави.

Май трябваше да дам и ревютата като пример, но реално тогава преобладаващия отговор щеше да е с 2000 думи. :)
 
От: Коя статия има по-добро ROI - Тази от 1000 или от 2000 думи?

Ако съдим онлайн статиите еднакво рефлектиращи като обикновенни статии във вестник. То за мен една статия от 2000 думи ми прилича повече на книга. А книга чета само като знам предварително автора и резюмето.
Като се има предвид правя съпоствка с 24 часа и Труд. Статиите вътре са придружени със снимки и различни шрифтове в заглавията, а самите статии не са дълги.

Има и дълги на 2 страници но са придружени с повече снимки и инофрмация, както спомена колегата в първия си коментар.
 
Има и друг момент. Хората (повечето) влизат в интернет, за да си свършат работата набързо. Което автоматично означава, че статия от 2000 думи малко отдръпва хората. Виждал съм какво е бърза проверка, аз съм я правил, нещо което искам да науча за секунди, и определено 2000 думи ми идват малко в повече, но определено ако имам достатъчно време, ще се зачета и изчета една страница от 2000 думи, но последно време съм се забелязал да го правя за някои менюали или онлайн учебници. ;)
 

Горе