Къде бихте направили магазин за дрехи в София

traiki

Well-Known Member
Общо взето в момента имам онлайн магазин за дрехи и смятам на есен да отворя магазин в София, но се чудя къде. Витошка ми идва прекалено много наема - 3 бона на месец, отделно и други разходи ще дойде на 5.
Въпреки, че, ако имам добра седмица, то бих могъл да ги избия лесно...

Мислех си за Студентски град, ама там не съм много сигурен дали си струва...Другият вариант е Пиротска, който е по-добър според мен, защото по принцип тази улица е известна сред софианци като "пазарска".

Общо взето търси се оживено място с горе-долу поносим наем. Предложения..?
 
А в моловте как стоят нещата аз знам, че освен наем някой молове искат и процент от печалбата?
Това съм го чул за мола на ул.Стамболийски не знам как се казва точно София Мол ли беше то един и два мола ли станха вече.
Това е безумие направо, не точната дума е рекет.
 
В студентски само в много тесни локации ще върви, където хората знаят, че има магазини за дрехи, като в онова тунелче срещу кокО. Но ако направиш добра офлайн реклама с флаери, които същевременно с това са ваучери за намаление от магазина за определен период, би привлякъл внимание. И локацията да е добре описана във флаера, разбира се.
 
Аз съм бил в такава дилема, но за момента съм пас. Не искам да си го причинявам. Физическия магазин е робия - вързан си с локацията, вързан си с работно време - или 2 продавачки, наемче, паркиране, сотове, касови, данъчни, срещи с клиенти на живо, разходите са яки и вървят - е-магазина ако си в застой имаш разход за хостинг и домейн. Сега вече, ако можем да комбинираш магазин/склад/офис в едно нещата малко се променят, но пак ги има повечето тъпни, например кихай за проучване дали светлината на обекта е в норми и.т.н. Да не говорим за моловете пък където има и хиляди други неща, с които да се съобразяваш.
 
Пиротска е много добра локация за магазин, за Студентски зависи дали дрехите са за тази възраст, особено студентките ще намерят магазина и на най-забутаната уличка. Определи си целевите клиенти първо.
 
недей да правиш тази глупост да отваряш магазин
сметни ако за парите за продавачка и за наема ако ги дадеш за онлайн реклама колко ще спечелиш.

то не е само това, ами осигуровки, данъчни, сот, ток, вода, и кво ли още не
 
И аз това му казвам, по-добре да си направи курник по някоя евро програма в някое село до града :).
 
Според мен проучва само или иска да чуе мението на хора от форума да има нещо да се лафи и за кебапци е пуснал подобна тема.
Истината е, че на Витошка трябва да переш пари за да отвориш магазин, в моловете същата работа, в крайните квартали трябва да си на системи демек да имаш втори бизнес примено с дрога(сори, че съм толкова прям, но това е истината), демек оффлайн бизнеса е малко фак офф в БГ, требе да си много кораво копиле за да оцелееш.
 
А в моловте как стоят нещата аз знам, че освен наем някой молове искат и процент от печалбата?
Това съм го чул за мола на ул.Стамболийски не знам как се казва точно София Мол ли беше то един и два мола ли станха вече.
Това е безумие направо, не точната дума е рекет.

Ако има някои найстина заинтересовани да питам как стоят нещата за магазини в мола.
 
Последно редактирано:
отделно ти искат предлата за доста месеци напред, такси за охрана и задължение за общи промоции и т.н.

като цяло моловете вече са на доизживяване и те, икономически неефективни по време на криза.
в нашто село 2 мола фалираха, един е само на разкопана дупка, а единственият останал мол е полупразен
 
Засега още проучвам нещата. Идеите ги имам, просто търся "обратна връзка" от ХОРА, които са се ЗАНИМАВАЛИ с този бизнес и могат да ми кажат неща от кухнята. Очаквам още мнения :)
 
Пиротска, женския пазар = малкия бейрут, пълно с бежанци, аз там не бих направиш нищо, вече всичко е по моловете. Въобще не бих правил физически магазин за дрехи.
 
И аз мисля че физическия магазин е загуба на средства. Много повече може да изкараш ако ги вложиш в онлайн реклама.

Донякъде съм съгласен с това мнение, но не знам защо си мислите, че онлайн магазина е цветя и рози и няма кусури. Веднага започваме с "непотърсени пратки". Какво имам предвид..Клиента Х поръчва стока, изпраща му се и той не благоволява да отиде да си я вземе или да си плати връщането, ако я откаже. Дефакто еконт или друга куриерска фирма не може да го задължи да го направи. В този случай - разходите са за твоя сметка и не си мислете, че това са единични случаи. На 100 пратки имаш поне 15-20 такива, които просто хората не си ги търсят. Слагаме и още поне 5-10 върнати поради някаква причина - размер; отказ на клиента и т.н.

Колкото до рекламата, то не е много сигурно, че ще избиеш парите. В търговията на дрехи, без значение дали е интернет или физически си е на сезони. Сега лятото например пазара е страшно умрял. То като цяло тази година не е особено добра и съм си говорил с доставчици, които споделят, че това е може би най-лошата година за последното десетилетие, но все пак знаем и те как си преувеличават. Случвало ми се е с реклама за 100 лева да правя оборот за 2 000 лева, но ми се е случвало и с реклама за 500 лева да правя същия и по-малък оборот. Всичко в този момент е до момента и да уцелиш търсената стока. Камуфлажни анцузи миналата година избиха рибата...чакаме следващия тренд...

Разбира се, че физическия магазин на пръв поглед има повече недостатъци, но според мен при добра локация и добър маркетинг може да се постигне доста. Да вземем например МЕГЗ...доста добре се развива момичето - продава онлайн; има магазини в цяла България, но там може би става дума и за нещо друго....
 
При МЕГЗ става въпрос за бранд, тя почна от чужбина и тука според мен уплътнява, ама като имаш вече мащаб и екип е друго. Иначе при мен на 150 пратки да има една непотърсена...
 
Честно... не ти вярвам :D Не знам какво продаваш, ама при мен още в началото, когато не вървеше много пак имах по няколко непотърсени пратки.
 
Що да те лъжа?
 
Извинявай, коригирам си статистиката. На 50 пратки имам 1 която е върната или непотърсена или отказана.
 

Горе