Re: От: Къде бих могъл да реализирам импресиите си? (към 200к)
Вбокс и тези, дето гравитират около тях, продават 1000 импресии за 12-18 лв .
За жалост (но не и тяхна), те имат доста голям достъп до големите клиенти, които така купуват реклама. Говорим за клиенти като Нестле, Кока Кола, телекомите, банките, някои представители тук на автомобилни марки, финансови институции, някои проекти и др. Някъде във форума бях поствал и кои индустрии колко големи рекламодатели са в нета. В наш минус е обаче, че тези рекламодатели винаги минава през агенции. А това дали точно определен рекламодател те иска или не е много субективен факт, тъй като се изготвя един медиен план и той се дава за съгласуване с маркетинг отдела. Ако самия маркетинг отдел не изисква да се изпълни негов, който я е направил на база проучване, я е взаимствал от някъде. Все пак всички знаем големите сайтове, малките по-малко, а най-малките - едва ли. Друг кофти момент е, че искат волум, което налис е сещате колко е невъзможно при нишовите сайтове. Да, ще стигнеш до еди колко си хиляди, но каква част от тях ще проявят интерес към това, което рекламираш е друг въпрос.
Бяха ми казали това в една медия шоп агенция - "Не можем да предложим на клиентите си сайт с толкова трафик", и реално като порасне трафика, тогава може да ни имат като опция. Това е хубаво, но как реално хора, интересуващи се от онлайн маркетинг и бизнес ще се сравнят с тези, които по цял ден обикалят новинарските сайтове и се кефят на новини от рода на "Николета: "Обичам те, шише"....и да се съблека гол и да тичам над парламента, няма как да променя народа, демек трафика никога няма да е 1:1, ама никога. Това е едното нещо, което грам не го загряват. Или го загряват, но не им се занимава.
Когато се прави една добре насочена кампания, целяща не само т.нар. "брандинг" (както го наричат), винаги се подбират (ако и бюджета ти го позволява, но и дори и да не го - почваш да оптимизираш по медия плана) сайтовете, които имат аудитория, която 100% (демек, няма по-добро като профил клиент) би имала интерес към продукта / услугата. А ако не си познаваш профила на клиентите си, то тогава не говорим за никакъв маркетинг, а просто за едно изливане на някакви пари някъде. Нямаш ли основното, натам е все тази. Като не можеш да караш кола без гуми.
И само да отбележа, не винаги е пълната цена от 12-18 лв., често е с доста добър намалена, защото има отстъпки, базирайки са на различни неща, дори и понякога не е нужно да има нещо конкретно (като обем, период, дългосрочно партньорство и др.), а защото е нужно, за да може да са доволни страните. И още нещо, дори и да няма % отстъпка, медия шоповете, които работят със самата медия взима добър % от бюджета - от 20-30% нагоре, стига се и до 50-60%, в зависимост от това, какво предложат от там също.
Карат те да имаш някой от софтовете за отчитане на посетителите, Нилсън или Гемиус. Но от моята практика това не са кой знае какви велики метрики, защото някои или го затварят поп ъпа или пишат глупости там, което е често.
Но щом минава пред хората, нека го има.