За какъв тип продукт е проучването ви?Пробвахме основните канали за реклама - и дигитален и директен маркетинг, но онлайн рекламата си остава най-ефективна (поне при нас - особено, когато стартираш).
Google Adwords - тотално прекратихме рекламите тук - ниска ефективност за парите, които вървяха там. Възможно е да не сме успели да оптимизираме ползването.
Facebook - около 65%
Instagram - 20%
SEO - 10%
Referrals/ партньорства с блогъри в сферата на продуктите ни - 5%
Често участваме и в подходящи събития, но те са основно за brand awareness.
Според мен си е вид реклама, ако вложиш средства или време, за да си класираш продукти на челни позиции / стига да има търсене през търсачката за тях/ и това ти докарва оборот, си е вид реклама. Ако 200 души търсят определен продукт за месец и ти си 1-ви, 2-ри..., 5-ти резултат и ти влизат поръчки от това, защо да не е реклама.... стига вложеното като труд или пари да е рентабилно.За SEO това не е реклама
А какво си рекламирал?Специално си направих регистрация за отговора. Рекламирал съм навсякъде, от гугъл не съм много доволен. Ако нямаш софтуер, който да блокира фалшиви кликове - набутвацията е пълна. Фейсбук върши работа, но там трябва да се използват инфлуенсъри, които да реферират. Ако се разбереш с някой, можеш да изкараш пари. Плащал съм пари за статии в разни медии и съм доволен от актуално например. Друга много симпатична и добра медия е ЛибраНюз или LIbraNews.bg по-скоро. Те даряват част от приходите или директно ти пускат реклама, ако ти ще дариш някакви пари при реализирани печалби.
Хранителни добавки и козметикаА какво си рекламирал?
С информационни статии и PR материали би било полезно не само за този тип продукти. Имам приятел в бизнеса с почистването на офиси и домове, който ми сподели, че при него много силно работят информационните статии.Хранителни добавки и козметика
Там ги пишат безплатно с линкове, ако даряващ някой лев за благотворителност от приходите. Което на мен ми хареса, защото иначе все не успявам да изкарам нещо. Като сметна разходите за реклама, заплати и тн, спрямо приходите от продажби, обичайно винаги съм на косъм да потъна. Поне да има някой, който не дере кожи.С информационни статии и PR материали би било полезно не само за този тип продукти. Имам приятел в бизнеса с почистването на офиси и домове, който ми сподели, че при него много силно работят информационните статии.
Абсолютно!Статиите са топ, после се тръгва от това да те разнесат из социалните медии и си ти. Всикич други платени реклами се правят като някакви поддържащи. Статиите водят след себе си не само добро имиджово присъствие, но и доста бустват off page SEO. След покриване на медийните канали, в които са потенциалните ви потребители / клиенти, следва добро позициониране по търсачките, в частност Google. И след силно присъствие там, или доколкото може да се покрие с бюджета, следват - платените реклами в Google, Facebook, Instagram. Но тук се иска време, не е като на почнеш са наливаш веднага и да имаш резултат.