Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Тъй.. Докато разкарвах флерите, които направих по-рано забелязах, че на твърде малко блокове има стикер "затваряй вратата" , а самият факт, че някъде има, то значи, че има необходимост, та реших да пробвам идеята на bizz.
 
Re: От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Тъй.. Докато разкарвах флерите, които направих по-рано забелязах, че на твърде малко блокове има стикер "затваряй вратата" , а самият факт, че някъде има, то значи, че има необходимост, та реших да пробвам идеята на bizz.

Да, идеята е добра. ;) Успехи и да пуснеш как изглеждат тук, в темата. ;)
 
От: Re: От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Да, идеята е добра. ;) Успехи и да пуснеш как изглеждат тук, в темата. ;)

Блинки, ако става въпрос за стикерите " Затваряй... " , то по-горе споделих снимка как изглеждат. А флаерите:
 

Прикачени файлове

  • flaer2.jpg
    flaer2.jpg
    108 KB · Преглеждания: 21
Последно редактирано:
Re: От: Re: От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Блинки, ако става въпрос за стикерите " Затваряй... " , то по-горе споделих снимка как изглеждат. А флаерите:

Сори, не го видях. ;) Абе, то много рекламно. ;) Мислех, че рекламката трябва да е малко по-малка и почти да не се вижда, ако не си спреш погледа за по-дълго време върху стикера. ;)

Супер е иначе. Успехи от мен.
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Ами точно това ми е питането, Блинки! Дали не е прекалено акцентирано върху продуктите и фирмата ни. Идеята в крайна сметка е да бъде полезен за хората стикер, като подканва да затварят.. И подсъзнателно за "свикват" с логото ни, продуктите, сайта... Та на въпроса: Дали не е прекалено акцентирано върху рекламата? Дали да не увелича малко шрифта на "Затваряйте.." ?
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Ако искаш хората да запазят рекламата можеш да пробваш с магнити. Аз например имам на хладилника няколко.
WP_20140505_16_15_10_Smart.jpg
 
Re: От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Ами точно това ми е питането, Блинки! Дали не е прекалено акцентирано върху продуктите и фирмата ни. Идеята в крайна сметка е да бъде полезен за хората стикер, като подканва да затварят.. И подсъзнателно за "свикват" с логото ни, продуктите, сайта... Та на въпроса: Дали не е прекалено акцентирано върху рекламата?

Ето нещо за мокър под:

dreamland-dreamland-wet-floor-sign-small-34034.jpg


Иначе за стикери, малко по-дискретно си го представям. Но ако някой има друго мнение, нека го изрази. Според мен фокуса е само един. Фокусът е един, но брандинга е ясен + детайли и описание за какво става дума, но с дребен шрифт. ;)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Идеята с магнитите ще я обмисля. Благодаря! Замислям се за ароматизатори за коли и да ги давам на клиенти и да раздам на такситата също, само да проуча въпроса колко ли ще ми струва такъв брандиран ароматизатор... Ще трябва да коригирам шрифта, само дано междувременно момчето, което ми изработва стикерите да не ги пуснало днес! :cry:
 
Re: От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Идеята с магнитите ще я обмисля. Благодаря! Замислям се за ароматизатори за коли и да ги давам на клиенти и да раздам на такситата също, само да проуча въпроса колко ли ще ми струва такъв брандиран ароматизатор... Ще трябва да коригирам шрифта, само дано междувременно момчето, което ми изработва стикерите да не ги пуснало днес! :cry:

Имай в предвид, че целиш аудиторията си, не на случаен принцип. :) Профилът е ясен:

- Да има жилище
- Да е платежоспособен
- По възможност е стара сграда / стара дограма
- Млади предимно

Като цяло където са те, там се целиш. :)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Каква конверсия дадоха флаерите колега? Успя ли да засечеш всъщност...
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Каква конверсия дадоха флаерите колега? Успя ли да засечеш всъщност...
За сега двама клиента дойдоха в магазина с флаерите, двама се обадиха по тефона. Единият от тях пусна поръчка, другите - в последствие. След около месец е пусна още един тираж, но е впиша "запази и вземи 5 % отстъпка". ?Реално сезонът ми едва сега започва, имаше празници, ето-защо все още не може да се говори за реална оценка на акцията. След около 10 дни равносметката ще бъде по-реална. :) Благодаря на всички, включили се в темата ми! Конверсия за всички! ;)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Мисля че резултата от фларите е задоволителен като за първа такава капания /ако не греша, че е първа/ Правилно си се ориентирал. И колегите от форума са ти дали много добри идеи /особено това със стикерите затваряй вратата е много готина идея/

Това с ароматизаторите за коли не ти го препоръчвам... Това не е твоя таргет. Само самите таксиджии може да обърнат внимание иначе клиента почти никакъв шанс.

Ако имаш желание можем да направим контакт и да ти помогна за най-оптималното като цена, както и някои интересни идеи като изпълнение на предложенията. Примерно за стикерите да разиграем някаква по-нестандартна форма свързана с твоето лого...
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Бих искал да добавя още един аспект в тази дискусия - регулаторния.

Някой от вас запознат ли е, дали е позволено да се лепят стикери по сградите, както и да се раздават флаери по улицата.

То е ясно, че всички раздават и че няма как общината да ходи и да ги глобява. Но все пак - ако го правим, нарушаваме ли някаква общинска наредба или друг нормативен акт?
 
Re: От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Бих искал да добавя още един аспект в тази дискусия - регулаторния.

Някой от вас запознат ли е, дали е позволено да се лепят стикери по сградите, както и да се раздават флаери по улицата.

То е ясно, че всички раздават и че няма как общината да ходи и да ги глобява. Но все пак - ако го правим, нарушаваме ли някаква общинска наредба или друг нормативен акт?

За да те глобят трябва да могат да докажат, че ТОЧНО ти си лепил стикери. Иначе нали се сещаш кво се случва - конкуренцията лепи от твое име а ти ручаш к.ура.
Иначе за лепене по входовете - една фирма за събиране на дългове беше лепната стикер на входа баш до бравата с името на длъжника и некви заплахи и тн.
Та се бех засилил да поръчам няколко хиляди стикери с много силно лепило с надпис 'ние сме мутри, вече няма да лепим по входовете' и да им облепя офиса.
Не ми остана време обаче идеята стой.
 
Това с доказването не става по никакъв начин.

Имам приятели, които бяха облепили около 100 и повече стълба в Младост, София. Та после ги накараха да дойдат да си ги махат, защото някъде са прекалили. Не знам дали са го направили, но беше грозна гледка наистина, като ми показаха снимки. Платили на некви и те така го направили, че голяма реклама им направили, няма що. ;)

Лепенето е малко по-деликатна тема и не бих го препоръчвал на хората, които мислят да развиват сериозен бизнес. Доста негативи носи. Винаги ми е били гадно да гледам нашарена спирка с некви глупав брошури. Дори ми става анти, отколкото да взема координатите на фирмата. Но всеки си решава. Ако забележите, най-често са некви фирми за изтребване на гризачи, авто услуги, уроци и ей такива, знайни и незнайни. :)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Здравейте, попаднах на форума по друг повод, но понеже съм графичен дизайнер и бих искала да се включа с малко идеи.
Като цяло рекламата е хубаво нещо, стига да не се самозабравиш и да се набуташ излишно с пари за безсмислени неща. Идеята е да направиш реклама там където ще я търсят - в този ред на мисли подложките за бира не са добра идея, както в менюта и др. подобни. Не е добре и да залеете града с "боклук", който да подразни хората. Мислете креативно, направете нещо полезно и използваемо.

В малките населени места работят флаерите, особено на места където няма много хора на едно място, например квартали с къщи. Отнема повече време раздаването, но е по-ефективно защото рядко получават такива неща, а има доста работа в такива райони. Казвам го от собствен опит :).

За блокове и такива райони е добре да им предложите нещо което им трябва - например стикери за асансьора и етажите с номер на етаж, стикери бутни/дръпни, вход/изход, забранено пушенето, моля изхвърляйте отпадъците си тук и пазете планетата чиста. Като цяло еко темата се харесва на всички :). Може в някой почивен ден да оправите градинката пред блока и да сложите табела че я спонсорирате, ако е на видно място.

Комплексно за всички може да подходите с томбола и награда, може да я организирате изцяло в интернет. Промоция за доведен клиент, отстъпка за по-ненатоварените месеци и др. такива. Отстъпка за ранно записване и др.. Направете електронен бюлетин - всеки месец им изпращайте по нещо - дори само поздрав за празник, не е задължително да е промоция. Може да ги информирате така за новостите, за технологията и др. Хората обичат вниманието, за по-големи празници, може да изпращате на най-големите си клиенти малък подарък - вино, бонбони, сладки :)

Относно дизайна - рекламата трябва да е много дискретна. На първо място сложете полезната информация, знам че ви се иска да се чете, да е с ярки цветове, но това е нож с две остриета. Добрия дизайн е за предпочитане :)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Направете малък постер и го залепете на местата за това, а не безразборно из целия град. След изтичането срока сте задължени да ги махнете иначе има глоба и тя е доста сериозна при няколко провинения. Най-грозната гледка е след избори - УЖАС, навсякъде плакати изрисувани с вулгарни надписи. Не това е целта. Залепете плакати на места където е разрешено, а не по дървета, спирки и стълбове. Едно обаждане в общината и ще ви глобят - не е като да не знаят кой сте :)

Моливи, химикалки, ключодържатели, флашки, по-малко запалки ... календари (всякакви размери) тефтери, малки бележници и др. Давайте ги на клиентите си, направете си малки, средни и големи подаръчни комплекти за клиенти. Доволния клиент ще ви препоръча, а препоръката е почти сигурен клиент :).
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

И аз да се включа с малко допълнение. Имате силна регионална преса. Можете да се договорите да постяват флаери като вложки, в някои от най-четените броеве. Също така можете да се договорите да напишете статия или поредица от статии на теми от типа "Защо да сменим дограмата", "Каква дограма да изберем" и т.н. Не е нужно да акцентирате на фирмата рекламно, но ако дадете на хората полезна информация и контакти, те ще се свържат първо с вас.

Относно лепенето и раздаването, Сашо е прав (Alexinfoag де, познаваме се лично щото, та си го наричам така по навик). Не трябва да се прекалява с лепене, има глоби. Също така, за да раздавате на общинска земя се изисква разрешение, което се получава от общината. Колкото и да ви се вижда смешно, проверки се правят и фирмите се глобяват.

Успех и ще следя темата с интерес :)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Вложките са скъп продукт. Веднъж имате производство, втори път имате влагане (в повечето случай ръчно - опаковане и разопаковане, всичко за сметка на поръчителя), освен това трябва да има логика в тази вложка - рекламна страница или статия в списанието/вестника. Не става просто да вложите нещо в пресата - никой редактор няма да се съгласи. Вие не предлагате козметика, за да им предоставите нещо което да опитат за да го харесат. Ако искате да влезете в пресата, пуснете обява или рекламно каре.
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Напротив, един добър флаер може да се вложи и със сигурност е по-евтино от каре. Освен това флаерът се влага между страниците. Всичко е въпрос на договорка.

А колкото до производството на брандирани рекламни материали, подаръци и сувенири, аз лично бих била много внимателна и с избора на артикул, и с качеството на продукта, който ще се брандира, и с вида му, и най-вече с начина на разпространение. Не е тайна, че много продукти се ползват, но реално никой не обръща внимание на рекламното послание, вложено в тях.

В днешно време най-ефективните кампании съчетават умело онлайн и оффлайн рекламни техники в комбинация с премерен и умен PR. Всичко друго, направено само по себе си, може да доведе до минимални или никакви резултати.

И още нещо, аз също смятам, че резултатът от първата кампания с флаери е бил задоволително добър. Поздравления!
 

Горе