Безусловно - профилиран магазин.
Много ме е занимавал този въпрос и затова го взимам присърце. Доказателствен материал има достатъчно в книгата "Фокусът - от него зависи оцеляването на вашия бизнес" от Ал Рийс. Вариант е и по-тънката книга "22 закона на брандинга". И всъщност тези книги обясняват, че не по-малките разходи от типа с един сайт 10 000 стоки, са движещата сила, а усещането, което твоят бранд/домейн създава у потребителя. Това явление го обясниха няколко човека по-нагоре.
Примерите, които се дават в обратната посока с физическите хипермаркети, които убиват малките магазинчета, не са правилни. Точно обратното, малки магазинчета са фалирали, защото нямат фокус, докато веригите имат. Фокусът на Кауфланд е - най-ниски цени и относително разнообразие. Фокусът на Лидъл е много слабо разнообразие, но хубави стоки на възможно най-ниски цени. Фокусът на Метро е - "идвай при нас, когато правиш покупки на едро, и по-добре да си бизнес". Фокусът на малкия квартален магазин, за да оцелее е - "Ние сме твоят персонален магазин, познаваме от години много добре всяка твоя нужда и сме готови да ти набавим всичко, което поръчаш да заредим в магазина". И другият фокус е такъв, който в интернет не съществува - географския. Кварталното магазинче е на една крачка, Кауфланд на 2-3 километра, Метро на 10 километра. И всичко това обяснява защо 45% от бързооборотните стоки в страната все още се продават в малки магазинчета - справка сп. Регал.
Иначе, твоите 1001 стоки не са толкова далече една от друга и може би има нещо, което да ги обединява и то може да е фокусът на сайта ти.
Апропо, брат ми има онлайн магазин, направен да е за всичко, от пиле мляко, но вече трета година основно се продават разни масажни уреди и средства. Трета година не успявам да го убедя да го прекръсти на нещо масажорско или да отвори нов домейн. И той ги говори същите - че бил индексиран вече, че има едни 10% други стоки. Наиситина, иска се малко смелост, човек да направи правилната стъпка, дори жертвайки вече вложени усилия.
Ето и друг пример, който ми се набива в очите напоследък. Джъмбо усилено продава и всякакви други шир потреба стоки освен типичните детски. Даже бисквити и вафли. Но трябва да отбележим, че вече чувам реклами на "Джъмбо Хоум", т.е. те си профилират бранда, правят негов дъщерен.
Пример в онлайн сферата са еднопродуктовите сайтове за електронна търговия - лендинг пейдж, единствен продукт. Много силно фокусирано. Маркетингът и оптимизацията също силно фокусирани върху единствен продукт. Модел, който е доста успешен. Аз имам клиент, който продава по този начин и всичките му сайтове са еднопродуктови. Между 5 и 15 хиляди бройки му реализира всеки продукт за последните 4 години. И в добавка, тези количества му дават силата да ги закупи на много по-ниски цени, което е от другия тип фокус, при който фокусът допринася за икономии от мащаба.
Книгата на Ал Рийс е пълна с подобни примери, включително за световни компании. И всъщност въпросът ти е от сферата на стратегическия маркетинг, тоест много е важен за твоя бизнес. Затова ти цитирам световни автори на компетентни автори, защото този въпрос е добре изучен и няма спор по него. Иначе по форумите можеш да получиш всевъзможни лични впечатления по въпроса.
Успех с проекта!