ЦМ може и да е равно на НМ , но тогава ЦГф са завишени и при положение, че са еднакви за всички значи имаме картел то от там идва, че уравнението е грешно или Марешки прави дъмпинг или другите продават на завишени цени. Просто аз не искам да взимам отноишение по това кое е вярното но едно от двете не е вярно така или иначе.
Имам доста познати , които зареждат на Шел . ОМВ , Лукойл , с карти с 15 % отстъпка ! Реалната цена , която плащат е по ниска от тази на Марешки между 5 и 10 ст/л надолу !ЦМ може и да е равно на НМ , но тогава ЦГф са завишени и при положение, че са еднакви за всички значи имаме картел то от там идва, че уравнението е грешно или Марешки прави дъмпинг или другите продават на завишени цени. Просто аз не искам да взимам отноишение по това кое е вярното но едно от двете не е вярно така или иначе.
Имам доста познати , които зареждат на Шел . ОМВ , Лукойл , с карти с 15 % отстъпка ! Реалната цена , която плащат е по ниска от тази на Марешки между 5 и 10 ст/л надолу !Първо, това не са пазарни цени. Пазарните цени, независимо на кой пазар си - има най-високи и най-ниски. Тук всичко е еднакво. Да, сигурно продават едно и също, ама някак има и тук таме бензиностанции, които реално са малки, не са от големите вериги и са с ниски цени. Сигурно щото не наливат в реклама и големи наеми. Уравнението не е много правилно, защото ето как трябва да изглежда според ситуацията, а КЗК отдавна мисля, че не поглеждат към пазара на петрол тук. Явно е спонсор по един или друг начин, но това е друга тема. Та, ето нещо интересно:
ЦГФ = ПЗ
ЦМ = НЦ
ПЗ = НЦ + Х
НЦ - Нормални Цени (или цени с някаква минимална печалба)
И всичко си идва на мястото. Сега имаме неизвестно Х, което според някои е ниско качество, други съкратени и орязани бюджети за реклама, заплати и т.н., трети - стойността на това да влезе в парламента като Х ще се повишава докато не стигне 0.
Имам доста познати , които зареждат на Шел . ОМВ , Лукойл , с карти с 15 % отстъпка ! Реалната цена , която плащат е по ниска от тази на Марешки между 5 и 10 ст/л надолу !
По-скоро са хора с фирмени карти. Фирмите са подписали договор гориво при големите вериги и респективно с това печелят такива отстъпки. Или са взели такива карти или талони от познати с подобни привилегии. Не е масова практика. Брат ми е във фирма, ползваща бензиностанциите на ОМВ и тяхното гориво е с такива отстъпки, поради факта, че са подписани стабилни договори. За нормалните хора не е достъпно това. Поне аз като зареждам в големите вериги не ми се предлага. Единственото, което имам е една клиентска карта (Шел и Лукойл), в която или трупаш точки (за Шел си заслужава, защото имат хубави неща в каталога им, който измежду другото новия трябва да излезе в средата на месеца). Но не стигат повече от стотинка или много нисък % от цената на литър.Наистина ли 15%? Това при 2.10 прави към 1.78 лв. Интересни познати имаш
Далеч е от казаните 15%. До такава отстъпка (от 3-6 ст.) може да се докопа с малко повече желание всеки. Така поне мисля. Но до другата, която те преравнява с цените на Марешки - трудно.аз имам за лукойл 3ст на литър отстъпка, а през събота и неделя е 6ст за бензин
Аз имам познати, които карат тирове из Европа и БГ и картите им за отстъпка са макс 8%. Какви са тези 15% няма как да стане. Освен ако няма впредвид колегата за ДДС-то, което също си го дърпат някои хора и са си в правото естествено щом покриват изискванита.Далеч е от казаните 15%. До такава отстъпка (от 3-6 ст.) може да се докопа с малко повече желание всеки. Така поне мисля. Но до другата, която те преравнява с цените на Марешки - трудно.
Да, но във Варна цените на лукойла са като тези на Марешки и с отстъпката ми е по-евтино от него.Далеч е от казаните 15%. До такава отстъпка (от 3-6 ст.) може да се докопа с малко повече желание всеки. Така поне мисля. Но до другата, която те преравнява с цените на Марешки - трудно.
Така може. До теб ако отвори магазин с цени под 10-20%, нормално е да свалиш и ти, ако искаш да си в бизнеса на тази улица. Тук в София още чакаме този момент, но явно още не са почувствали заплаха местните. Сигурно ще е до време и това. Промоциите и отстъпките си остават въпреки цените на долу. Явно има на къде, но регулирането липсва.Да, но във Варна цените на лукойла са като тези на Марешки и с отстъпката ми е по-евтино от него.
Колега , написал съм кратко и ясно - 15 % отстъпка ! Друг е въпроса , че после тези фирми си теглят и още 20 % ДДС ... Отделно , от НОВА тв , са правили социологическо проучване - ами "само" 42 % от софиянци ,играят това "хоро" ... Ха сега си задай въпроса , защо на никой не му пука за цените и няма протести ? Но мантрата е - Марешки продавал евтино ... , при положение , че картела продават с 10 ст/л под него е смешна ...Аз имам познати, които карат тирове из Европа и БГ и картите им за отстъпка са макс 8%. Какви са тези 15% няма как да стане. Освен ако няма впредвид колегата за ДДС-то, което също си го дърпат някои хора и са си в правото естествено щом покриват изискванита.
Блинки , ако от КАРТЕЛА свалят цените до тези на Марешки , ще отпаднат въпросните % отстъпка и ще си загубят клиентите ! Надявам се да схванеш каква е схемата ...Така може. До теб ако отвори магазин с цени под 10-20%, нормално е да свалиш и ти, ако искаш да си в бизнеса на тази улица. Тук в София още чакаме този момент, но явно още не са почувствали заплаха местните. Сигурно ще е до време и това. Промоциите и отстъпките си остават въпреки цените на долу. Явно има на къде, но регулирането липсва.
Да сигурно са 42% и чак на 7 страница в тази тема се появи един от тези 42%. Може да се окаже, че е 42% от горивата да са закупени по тази схема (от някакви 2%-3% от общия брой потребители на бензин), което е съвсем различно от това, което ти казваш.Отделно, от НОВА тв, са правили социологическо проучване - ами "само" 42% от софиянци, играят това "хоро"...
Случайно да си чувал , че в България има фирми ? А фирмите имат автомобили? И тези фирми си сключват договори за % отстъпка? И не е задължително да имат надписи по тях , , за да се водят служебни ...Да сигурно са 42% и чак на 7 страница в тази тема се появи един от тези 42%. Може да се окаже, че е 42% от горивата да са закупени по тази схема (от някакви 2%-3% от общия брой потребители на бензин), което е съвсем различно от това, което ти казваш.
а сега ми викаш фирми... Да има 100 фирми, които ползват отстъпките и примерно по 5 човека управляващ персонал, който да се възползва. Какъв процент от софиянци са въпросните 500 привилегировани човека? Както казах може би 42% от горивата да се купуват по тази схема (защото фирмите яко харчат бензин), но това е много по-различно от 42% от хората да се възползват от подобна схема.ами "само" 42% от софиянци играят това "хоро"