Марк Зукърбърг има 60% акции. Но искат оставката му…

zoomaniak

Well-Known Member
Няколко публични фонда, притежаващи дялове във Facebook Inc., включително пенсионния фонд в Ню Йорк, подкрепят предложението на акционерите да отстранят главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг като председател на борда на директорите на социалната мрежа.

Щатските фондове на Роуд Айлънд, Илинойс и Пенсилвания, както и контролния фонд в Ню Йорк, се присъединяват към предложението на акционерите, подадено преди това от Trillium Asset Management през юни, съобщиха официални лица днес, цитирани от Wall Street Journal.

Съобщението няма практически последици за Зукърбърг и неговата позиция като изпълнителен директор и председател, защото той държи по-голямата част от акциите на Facebook, които имат т.нар. супер гласове, и те му дават 10 пъти повече от гласовете на останалите акционери. Според последните данни от Facebook неговият дял от акциите във Facebook с право на глас сред инвеститорите е бил 59,9%.

Все пак новината засилва вниманието върху корпоративното управление на компанията след поредица от пропуски и противоречия и отразяват мнението на някои инвеститори, че Зукърбърг се нуждае от допълнителна подкрепа за ръководенето на компанията, коментира изданието.

Предложението на Trillium призова Зукърбърг да се откаже от ролята си на председател заради скандалите около Facebook през последните години, включително разпространението на дезинформация на платформата и ролята й в насърчаването на насилието в страни като Мианмар. Наскоро Facebook разкри и изтичане на данни от 30 млн. акаунта на потребители.

"Да има независим председател на борда е от съществено значение за успеха на Facebook напред след тази бъркотия и за възстановяването на доверието както сред американците, така и на инвеститорите", казва в изявление контрольорът на Ню Йорк Скот Стрингър. Той е надзорник на пенсионния фонд с активи от над 195 милиарда долара, включително 4.7 милиона акции във Facebook, към края на 31 март. Тези акции в момента са на стойност над 745 милиона долара.

Pennsylvania Treasury притежава 38,737 акции на Facebook. Роуд Айлънд притежава 168,230 акции на Facebook.

Facebook като цяло струва почти 460 милиарда долара.

Акциите на Facebook са отбелязали спад от около 27% от юли, когато компанията прогнозира по-слаб от очакваното ръст на приходите. Няколко ключови мениджъри, включително съоснователите на Instagram и WhatsApp, напуснаха компанията след противоречия със Зукърбърг и други лидери във Facebook.

Подобно предложение за разделяне на ролята на председател и изпълнителен директор на Facebook е получавало подкрепа от външни инвеститори и в миналото. През 2017 г. малко повече от 50% от подадените гласове предпочитат разделянето на двете длъжности, след като са изключени акциите на 13 изпълнителни директори и членове на борда, включително на самия Зукърбърг.
Това предложението ще бъде гласувано отново на заседанието на акционерите на дружеството през май 2019 г.
 
Преди седмица - две бях чел за акциите на ФБ - имат 3 типа акции:
Ниво 1 - с право на глас.
Ниво 2 и 3 без право на глас.
Та той имаше към 20 и малко % общо. Направил го е така, за да не му се месят тъпи инвеститори в решенията. Например всички са били много против купуването на инстаграм ...
Но дори и да не е така, без негово желание, няма начин да го свалят. Добре си е изиграл картите малкото еврейче.

Според мен ще го погребат в тази компания, но пък и в край на сметка я развива доста добре. Колкото и да гафи, компанията расте всяка година.
 
@Svetliooo ако си гледал сериала Силициевата долина - хората го казват много просто. Най-важното в една компания, която се листва на борсата са АКЦИИТЕ - нищо друго не е важно. Но все пак си прав... но и много сериозни Инвеститори не искат монопол в управлението на Компанията от създателят и - тоест не инвестират в такива Компании.

Не са им наред нещата около Акциите... не могат да предложат приходи извън рекламните... този вид приходи имат бавен растеж и честота на замиране... не продават продукти - не са иновативни... циклят около едно и също - СОЦИАЛНА МРЕЖА.

Не успяват да се преборят сериозно с НЕГАТИВНАТА им страна на бизнеса... и дано се оправят някак си. Анализаторите не пишат за тях позитивни новини. Скептични са повечето... и съветват - но трябват реформи.

На реформите - според Анализаторите основна пречка е Марк... едноличното му управление според анализаторите ще е сериозен проблем на управленческо ниво.

Според анализаторите Марк обича да ДОМИНИРА от страх да не му вземат компанията... и поради товя - тя, компанията не е иновативна и не ражда продукта. В момента е в сериозен цикъл на застой................

https://www.nasdaq.com/symbol/fb
 
Анализатори та анализатори ... какви били казвали. Много е лесно да даваш съвети на чужд гръб. Тука такива ги наричаме с нарицателното "даващи акъл" ( не се сетих за по-добро ? ), но там са разбираш ли анализатори.
Колкото и да ми е антипатично гадното еврейче и гадната му компания - той е гений и нито един от тия тъпи анализатори не може да му стъпи на малкият пръст. Човека си играе картите страхотно ! И въпреки всичките скандали през последните 2 години, продължават да растат. Рекламите там са по-скъпи от тези в гугъл.

Компанията не ражда продукти викаш ?
Подобни статии са просто опити на разни новинарски сайтове да саботират ФБ. Както преди време имаше, че ще го правят платен :D .

MySpace опитаха преди време да бъдат почти всичко и се провалиха много. ФБ в момента опитват да са почти всичко, но този път успешно.

Пак казвам - аз не го харесвам, най-вече заради безконтрола на личните данни, но не мога да оспоря че компанията се развива страшно много.
 
Инвеститори и Акционери - не ги вълнува това, което описваш ти. @Svetliooo - всеки иска растеж на Акциите ...

Под продукти имах предвид - носещи приходи. Нещо, което да го купиш или да те таксува за възможността да го ползваш. Описаните от теб неща са по-скоро в интерес на СОЦИАЛНАТА МРЕЖА като безплатен гъдел за всички акаунти.

Аз нямам акаунт във ФБ... но от аналитична гледна точка ти пиша - или пуснах темата.

То всички в Силициевата долина са Гений - но листнат ли се на Борсата - нещата стават много сериозни. Но ти ги знаеш тези неща...

Ако обезсмислят събирането и използването на ЛИЧНИ ДАННИ като бизнес - в един момент и рекламните им приходи спират. То те - тези рекламни приходи разчитат на аналитични данни спрямо всички акаунти. Иначе са безполезни ЛИЧНИ ДАННИ.

От 2018 г и Apple им писна от ФБ и спират следенето на поведение от социалната мрежа през браузера им. Обявиха го ........ преди това спряха май от версия 5 или 6 на Айфоните - беше като услуга да си купиш Айфон и да публикуваш у Фейсо пост или снимка без да имаш инсталирано официлалното приложение инсталирано на Айфона. И за Туитър беше така.......

После от модел 7 и нагоре ги спряха тези благинки - щото социалките стават все по алчни... а Apple доста сериозно следи пази личните данни на потребителите си.

"Тим Кук заяви, че Apple никога не е вярвала, че подробните онлайн профили на потребители трябва да съществуват."

https://www.investor.bg/novini/261/...sblyska-s-kriza-kato-tazi-na-facebook-258429/

Дано си прав - но .....................
 
Всичко което е в интерес на социалната мрежа води повече потребители и следователно повече приходи от реклама!
 
Бизнеса с лични данни и реклами са различни неща.
Ти като рекламодател във ФБ не виждаш личните данни на потребителите. Ти просто казваш - искам рекламата ми да се вижда пред жени на възраст 30-40 години от град София с интереси в това и това. Личните данни си остават във ФБ.
А това че те ги продават и че разрешават на разни приложения да ги взимат е друга бира.

Но и регулациите на ЕС няма толкова да покосят рекламния бизнес на ФБ.
+ това все още няма регулации за СА и Азия, а азиатците са огромен пазар.

А тези продукти, които изброих може и да не са директно носещи приходи, но индиректно ще носят, защото всичко е вързано в тяхната Еко система. Социалната мрежа е основният им продукт и към него навързват всичко друго. В момента ФБ е платформа към която закачат други бизнеси, които правят пари. Платформите са най-доходоносния бизнес, но също така и най-трудно се създава и управлява. За съжаление в Европа нямаме такива, всички са в щатите ... но това е друга тема.
 
За съжаление в Европа нямаме такива, всички са в щатите ... но това е друга тема.

ЕС вече се бори с тези платформи... глобиха Гугъл и го накараха да свали монопола си при Андроид на ниво търсачка и браузер. Новината е на 2-3 дни....

ФБ регулира платформата си за защита на личните данни... вече ако не ме лъже паметта се трият акаунти - не просто се деактивират. Акаунта стои замразен 15 дни...

Нетфикс ЕС им сложиха КВОТА от 30% за ЕВРОПЕЙСКО съдържание - ако искат да излъчват в ЕС...........

ЕС е бизнесмен :) не е шматка...

Иначе пак намеквам ИНВЕСТИТОРИ се привличат с АКЦИИ ........... ФБ не може да е вечно на върха с реклама или тоест приходи от реклама...

Но все пак всички еволюираме @Svetliooo
 
На вълкът вратът му е дебел, защото си върши работата сам.

Наемникът никога не би допринесъл със същото желание към успеха на дадена фирма, от собственикът с най-голям дял в съответната компания, просто защото последния има много повече какво да губи и печели.

Аз като човек който си вади хляба с платформата на Фейсбук бих искал да се залага на сигурното и на тези, които са изградили компанията с идеите и труда си, а не на подчинените на подчинените на подчинените на хора, които са вложили някакви пари в компанията и изведнъж са решили, че освен акции, от някъде са си купили и всеобхватно ноу-хау за това как се предполага да се ръководи такъв тип бизнес.
 
@Mat
Американските потребители считат, че рекламата в интернет е станала прекалено натрапчива и агресивна, а нейният обем значително се е увеличил.
Според анкета на eMarketer, проведена сред 1000 американски жители, 42% от тях считат, че рекламата е станала твърде агресивна и натрапчива, независимо от операционната система, браузъра и устройството. Според 19% от анкетираните, тя е достатъчно релевантна, но изглежда неразбираема.

https://www.kaldata.com/it-новини/emarketer-само-6-от-американците-са-доволни-от-р-296184.html
 

Горе