Да споделя и аз малко опит от банките в БГ. Имам сметки в няколко банки, ситуацията е на 90% идентична - много такси, неинформирани служители, някъде са малко по-любезни само. Към момента съм открил в УниКредит, ДСК, ПИБ.
УниКредит - любезни са и в повечето клонове знаят за какво са там, развита клонова мрежа, имат цели центрове с АТМ-та в центъра, където да си свършиш работата през уикенда на спокойствие, когато не става да си преведеш пари между сметка от банка в банка. Нямат такса за теглене на банкомат, ниски такси, само 0,96лв за теглене от друга банка. 2 лева месечна такса, дерат за превод в USD по IBAN от Paypal - на 100 лв конвентирана стойност, изпратена от пейпал, 15лв остават за банката. НЕ знам при другите как е, но реших да не пробвам с по-голяма сума, че ми стана зле като го видях това.
ДСК - Много мизерна работа. Ама като казвам много....
Отвратително неинформирани служителки в клоновете. Не знаят за какво са там, някои от тях са и доста груби. Трябва да ходиш до клон за ВСЯКО нещо. Регистрация за онлайн банкиране, добавяне на сметка, всичко... никой не ти казва, че трябва онлайн банкиране да си пуснеш в клон, няма как онлайн или по телефон, отговорът на въпроса "Защо не ми казахте" е "Ама вие що не казахте, че искате онлайн банкиране, бе господине???!!". Ако не питаш за всяко нещо, не стават нещата. Всичко става с МНОГО хартия. 12 страници подписваш като ти дават достъп да онлайн банкиране. Престанах да ги броя като си откривах сметката. Стоях, четох 15-20 минути, после се отказах. Никой не ти казва какво толкова аджеба пише в тези десетки страници, просто подписвай на всяка страница... В колцентъра нещата са трагични. Такси взимат и за да пръднат. Зле развита клонова мрежа, банкоматите са на възрастта на баба ми, не можеш да правиш нищо освен теглене на пари на тях. Ако искаш нещо - до клон ще идеш! На Коледа през 20 минути ми пращаха на телефона нотификации от мобилното приложение "Весела Коледа от банка ДСК!". По обяд се изнервих всичко да ми е с нотификации от тяхната мизерна банка и махнах приложението до края на деня, нито мейли виждах, нито нищо. По имейл отговорят за две-три седмици.
ПИБ - почти изцяло съм доволен, служителките в клон са много мили, но на моменти твърде много се обаждат да питат тук-там и не знаят какво да ти отговорят, общо взето висиш повече от необходимото. Бърз отговор от кол център и имейл поддръжка, качествени услуги.
Доволен съм от ПИБ и УниКредит, по-скоро от ПИБ за момента...