Познанията ми са главно в ролята ми на човек поддържащ платена реклама, ако търсиш информация относно логистика, ще трябва да попиташ някой друг колега.
Нещата стоят по следният начин:
В Македония, Румъния и Гърция е лесно да се продава, тъй като има повече възможности откъм логистика. Т.е. по-бързи доставки.
Платеният трафик в Македония е 20-30% по-евтин от този в България, същото важи и за Румъния. Можеш да продаваш там, ако наемеш някой македонец, или съответно румънец, да ти преведе сайта като хората на локалния език. Иначе идва евтин трафик, но на сайта нищо не се случва.
Т.е. ако искаш да продаваш там си трябва сайта ти да е поне толкова функционален и професионално пипнат, колкото е българската му версия.
Вече при платената реклама можеш да се съсредоточиш върху три потока трафик:
1. Платен трафик от хора, които в момента търсят да закупят продукт, който имаш наличен - тип Google Search трафик.
2. Платен трафик от хора, които биха имали интерес да закупят продуктите, които предлагаш, ако минат достатъчно пъти през сайта ти. Тук опира главно до привличане на голям обем трафик и ретаргетинг.
3. Newsletter - това е производно от първите два метода. При добре работеща и-мейл маркетинг стратегия, lifetime value на всеки един потенциалент клиент скача в пъти. Т.е. можеш да си позволиш по-агресивно рекламиране спрямо конкурентите, които не оползотворяват нюлзлетъра си достатъчно добре.
Това е в общо линии. Добре направената реклама не е магическа пръчка, за да докара продажби сама по себе си, нито добре изпипаният ландинг пейдж/продуктова страница. Трябва и двете да са ефективни, за да можеш да вдигаш оборотите на бизнеса си с течение на времето. Иначе просто хвърляш половината ти печалба на пътя - нещо, което доста хора правят в началото на проектите си.