Re: От: Голям зор да съм първи и к'во?
Я кажете след колко време най-много сте се появявали в SERP-a ? Имам един сайт, който от месец не иска да се покаже ...
Зависи колко е млад и оптимизиран. Аз съм имал случаи, в които един сайт не може да се покаже 2-3 години за не много кокурентна думичка - 500-1000 търсения на ден на първа страница, даже и 2-ра. Но не след дълго се появи. А в коя част на репа говориш ти? Първи страници? Някъде?
Има доста неблагодарни ниши. Мой приятел пък оптимизираше за нещо много силно като думичка, излезна и въобще не му се оправдаха очакванията. Спя да работи по него и отпадаше лека полека. Това се дължи на много причини, но основаната беше, че конкурентите му (големци като Amazon, Google Products) бяха с поне 10-20% под неговите цени. А знаем, че хората отварят и сравняват. А когато продуктие са почти единтични или напълно, то всеки гледа да купи на далвера.
Колко месеца го чакаш вече. След третия е редно да захапва нещо минимално. След шестия - поне малки надежди - 2ра, 3та страница. Ако си на много конкурентен пазар периодите са доста разтегливо понятие, както и позициите. Но ако си стар сайт с висок тръст ранг, то това е идея по-лесно. Мога да дам пример със сайт е една ниша, в което основния конкурент седи на 1ва, 2ра, 3та позиция за главните думички на нищата вече 3-4 години, като сайта е на мин. 8-9 години. Нишате е жестока, но ходи го бутни със сайт на 2-3 години. Просто си е трудно и това е. Тук обикновенно помагат помощни стратегии, за да бъдете по-добри.
Ето част от прилаганите от мен:
– Силни PR статии на тръстед сайтове и блогове;
- Развити социални акаунти - facebook страници, twitter профили, google + страници (това много помага последно време в Google, поради факта, че си лансират техните проекти);
- Малко брандинг стратегия, целяща директен трафик и споемнаване насам натам по рилейтед сайтове, обсъждащи пазара, на който оперира сайта;
- Някое друго PPC, което да гарантира още едни канал, по който се набира таргетиран трафи. Работи за алекста, а от там и за алгоритъма на Google;
- Прибавящ се контент на сайта, за да видия повечето търсачки, че сайта е жив и развиващ се. Най-добре работи community-то в този ред на мисли;
- Социален force от сайтове, споделящи ценна информация;
- Концентрация в гонените думички
Има и други, но това са само началото. Другото е в детайлите и някакви разновидностти на споменатите по-горе.