От: Мито? Внос на стоки от Сащ?
От US е добре да се пазарят продукти, които имат
глобална гаранция. На Dell например важат само за NA, EU само за EU. На EVGA e
Global, което е адски огромен плюс + RMA в DE, ако някога нещо се случи. На други чаркалаци вече зависи и трябва да се проверява, което обикновено е на
официалните сайтове на производителите, а НЕ на е-магазин на продавачът.
Които имат някаква гаранция, не са с глобална и пр., то логично е, че важи само за NA, и логично –
ако някога нещо стане гаф с тях (повреда, кофти бройка, etc.) и трябва да се върнат за рекламация, още кинти ще даваш за връщане, после и пращане отново от US. За времевия период да не говорим.
Идея си нямам какви сайтове се ползват и търсят, както и дали дълго и широко е чукано по елката с цел спестявания и пр., но надявам се, че се използват comparison сайтове за чаркалаците и намирането им, а такива има и за DE, и за UK, и за FR.
Обикновено хората пазарят PC чаркалак от US, който го НЯМА никъде в EU (out-of-stock или никога невнасяно, или не за този регион/пазар), или за препродажба в големи количества (ако не се знае/намери HK/CN supplier) или по др. тясна причина. За обща конфигурация обаче, каквато и да е тя (геймърска или не), често не си струва.
Бонус - AMZN US начислява и митото, ако има такова, и доставката (доста по-дебела), и ДДС-то не къде да е другаде, а
накрая при checkout-а. Т.е. с регистриран акаунт, въведена карта, въведен billing, shipping, invoice address, за да калкулира правилно нещата. „Free shipping“ ест., че важи за
NA Only, това и новак би се досетил, че НЯМА КАК пратка да прелети океана със самолет безплатно за $0, то за междуградските искат пари, камоли пък US-BG.
Ако се стигне някой ден до продажба на чаркалаците, то ако не е минала гаранцията и я има все още (повтарям – гаранция, важаща за територията на NA), то и най-големият retard BG buyer би се замислил дали ще му върши някакво листче с receipt или фактура
работа, която важи за някакъв си магазин в US.
Трябва да се направи списък с Pros & Cons.