Мнението ви за Gombashop като платформа и в частност SEO?

bonm21

Member
Привет,
имам следния казус.

Досега съм оптимизирал сайтове само на Wordpress и Cloudcart и всичко си е чудесно, имайки предвид колко добре са оптимизирани и за сео работа по тях.

Та, от няколко месеца работя върху онлайн магазин на клиент, като платформата там е Gombashop. Реших да се нарамя с проекта. Буквално за първи път се сблъсках с нея и по мое лично мнение е доста "шит" и не ми харесва. Постарах се да оправя всичко възможно откъм он-сайт, оправих линкове, които бяха счупени преди това, добавих уникални мета неща по страниците, които вече се класират и структурирах текстовете. (Все пак е онлайн магазин с много продукти и за момента, не съм оправил всеки продукт поотделно, само това, което е "захапало" в Гугъл)

Казусът е там, че въпреки проучването на ключови думи, насочване към такива, които за нишата са със low keyword difficulty и доста задоволителен сърч, + линк-билдинг 3 месеца, (да, малко е знам, но пък в други ниши даже ранквам с хубави линкове за такъв съответен период), резултатите хич не са задоволителни, даже се опитвам на главните ключови думи да класирам, а резлутатите постоянно се въртят около една точка, даже падат.

Имате ли мнение, възможно ли да е от платформата или аз бъркам съвсем някъде в подхода си?

Ще се радвам на вашата обратна връзка и коментари. ;)
 
Дали WP и CC нямат някой магичен модул отзад, дето не знаете какво прави. Според мен нещо Ви куца по иплементацията. Нека кажат и СЕО нинджите де :) аз съм на другия бряг дето 2+2=4.
 
Мнението ми за всички SaaS е едно и то е отрицателно - те се правят, за да ви вземат парите, не за да продавате.
Фокусирани са върху маркетингови пишман стратегии на ламерските си собствениции, а не върху SEO и UX


В момента разглеждам един сайт на ГомбаШоп - CMS-а по никакъв начин не трябва да допуска неправилно оразмерени изображения, а това са оставили на горките ламери-администратори на онлайн магазина, дето хабер си нямат . И какво се получава - време на зареждане 13 сек и мобилния трафик на клетия потребител заминава......

Само направи един тест на скорост на продуктова страница и ще ти падне шапката. Една продуктова страница трябва да зарежда на мобайл за по малко от 2 сек. за да прави конверсия. останалото са празни приказки.

Огромно количество ненужен JS, наблъскан в ненужно зареждащи се библиотеки.
 
Последно редактирано:
Привет, Gombashop има базови изисквания за seo, все пак seo не се прави само от системата. Като цяло, Gombashop ги свързам с малки магазини тип имам 30 продукта козметика и искам да ги продавам или просто да имам каталог, не съм видял сериозен магазин на SaaS в България, а ако има най-вероятно той има специално внимание от самият SaaS и екипа и се наливат странични пари за профил къстъм.

Мисля, че няма да имаш проблем с Gombashop, залагай на външни линкове и качество на текст, без пари няма да минеш ако искаш добро seo, въпроса е какво разбираш под seo, on-page?

Поздрави,
Станимир И
 
Дали WP и CC нямат някой магичен модул отзад, дето не знаете какво прави. Според мен нещо Ви куца по иплементацията. Нека кажат и СЕО нинджите де :) аз съм на другия бряг дето 2+2=4.

Това е интересна тема. Последните няколко години си правих няколко статични светкавично-зареждащи сайта на Hugo. Седяха си маса време без грам трафик. По някое време мигриграх 1-2 от тях на WP и о, чудо!
 
Привет, Gombashop има базови изисквания за seo, все пак seo не се прави само от системата. Като цяло, Gombashop ги свързам с малки магазини тип имам 30 продукта козметика и искам да ги продавам или просто да имам каталог, не съм видял сериозен магазин на SaaS в България, а ако има най-вероятно той има специално внимание от самият SaaS и екипа и се наливат странични пари за профил къстъм.

Мисля, че няма да имаш проблем с Gombashop, залагай на външни линкове и качество на текст, без пари няма да минеш ако искаш добро seo, въпроса е какво разбираш под seo, on-page?

Поздрави,
Станимир И
Оправих урл-те, че буквално бяха еднакви тип: product-page-587 и съотвтни номерации. Оправих доста неработещи връзки в самия сайт, добавих думи към money-page и фикснах малко категориите. Истината е, че магазинът има много продукти, може би над 500 - 600 + блог страници, категории и прочие, и всичко става ръчно, едно по едно. :/
 
Това е интересна тема. Последните няколко години си правих няколко статични светкавично-зареждащи сайта на Hugo. Седяха си маса време без грам трафик. По някое време мигриграх 1-2 от тях на WP и о, чудо!
Има и друго, УП-а е доста наложена. Самата търсеща машина има полза да заложи няколко човекочаса за правилно индексиране на УП. Ама никому безизвесни ЦМС с голямо количество тор, за което говори @Беджев Стил надали. Все пак СЕО как казах е територия на тъмните лордове :D и нищо не може да се докаже.
 
SEO не е само onpage и линкове. При платформа със затворен код разчиташ изцяло на това, което си има платформата по подразбиране. Техническите подобрения са също много важни и без тях оптимизацията ти се свежда до 60-70 процента от потенциала.

Ако по принцип technical seo ти се свежда до инсталиране на yoast, няма особено значение дали е gomba или wp.
 
Всички дават пример със Зора. Но колко продава Зора онлайн и колко и е основен бизнес това? Ако и беше основен бизнес - едва ли щяха да са още на SaaS....
 
Само да вмъкна, за незнаещите - магазина на суперхостинг, забравих му името, ползва гомбашоп , не знам каква сделка са направили, но кода е същият.
 
Всички дават пример със Зора. Но колко продава Зора онлайн и колко и е основен бизнес това? Ако и беше основен бизнес - едва ли щяха да са още на SaaS....
Привет, аз знам добре случая зора и си има причина да е клаудкарт, зора си работят доста от време преди клаудкарт да бъде това което е сега. Както бях написал по-горе, лична къстъмизация за специален случая, но хора без знаят и не следят ecommerce в България и бизнеса като повечето, пишат глупостти, писна ми да обеднявам елементарни неща на идиоти, твърде много са в държавата.

Все пак клаудкарт е по-добре от всяка друга saas в България, не съм фен на клаудкарт, но фактите са факти.

Поздрави,
Станимир И
 
Привет, аз знам добре случая зора и си има причина да е клаудкарт, зора си работят доста от време преди клаудкарт да бъде това което е сега. Както бях написал по-горе, лична къстъмизация за специален случая, но хора без знаят и не следят ecommerce в България и бизнеса като повечето, пишат глупостти, писна ми да обеднявам елементарни неща на идиоти, твърде много са в държавата.

Все пак клаудкарт е по-добре от всяка друга saas в България, не съм фен на клаудкарт, но фактите са факти.

Поздрави,
Станимир И
Неграмотници ниедни! Дишай пич, в крайна сметка малко хора тук се интересуват в детайли точно от сайта на зора. Някакъв мимолетен пример и се захапва кокала. Всичко опира до добрите практики. Почти всеки в днешно време може да изака сайт. Ама един обикновен сайт ползва поне 4 различни технологии, което е доста над средния усер. М-у другото имам ли достъп до БД в прехваления клаудкарт? Ако започна там как мога да мигрирам на друго място? Както предполагам знаеш базата е едно от най-важните неща. Или всичко е собственост на клаудкарт, дори и моя труд да налея продуктите.
 
За SaaS, и аз съм съгласен, че CC определено са по-напред от всичко, което съм разглеждал тук, на локал пазара. От него най-малко хора съм виждал да се оплакват. Факт е, че са се постарали много, и са взели всички аспекти при създаването й, като разбира се, на места може да се доизпипа, за да стане още по-добре, но както всяка една платформа, независимо дали е SaaS, Open source, Custom, с времето става все по-добра и с всеки един ъпдейт това си проличава. Да, някои не мърдат, но добрите и предпочитаните го правят, за това и се задържат по първите места, когато някой тръгне да избира решение за себе си.
 

Горе