Мога ли да съдя виваком, или какво друго да направя?

webmast367

Well-Known Member
Здравейте, на 07.02 закупих в кеш телефон от виваком, без договори, без нищо, макар да съм лоялен клиент. До тук добре. Взехме телефона, вечерта стоя на зарядно и на другия ден не искаше да се включи.. светва - огасва, и така постоянно, нито включва, нито изключва .... в общи линии е проведен точно 1 разговор през него. На другия ден на 09.02 отиваме във магазина на Виваком и казвам, че телефона не става за нищо и искам да бъде подменен... казаха ми че до 24ч. Ще се обадят да кажат дали от софия удобряват замяна. Днес 10.02 ми се обаждат от магазина и казват, че не е удобрена замяната, и единствената алтернатива било да го оставя, да го пратят в сервиз и до месец, ако не успеели да го поправят тогава да се подменял. Е какво правя в случая? Казах, че не съм съгласен да ми ремонтират счупен телефон, който дори не е ползван, че искам нов, те ми казват, че са минали 24 часа и тази опция я нямало е техните клаузи. Споменах за законите че в 14 дневен срок мога да върна стока, те пак повтарят че няма такъв филм и само сервиза е опцията... звънях на оператор и там същото.... моля дайте съвет към кого да се обърна, или как да процедирам, имам ли опции... мислех да хвана адвокат и да ги съдя, но първия с който се консултирах каза, че било загуба на време.
Телефона не е кой знае колко скъп 400лв, но смятам че не е редно да им чакам кефа сега 1 месец да го мъкнат по сервизи и дефакто да си купувам счупен отремонтиран телефон, който 100% ще стои повече време по сервизи отколкото да се използва.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем, моля да даде съвети и идеи. Благодаря!
 
Какъв 14 дневен срок те гони? Няма такъв филм след като не си сключил сделката от разтояния (телефон, интернет, етц.).

Не знам за тези 24 часа за които става дума, но когато си закупил този телефон са ти дали гаранция (24, 48 или ХХ месеци). След като телефона не работи го носиш в магазина с гаранционата карта и те ще ти кажат какво ще се случи. Най-често отива в сервиз където му правят диагностика и решават дали проблема е в теб или не. Ако решат че проблема не е от теб вече решават дали да ти го заменят или ремонтират.

Ако не го ремонтират в 30 дневен срок по закон са длъжни да ти върнат парите (99% съм сигурен за това, или беше да го замениш).
 
  • Like
Реакции: Sky
Аз за това, като купувам телефон, искам кутията да е запечатана и да не е отварян. Ако ми покажат някакъв отворен им казвам да си гледат работата. Звънни на КЗП и им разкажи какво се случва трябва да ти кажат дали може да се направи нещо.
 
Преглъщаш, разкарваш Виваком напълно и продължаваш, като междувременно научаваш някакъв урок. Точно Виваком не разбират нито от хленчене, нито от заплахи, нито от нищо. Принципа им е, че всеки проблем трябва да е за сметка на клиентите и защитават този принцип с нещо от рода на "Ама такива са правилата, господине".

Освен това е по-добре за теб когато си купуваш нещо да поемаш отговорността да го изхвърлиш право в кофата ако вземе че се счупи. Така се научаваш и да избираш правилните неща, да ги купуваш по правилния начин и да разчиташ изцяло на себе си за финансите. КЗП е за глезльовците.
 
Връщането на закупена от традиционен магазин стока без дефект или след изтичане на 14-дневния срок при сделките от разстояние и извън търговски обект е въпрос единствено на добра търговска практика от страна на конкретния икономически оператор и не е нормативно уредено.

Покупка от редовен магазин не от разстояние няма срок за връщане никакви 3 дена никакви 14 дена.
Продавача не е длъжен да върне парите или да замени стоката.Ако, е гаранционна отива в сервиза.
Не е приятно но такива са правилата.
 
  • Like
Реакции: Sky
Тез от виваком какви са измекяри.. От там нищо. Само лъжат. Продават ползвани устройства за нови. Лъжат в цените.
КЗП си чоплят носовете. Случвало ми се е да им пиша, дори отговор не ми пратиха.
Пробвай, може да имаш успех с жалба.
 
Преглъщаш, разкарваш Виваком напълно и продължаваш, като междувременно научаваш някакъв урок. Точно Виваком не разбират нито от хленчене, нито от заплахи, нито от нищо. Принципа им е, че всеки проблем трябва да е за сметка на клиентите и защитават този принцип с нещо от рода на "Ама такива са правилата, господине".

Освен това е по-добре за теб когато си купуваш нещо да поемаш отговорността да го изхвърлиш право в кофата ако вземе че се счупи. Така се научаваш и да избираш правилните неща, да ги купуваш по правилния начин и да разчиташ изцяло на себе си за финансите. КЗП е за глезльовците.
Значи викаш да не си търся правата ако нещо не е така, както трябва да е?
@webmast367 - не знам как е с Виваком, но при Мтел всичко се решава със скандал. Обаждам се на *88 любезно като има проблем - нищо не става, все подобни оправдания като гореспоменатото. След като отидеш и вдигнеш скандал в по-голям техен магазин, много бързо правилата стават други. 4 пъти вече за 5 години съм ходил да се карам, винаги са оправяли нещата точно за 15 минути. Пробвай, може да стане.
 
Ако не се лъжа правилото за 14-те дни важи само ако продукта е с ненарушен търговски вид, освен това че май е само за дистанционни продажби. Вече, ако си купил дефектен продукт, за там си ползваш гаранцията, демек няма как да мине без сервиза. И да пускаш, и да не пускаш оплаквания, с нищо не са ти нарушили правата и нямаш право да изискваш парите обратно след като телефона е разопакован.
 
Последно редактирано:
Лошото е, че ако в сервиза кажат, че телефона е спрял да работи по твоя вина, тогава и ремонта трябва да си платиш.
 
Значи викаш да не си търся правата ако нещо не е така, както трябва да е?

Животът е суров и нечестен, не винаги нещата се случват както ни се иска. Аз когато си купувам нова играчка, веднага поемам риска да я хвърля ако нещо се развали. Никога досега не съм се възползвал от гаранция, а си имам каквато техника ми трябва. Вярвам в намерението на производителите на техника да пускат на пазара работещи продукти, но понякога се случват аномалии. Просто е лош късмет ако ми се падне повредена играчка, не че нарочно са искали точно на мен да ми направят мръсно. Няма какво да се правя на госпожица, а още повече да чакам с месеци за да ми я отремонтират. И да вярвам, че наистина ще ми я върнат с разрешен проблем? По-скоро ще се пробвам да си я оправя сам.

При съвременната техника често се случват разрешими проблеми и за тях може да се намери информация в нета. Примерно, често новите лаптопи гаснат на случаен принцип. Просто трябва да им се извадят и вкарат RAM-четата и готово - работа за 1 минута точно. Автора ако каже марка и модел на телефона, нищо чудно да се намери информация за решаване на проблема и да си го оправи за минути.
 
Животът е суров и нечестен, не винаги нещата се случват както ни се иска. Аз когато си купувам нова играчка, веднага поемам риска да я хвърля ако нещо се развали. Никога досега не съм се възползвал от гаранция, а си имам каквато техника ми трябва. Вярвам в намерението на производителите на техника да пускат на пазара работещи продукти, но понякога се случват аномалии. Просто е лош късмет ако ми се падне повредена играчка, не че нарочно са искали точно на мен да ми направят мръсно. Няма какво да се правя на госпожица, а още повече да чакам с месеци за да ми я отремонтират. И да вярвам, че наистина ще ми я върнат с разрешен проблем? По-скоро ще се пробвам да си я оправя сам.

При съвременната техника често се случват разрешими проблеми и за тях може да се намери информация в нета. Примерно, често новите лаптопи гаснат на случаен принцип. Просто трябва да им се извадят и вкарат RAM-четата и готово - работа за 1 минута точно. Автора ако каже марка и модел на телефона, нищо чудно да се намери информация за решаване на проблема и да си го оправи за минути.
Много философстване и никакво практическо мислене. Да, аномалии се случват, но те трябва да се поправят в случая. Вади си RAM-а сам, аз с моя компютър не бих го правил, защото имам конфиденциална информация на него и ако нещо прецакам, жална ми майка. Да оставим настрана факта, че самата машина струва 3,500, но аз и без друго ги сменям често, тъй като съм си малко маниак на тема сигурност. Та мисълта ми беше, като не разбирам от печки, в печки не бъркам. Не съм рекламирал продукти за 20-30-100лв, защото нямам време за глупости, но ако колата ми се развали...хмм, определено ще се възползвам от възможността за гаранция. Това манастирско мислене ми е чуждо, съжалявам.
 
Аз за това никога не си купувам телефон от мобилен оператор. Освен, че цената е висока, ето и какво им е обслужването... Трябвало е да си го вземеш от другаде, аз до момента съм купувал много телефони 2-ра ръка, и всичките са почти като нова. Не съм случвал само веднъж на един, който имаше лек проблем.
 
Аз за това никога не си купувам телефон от мобилен оператор. Освен, че цената е висока, ето и какво им е обслужването... Трябвало е да си го вземеш от другаде, аз до момента съм купувал много телефони 2-ра ръка, и всичките са почти като нова. Не съм случвал само веднъж на един, който имаше лек проблем.
Моя го взех с амен 200 лева отстъпка от оператор.
 
Моя го взех с амен 200 лева отстъпка от оператор.
Какъв е бил телефона в случая? И сигурно се познавате, че да ти направи такава отстъпка. :)
 

Горе