Мога ли да съдя виваком, или какво друго да направя?

@webmast367 кой ти е виновен, че си се съгласил да купиш този телефон? Ти си го видял на място! Ако си имал съмнения, че е втора ръка да си искал друг с неотваряна кутия.

Ако направиш този случай достояние на КЗП ще има да ти се смеят служителите там, но пък поне ще направиш нещо добро - ще развеселиш група хора.

@NovaPS винаги има опцията замяна без значение дали е описано или не. Ако не се лъжа след 3 еднакви повреди(99% съм сигурен) по време в гаранционният период се заменя.
 
От легална гледна точка - няма как да съдиш виваком за така описаната ситуация.
При покупката (в кеф) - ти ставаш притежателя на гореописания телефон и взаимоотношенията с виваком се базират единствено на гаранцията. Гаранцията е ремонт в 30-дневен срок, или замяна, ако телефончето не подлежи на ремонт. Но дори за диагностиката - трябва телефона да бъде изпратен на сервиз.
При самата покупка - автора се е "съгласи' да размени сума пари за собствеността (с всичките плюсове, удобства и минуси т.е. риск от дефект и последвали проблеми) плюс гаранция.

пс. Евтинджоса и минаването "тънкана" никога не са хубаво качечство или признак на нещо позитивно. Евтиното е признак на евтини хора. Съветите за как сам да си сглобиш, за да ти е евтино показват две неща а)автора не може да си позволи качествена и скъпа машина; и б) манталитета на автора му пречи да е успешен и да има достатъчно, за да си позволи скъпа машина, понеже гледа все евтинджоса.
 
Евтиното е признак на евтини хора.
Такова мислене е присъщо на ефтини хора.
Не винаги купуването е панацея. Средата на август си бях сглобил компютър с параметри, каквито янките получиха чак за Коледа.
Не винаги скъпото значи качествено. Класически пример е А серията на Мерцедес-Бенц.
Отдавна цена и качество не са синоними.
 
Такова мислене е присъщо на ефтини хора.

Такова мислене е най-оптималното и рационалното. Не губиш време, енергия, ресурси и какво ли още не в безкрайни ганьовски изпълнения ала Майсто тричко - знае всичко.
Цена = качество. Изключенията от горното правило служат само за да го потвърдят.
Но разбирам и другата гледна точка. В последните доста години масовия българин няма финансовата възможност за качественото и затова е развита една мантра от сорта на "абе виж, Ся, мой чАвек, я тука за 60% по евтинджос, че га напра'иМ 90% поичи пирофрмънс. Тиа гламаре, дека копуват у западО, са дебили, не умни гат мене да пазруам ексклузивно от Алибаа. Айде, че няям време да фаштам самолета да о'дим да бачкам кенефи на съштите те'а глупави западняци".
 
Дрън дрън, че пляс.
В повечето случаи скъпото е резултат на голяма надценка.
Как може да коментираш, че ЕДИН И СЪЩ стъклен протектор за телефон в Китай струва 1$, а по операторите 20 лева?! Кое е по-качественото в оператора?
 
Дрън дрън, че пляс.
В повечето случаи скъпото е резултат на голяма надценка.
Как може да коментираш, че ЕДИН И СЪЩ стъклен протектор за телефон в Китай струва 1$, а по операторите 20 лева?! Кое е по-качественото в оператора?
-2 месеца чакане.
 
В повечето случаи скъпото е резултат на голяма надценка.
Как може да коментираш, че ЕДИН И СЪЩ стъклен протектор за телефон в Китай струва 1$, а по операторите 20 лева?! Кое е по-качественото в оператора?

Разликата между $1 в чайника и $11 в офиса на БГ операторчетууу (трейдмарк Божинов) e:
-Чакане 2 месеца, както написа колегата;
Заплати на:
Корабен персонал, тираджии, работници по складове, мотокарсити, администрация по складове, работници в дистрибуцията, транспорт, амортизация на тирове/бусове, наем на складове, запалти на HR, marketing, данъци, още данъци, осигуровки, електричество, гориво, вода, пътни за тираджиите, наем на помещението на оператора, заплати на катеричките наети от оператора, заплати на HR, администрация и т.н. в оператора наемащ катеричките и т.н. и т.н.
Понеже операторчетууу (трейдмарк божинов) не продава 100% от стоката закупена от чайника - има част са obsoletes, част са slow-movers - част са потрошени при транспорта - ти плащаш и за тея в тези $11.
Отделно покриваш марджина на производителя, тоя с корабите, тоя с тировете, тея с застраховките на товара в корабита + тея с застраховките на товара в тировете, тея със складовете, оператора и т.н.


Надявам се всеки пряко или коствено косвено за това ИЗВРАЩЕНИЕ - общата култура на българина (която е на ниво под миньорите), и тоталната липса на разбиране как фунционира света в 2017-та да си плати с лихвите.

Пс. За любопитните - сравняват се едни и същи стоки, в едно и също географско положение и т.н. Трябва да си неадекватен, за да сравняваш цената на хляба в зимбабве с тая на хляба в зермат.
 
Такова мислене е най-оптималното и рационалното.
Ммм, не.
Такова мислене показва ниска интелигентност.
В два съседни склада има 10% разлика. На една и съща стока, от един и същи доставчик.
Кажи сега - кое е оптималното и рационалното да купиш по-скъпата?
В два съседни склада на една и съща - по стандарт, стока разликата в теглото е 15%. Разликата в цената е 7%. Къде е уловката?
 
Къде е уловката?

Уловката е, че не си схванал за какво говорим.
Никой не е тръгнал да говори при една и същата стока, на едно и също място - да вземеш по-скъпата. Говорим за бай баньо, отрепката, ака. майстор тричко, който ще си направи сам телефон, компютър, компот, телевизор, кола, ренген, зъбите, операция на сърцето и т.н. защото е по-евтино (и по-качествено, разбира се).
След това ще направи ВСИЧКО възможно да ти обясни колко си тъп, понеже ходиш на хирург, а не си правиш сам операцията, защото като си я направиш сам хем е по-евтино, хем по-добро, понеже оня гламар хирурга сигурно си е купил дипломата и не става за нищо.
Евтинджоса е признак на евтини хора, дето и майка си ще продадът, само и само да не си признаят, че консумират евтино, защото толкова струват и толкова им стигат паричките.

Нищо лошо няма в DYI движението, прекаляването е проблема. Но какво си чеша езика - евтините хора се виждат, дори само ако погледнеш през прозореца. Мизерия, неподържаи панелки, неподържани междублокови пространства - гнусно е, ама кфо ти пука- евтино е. Не изисква подръжка.
В хемус е умряла някфа си тама? Да е жива и здрава (хехе), ние ремонт не правим, понеже не-правенето на ремонт е по-евтино. Да не ти пука. Ако някой друг късметко вземе, че и той умре - голям праз, важното е на останалите живи да им е евтинджос.
 
Окей, искаш да сравняваме хляба на едно и също място. Протектор при оператор - 20 лв., до него в китайския магазин - 3.50 лв. Няма чакане два месеца. За какво ще се хванеш сега?

А за сглобяване на компютри въобще не говори, ако не разбираш за какво иде реч и как една машина, готова сглобена в магазина е хиледарка, а частите ѝ не струват повече от 600 лева. Какво ще ми гарантират за тия 400 лева? Това, че не можеш да го направиш не означава автоматично, че няма смисъл от тия начинания. o_O
 
Окей, искаш да сравняваме хляба на едно и също място. Протектор при оператор - 20 лв., до него в китайския магазин - 3.50 лв. Няма чакане два месеца. За какво ще се хванеш сега?

Аз не се хващам за нищо. Пиша общоприети неща - Цената определя качеството. Не е праволинейна зависимостта, но ти ако струваш 3 бона, няма да работиш за 200 на месец. Не е сложно. Сега ако искаш - можеш да изкараш вода от 20 кладенеца, как ти ще работиш за 200, при все че можеш да вземеш 3000. Няма драма.

А относно сглабянето на компютър - не съм сигурен с какви примати контактуваш, за да мислиш, че има ситуацията в която "не можеш да сглобиш" е валидна. Aко не си умствено изостанал и имаш 3години (толкова мисля беше препоръчителната възраст за оная игра дето слагат определени форми на определени места) не си представям как ще фейленш със сглабяне на ПЦ.

пс. Като сте започнали с абсурдните примери - мога да ви помогна, можете да пишете и за пластмасова кутия за храна - как в магазин за левче струва 1,5, а в някой мол е поне 10 кинта. Конци, платове и рибарски принадлежности също може да вземем за пример.

Това, че на определени групи времето не им струва нищо, понеже нямат акъл да го уползотворят, за да изкарат не 5, а 50 000 лева не би трябвало да е причина да се опитват да изкривят реалността и да обясняват колко качествен е евтиния боклук.

пс.2 Като сме тръгнали да се правим на идиоти, само и само да оправдаем липсата на средства - ще ви дам пример в подкрепа на вашата теза. Презервативите в аптеката струващи 10 стотинки са със същото качество като споретекхс за 2 кинта (3 броя).
 
Сега остава само проблема, че сложна конструкция няма нищо общо с простовата стока като пластмасов протектор, гума или пластмасова купичка
 
Не мисля, че има причина за оплакване. Като се взима техника на място има 2-3 основни правила.
1. Разопаковаш си я сам, режеш фабричните лепенки, целофанчето и т.н.
2. Пускаш, тестваш някои основни функции и т.н.
3. Пускаш, спираш, пак пускаш..

Разбира се това важи за техника, която може да се тества в магазина, скоро купувах миялна и изобщо не бях наясно, попитах, та ми обясниха, че няма как да се тества на място :)

Занимавах се за кратко с продажба на компютри, няколко пъти ни връщаха стока няколко дни след закупуването и и като само в 1 от случаите се оказа фабричен дефект. В другите случаи клиентите бяха причинили повредата, някои дори нагло ми обясняваха как уреда, видимо изпуснат и ударен сериозно, си бил така от кутията. И това при условие, че преди 2 дни пред мен го отвориха и тестваха :)
Та, независимо колко лоялен клиент си на Виваком(или който и да е друг оператор/търговец) няма как да е ясно дали ти не си причинил повредата на продукта докато не го пратят на сервиз и т.н. А вече как ще процедират по-нататък - дали ще го заменяти ли ремонтират - си зависи от тях и това е описано в договора за покупка. Неща, с които всеки би могъл да бъде наясно при самото закупуване.

Закупуването от дистанция, което ти дава 14 дневен срок да върнеш продукта, минава през абсолютно същите процедури, с разликата че ако ти не си причинил повредата на продукта можеш да изискаш да ти върнат парите без обяснения.
 
голямо реване, голямо чудо, ако го беше оставил за ремонт, за седмица щяха да ти го върнат нов, с бонус целофанче...
 
Много ревете бе, айде мерси за мненията, даже не ги и четох, че знам ще загубя време!
Иначе си поръчах от Емаг за същите пари по-добър телефон, и гледам там цените с Виваком са - 100/150лв Тоест вивакоми и др компаниии продават с 100-200лв горница телефоните си (преебаните)

Телефона се ползва от седмица и засега няма проблеми (иначе има 14 дневен срок)за връщане, нали е от разстояние :D
 
Прави тема - не чете мненията вътре. :D Трийте я.

Дори не уважава това, че някои писаха и си губиха времето с неговите прищявки, ама нали е бос-а, що да чете да си губи времето?
 

Горе