Мъртви ли са флаерите?

bedrijfsbeheer

New Member
Какво мислите, има ли още смисъл да напечаташ 100 000 флаера и да ги набитуаш в пощенските кутии на 100 000 къщи? Но не говорим само за България, помислете например за Берлин да речем или Лондон, в местата където средната класа живее. По-ефективно ли би било от PPC маркетинга (не само Адвордс, а и други платформи)?

Разбира се, зависи от доста неща, но погледнато повърхностно, какво мислите?

Флаер->Affiliate site->продажба или PPC->Affiliate site->продажба

100 000 флаера струват 500 евро, А7 формат (разбира се зависи и от самата хартия).
Клика в Адвордс е да речем 3 евро.
 
Не, не са мъртви, но са адски неефективни. Поне в моята практика. Естествено, имат и много ефективно приложения - да си маркетираш район, както правят големите супермаркети и магазини, и да дадеш код за отстъпки, както правят повечето участници по конференции. Но ако мислите, че е добър канал за реклама и продажби, или дори маркетинг - изключете тази опция. Нещо като да рекламираш във вестник, но не толкова престижно, ако все още може да се каже, че има престижен вестник. :)

Хубав маркетинг материал са за конференции, мероприятия, ивенти, промоции, но адски нееективен за всичко друго - брандиране, директни продажби.

В пъти по-ефективно е PPC, независимо дали ще е AdWords или дори Bing, Adcash, Bizrate, EasyAds и други подобни. Смята, че PPC->Affiliate site->продажба ще ти донесе успех, а другото ще те фалира. ;)

И бате, не смятай само печата. ;) Сметни дизайна и разпространение. Не се съмнявам в теб, но някак трудно сам човек ще раздаде както той иска 100к флаери. :) Имах един приятел, който прекаляваше с изкушенията и той беше на 3 места едновременно, виж за него - може и да има шансове. :D :D :D

Чак пък 3 евро на клик? Коя е тази ниша? Лондс, иншурънс?
 
От: Мъртви ли са флаерите?

Според мен зависи от нишата на конкретният бизнес, от това дали се разчита на онлайн или офлайн продажби, а разбира се от реализацията на дизайна на флаерите... и правилно таргетиране на пласмента на рекламните материали. Аз лично съм усещал доста силен ефект от флаери (момент да похваля колегата Зийлот за качесвените флаери)
, но това за офлайн бизнес, реализиращ 70 % от продажбите си офлайн.
 
Последно редактирано:
От: Мъртви ли са флаерите?

Флаерите според мен стават за брандиране само или както спомена Блинки да маркетираш район или по-добре май звучи да спамнеш район:). 100к може да струват 500е, но после се почва плащане на разносвачите, а едно 30% ще отидат в кофата за боклук, а не в пощ кутия, а и незнам как стоят нещата от законова гледна точка с това. Отиваме в такъв случай на едни поне 1кЕ, а за тези пари бая дълго можеш да си въртиш PPC и това пред таргет група.
 
Ох, сега се сетих за една тъпа история. Става дума за една фирма за почистване, която си направи 10К флаера. Разлепи ги и ги раздаде из един цял квартал. Ефектът: звъннаха им да си ги изчистят, за да не се оплачат, никакви позвънявания и едни 400 лева в нищото. :) От тогава разбрах, че не само могат да са неефективни, но могат и да ти донесат негативи. :) Казах им, че ако толкова искат да е принт, да направят едно малко каталогче или няколко рекламни неща и да ги дадат само в бизнес сгради, а не да "маркетират" куцо и сакато. :)
 
От: Мъртви ли са флаерите?

Та, както и си мислих, флаерите са почти мъртви. В крайна сметка най-важното на PPC-то, че може да тестваш много по-бързо и ако успееш да си на плюс при някоя кампания, веднага може да налееш супер много капитал и да правиш добри пари, а при флаерите ще ти отнеме доста време най-малкото за да ги раздадеш.

Но все пак мисля, че не бива да се фокусираш само върху онлайн рекламирането, защото кой знае, може да ти хрумне нещо креативно офлайн.
 
От: Мъртви ли са флаерите?

Колко често си гледате пощата (офлайн имам предвид)? И колко време прекарвате в нея? А колко често сте в интернет? Реторичен е въпросът ми. Следователно щом повече време съм в интернет, рекламодателят има ефект повече в интернет да рекламира продукта си.

Но флаерите са по-добри от SEO или Adwords в някои случаи, често пъти ако се чакат бързи резултати - например в петък има концерт на Галена в еди коя си супермодерна и хипергъзарска дискотека. SEO - абсурд дори да си го помислиш. Adowоrds е неефективен метод. Дори Facebook рекламата не е сигурно, че ще попадне до достатъчен брой хора, които биха ти донесли добра възвращаемост. В този случай плаката и флаера си остават най-ефективни. Но аз не обичам в пощата ми да се сипят флаери - допускам ги единствено някой да ми ги даде на улицата - още повече защото там се привлича внимание. И ще дам пример - от около 2 години в офлайн пощата ми пристигат някакви брошури, в които някаква фирма ме кани на някакво събитие в някаква зала в града, където ще ми представи и ПОДАРИ даден продукт (от онзи сорт продукти като наколенки и космодискове). Първият път го прочетох - от втория директно ги изхвърлям. Вестниците на Кауфланд обаче ги събирам. Понеже входа се заключва и те оставят един топ пред входната врата - който иска да си взема. И явно никой не ги иска, а аз не чета хартиени вестници и нямам вкъщи. А както всеки знае - вестник винаги ще потрябва. Та затова вземам целия топ вестници с мен и не прочитам нито един. За сметка на това като трябва да постеля нещо, ги използвам. Фактически вестника влиза в употреба, но възвращаемостта за Кауфланд е нулева.

Иначе съм съгласен - за локално ниво и за определени ниши може да има ефект, но с условието да се раздава на хората, а не чрез спам по пощата. Но най-ефективно е за скорошно събитие - защото флаера човек го взима и ако го погледне - веднага го изхвърля. Следователно бързо ще забрави какво е било написано на него. А не можеш да печаташ и да раздаваш ежедневно флаери, освен ако не си Second hand mania и да караш хората да се чувстват, че са прецакали държавата, щом са взели от флаера ти за 25% намаление от 12:00 до 13:00 часа. :)
 
От: Мъртви ли са флаерите?

Дразнещото при флаерите е, че всеки си спами по пощите. Никой не те пита дали искаш да получаваш или не искаш дадените флаери. Може би флаерите трябва да имат някаква отстъпка като се покажат. Например 30 процента или някаква сума при пазаруване над еди колко си лева. Ако се прави ремонт са полезни за застилане на земята.
 
Да, както е при мейл маркетинга, има и такова животно, но неопитните хора, използващи го минават в графа смапари. :) Същото е тук....както и навсякъде, и с SEO-то. Просто това е инструмент, като всеки един, който е нужно да се използва с акъл, иначе се получава обратния ефект. Ето защо когато разбрах, че моите приятели са направили самоинициативно това с флайърите, бях сигурен, че едно 90% ще докарат обратния ефект.

Аз лично гледам на фирмите "наспамили" спирки, подлези, дървета, стълбове и други такива, като олигофрени с малко мозък и никаква идея какво реално работи и какво не, но пък за сметка на това доста от тях отнасят и хейта и глобите, които заслужават. Идеален пример са тези кретени с автостъклата заковали, моля ти се, на едно дърво флаера си. Що за просто животно трябва да си, за да го направи и какво реално очакваш като резултат? Аз не знам на тези хора кой им диктува тези "велики" маркетинг идеи и стратегии. Направо са за разтрел. Кога ще видиш някоя спирка на запад такова нещо? Никога, защото там имат нещо повече от мозък. Лично аз се дразня, защото маркетинга за някой е ей така - сайт, фейсбук, флаери и преса, и до тук. Ама как, защо, кое работи, не им пука. И от там това се води и малко по-шоно професия...
 
От: Мъртви ли са флаерите?

Последния път, когато ми направи впечатление на набутване на флаер в ръцете, беше може би преди година.

Обаче беше по-интересно замислено. Вървя си по улицата и нек'ви мацки набутваха флаери в ръцете на хората и на мен не ми се размина. Обаче - флаерът беше реклама на новоотворило казино или бинго на 10м по-надолу по улицата. На флаерът пишеше с голям шрифт, че само с този флаер получаваш 10 ли 20лв ли бяха до края на месеца, ако влезеш да играеш във въпросното казино/бинго.

Пак не е таргетирано, защото те не ме знаят дали съм комарджия или не, но поне обектът на реклама беше в посоката, в която вървях и имаше някакъв стимул да вляза там (евентуално).
 
Да, имаш някакви налични неща, хората са си направили труда да помислят. Има и други, които са помислили - избрали са промоутърки с добър външен вид. Когато е измислено добре се получава добре. :) Но когато е скалъпено от човек с мозък-аспирин, няма как да стане. :)
 
От: Re: Мъртви ли са флаерите?

Да, както е при мейл маркетинга, има и такова животно, но неопитните хора, използващи го минават в графа смапари. :) Същото е тук....както и навсякъде, и с SEO-то. Просто това е инструмент, като всеки един, който е нужно да се използва с акъл, иначе се получава обратния ефект. Ето защо когато разбрах, че моите приятели са направили самоинициативно това с флайърите, бях сигурен, че едно 90% ще докарат обратния ефект.

Аз лично гледам на фирмите "наспамили" спирки, подлези, дървета, стълбове и други такива, като олигофрени с малко мозък и никаква идея какво реално работи и какво не, но пък за сметка на това доста от тях отнасят и хейта и глобите, които заслужават. Идеален пример са тези кретени с автостъклата заковали, моля ти се, на едно дърво флаера си. Що за просто животно трябва да си, за да го направи и какво реално очакваш като резултат? Аз не знам на тези хора кой им диктува тези "велики" маркетинг идеи и стратегии. Направо са за разтрел. Кога ще видиш някоя спирка на запад такова нещо? Никога, защото там имат нещо повече от мозък. Лично аз се дразня, защото маркетинга за някой е ей така - сайт, фейсбук, флаери и преса, и до тук. Ама как, защо, кое работи, не им пука. И от там това се води и малко по-шоно професия...

За мен мейл спам маркетинга е безмислен. Всичко си отива в папка спам и не го поглеждам никога. Не си спомням кога беше май миналата година от Ариана звъннаха на вратата и ми дадоха кен с Ариана Радлер. Изненадаха ме добре и след това понеже ми хареса бирата и си я вземах, като ми се пие.

Като се заляпя на стълб нещо после никой не чисти. Става грозно. Почва да се люши и да избледняват цветовете.
 
От: Мъртви ли са флаерите?

В Англия например все още си ги ползват, особено почистващи компании, хамалите и новооткритите дюнерджийници. Всичко обаче е целево и се разпределя в рамките на няколко квартала който са около обекта ( бизнеса ).

Имам познати българки занимаващи се с чистене и съм ги питал има ли файда от цялата хамалогия, та отговора е на всеки 1000 флаера 1 клиент максимум 2, но за one msn show business си е добър старт - запълват си момичетата работната седмица с 10 000 флаера, а те не са скъпи ( говоря за по-обикновените ).

В случая трябва да се помисли добре какъв бизнес ще се рекламира и в същото време самият флаер да ти направи впечатление - аз лично индийските и пакистански шарении дето ги получавам не ги гледам изобщо, но ми се е случвало 2-3 пъти да попадам на наистина хубав флаер и дори съм си ги пазил за да проверя бизнеса ( единият беше бял, твърда, по-луксозна хартия и с черни букви написано "опитай нещо ново днес" - беше стилно, само слоган + контакти ).
 
От: Мъртви ли са флаерите?

Мисля, че зависи и от продукта като цяло, ако е нещо, от което повечето хора може да се възползват, едва ли някой ще има нещо против. Но за различни бизнеси, различни стратегии работят, трябва да пробваш всичко и да видиш какво работи за теб.
 
От: Мъртви ли са флаерите?

ми не знам, ама на стария ми сайт kiwi.bg първия ден разнесох малко флаечета в района на първата оферта и имаше 62 продадени пици с бира за сайт на 1 ден със само 1 оферта. Мисля, че струваше 4.99 офертата, тва си бяха чисти 30 лв. печалба за ден (или май беше 20% печалбата, т.е 60лв, ще ви излъжа вече, все пак беше преди 2-3 години) :D

a, ето офертата - http://kiwi.bg/deal/1 дори са 64. тогава нямаше менте бройки, колкото пише -толкова са продадени :D


едит: ама флаера беше много хитър - нищо не пишеше, само зелен фон с лъчи и логото на сайта (птицата) и интернет адреса по средата, а долу текст "Какво е kiwi.bg?" Имаше яко посещения, щеше да падне хостинга.. Ама съм хитрец аз, нема се плашите, знам как се прави разбиш ли

май само аз съм фен, сега за друго нещо направих само толкова
Tp0j5H6.jpg
към 50 000 ама още не съм ги разхвърлял :D
 
Последно редактирано:
Бате, направо не знам какво да ти кажа, но дано си си подготвил добре каналите, защото ще е голямо самоубийство. :) Не говоря само за финансово. :)
 
От: Мъртви ли са флаерите?

Здравейте,

аз имам фирма за разпространение на флаери и опит от 8 години.

Като цяло хората очакват флаера да рекламира нов бизнес или промоция.

Ако се рекламира нещо, което хората знаят и няма към него промоция отстъпка нормално е да няма ефект.

За да е успешна дадена реклама то тя трябва да е многократна. Заблуда е, че с едно минаване ще се постигне нещо грандиозно, все едно да пуснеш реклама в Гугъл за 1 месец и да си мислиш, че останалите 11 месеца ще ти идват клиенти от тази реклама.

3 са факторите за успешна реклама с флаери:
- отстъпка / промоция
- многократно повторение
- качествено разпространение

Правилно посочихте хранителните вериги за пример. Те изпълняват и трите, като най-добри са Карфур. За разлика от другите вериги те сами си контролират разпространението.

Например в Карфур всеки магазин си е сам за себе си и се случва, когато разпространяваме за тях друга агенция да ни навлезе в района и да пуска отново брошури.

Преди да забранят на вторичните суровини да изкупуват от частни лица и те рекламираха с флаери. При срещи с такива клиенти съм имал възможността да видя цели неразопаковани пакети с флаери върнати от колеги разпространители.

Така че дори и да имате супер отстъпка + повторение без качествено разпространение няма как да има ефект.

А ефект има, защото работя основно с редовни клиенти. София я разнасяме годишно 5-6 пъти цялата. :)

Рекламата си е реклама и да има лоша такава. Последния случай, които ме ужаси е едно заведение в Люлин, което разлепи новогодишни оферти по входовете. Чисто нов вход с залепена ( с лепило!) реклама на стъклото. Идиотите бяха мъкнали стълба и лепили високо. Хем не се чете, хем е грозно и не се маха лесно...
 

Горе