НА РЕКЛАМНИЯ ФРОНТ НИЩО НОВО

apostol

New Member
НА РЕКЛАМНИЯ ФРОНТ НИЩО НОВО

И телевизията, и радиото денонощно ни заливат със словесната помия на българската реклама. На това поприще простотията и простащината се вихрят с пълна сила.
Подбрал съм някои текстове на реклами, които са истински ШУНДЬОВРИ. Полюбувайте им се…

„В реалния живот диарията е самотно занимание.”

„Моля да станем на крака, ей така, по- силно…”

„Спечели свежарски iPod!”

„Четкай като зъболекар!” (Какво ли четкат тия пусти зъболекари?...)

„Истинският фен обича маниашките неща.”

Не остава по- назад дори такава реномирана марка като Camey. Нашенските текстописци са им измислили прелестен слогън:
„… и въведи любимия в твоята игра.”

Какво ще кажете за тези бисери:

„Не спира влака, спира шума.”
„Гони петната като леопард.”

Крайно подозрителната фирма “Hild”, която учи българите как да оставят децата си без наследство, ни затрупва в клипа си с един набор от случайни фрази, между които няма никаква логическа връзка. Ето ги:

„Децата откога пораснаха, а пък аз… не мога да порасна.”
„Глупости! Сега сме кротки като агънца.”
„Живее ми се, бе!”

Не мога да отрека обаче, че някои наши рекламисти използват безупречен български език. Като например в тази реклама:
“Fireball. The energy drink.”

В тази връзка се сещам и за още нещо. Сигурен съм, че сте чували често тази реплика: „Дори моите дрехи казват: „Не използвай белина!” На какъв ли език и го казват дрехите?...

Стига вече с тези дивотии! Дайте по- добре да фрапираме лятото!

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
 
За другите си прав но за „Спечели свежарски iPod!” леееко се обърка ;)

Точно си носи каквото трябва посланието, има iPod и iPod.
Бърз пример, моя никак не е свежарски, U2 edition (черно и хром), на жената е точно свежарски, тунингован с персонализиран капак отпред и наистина изглежда свежо, друг е въпроса, че аз залагам на класиката :)

п.п. Да не забравяме, че младите обичат свежарското, и това си е в реда на нещата бих се притеснил ако не беше така ;)
 
Не бе, не!

Нямам предвид iPod- a. Думата "свежарски" е идиотска, тя нищо не означава. Когато рекламираш нещо, все пак трябва да подадеш някаква първоначална информация на потенциални потребител.
 
Re: Не бе, не!

apostol каза:
Нямам предвид iPod- a. Думата "свежарски" е идиотска, тя нищо не означава. Когато рекламираш нещо, все пак трябва да подадеш някаква първоначална информация на потенциални потребител.

Повярвай ми, таргет групата към която е насочена, много добре знае "идиотското" значение на думата и мога да те уверя, че намира вярното значение в нея.

Освен това, хората които имат възможност да си го позволят и биха мобли един също много добре знаят или може би искаш да кажеш, че целия рекламен отдел на Apple трябва да бъде уволнен незабавно? :lol:

Всъщност, ти имаш ли такава джаджа, па било то и Nano?
 
Текстът, текстът!

Текстът е писан от български некадърник. Рекламният отдел на Apple няма нищо общо с него. Тукашните им представители са поверили тази работа на некадърник. А е некадърник, защото аз принадлежа към тази таргет група- занимавам се с тези неща, пари имам много, ама "свежарски" нищо не значи за мен.

Ти, като истински българин, говориш за неща, от които нищо не разбираш. Имам предвид ТЕКСТОВОТО ОФОРМЛЕНИЕ на рекламата. Нелепиците, лошият израз, калпавият стил- всичко това убива рекламното послание. То трябва да е ясно и недвусмислено и да действа като юмрук в лицето. Точно за това говоря аз. Свежарски, въздухарски и пр. словоблудства може да харесват не теб, ама маркетингът е наука, в която има правила, а те трябва да се спазват!

Както виждаш рекламният отдел на Apple е надушил тази идиотщина и спря рекламата.
 

Горе