От: НЕПЛАЩАНЕ НА СМЕТКИ НА ГЛОБУЛ
@gangster, това се нарича едностранно прекратяване на договора, като клиента не си изпълнява договорените отношения към компанията предоставила му услугата и те са с пълно право да поискат неустойка за оставащия период от договора.
@hasanson:
Точка 11 от моят договор с глобул - Подпис на ПОТРЕБИТЕЛЯ
"Долуподписаният, запознат съм, получих екземпляр и съм съгласен да спазвам Общите условия за взаимоотношения с потребителите на мобилни телефонни услуги на ОПЕРАТОРА. В случай на неспазване на срока на договора по т.5, физическите лица, с изключение на тези с карта за пренос на данни, дължат неустойка в размер на сумата от стандартните за съответната програма месечни абонаменти за всяка една СИМ карта/линия, дължими до края на срока. За юредически лица, еднолични търговци и други, както и за абонати на карти за пренос на данни, се прилага неустойка в размер на 200 (двеста) лв. за всяка една СИМ карта/линия. Ако един месец преди изтичането му договорът не се прекрати с писмено предизвестие, той се подновява автоматично за същият период и условия многократно за вскя СИМ карта поотделно." ... и т.н.
Още по твоя случай:
http://www.globul.bg/images/Terms_and_Conditions_GSM-UMTS-modified-21.09.2010.pdf
По-точно - точка 19б -
19б. Глобул има право да откаже сключване на индивидуален договор или
едностранно да прекрати индивидуален договор, срочен или безсрочен, в случай че
потребителят
в) не е платил дължими суми следизтичането на сроковете за плащане по тези Общи условия;
Не си изпълнил сроковете за заплащане на натрупаната от теб дължима сума, за това те могат едностранно да прекратят договора, като изискат изплащане на неустойка, която е в размер на оставащите месечни такси, без значение дали искаш да продължиш да им ползваш услугите или не.
Ти си с пълното право да поискаш да прочетеш както договора, така и общите условия за услугата. Аз седях два часа докато прочета тези 30 страници, като дори им поисках столче, защото в "Германос" са свикнали всичко да става на крак - да, ама не!
Като не умеете да си търсите правата - ще духате супата - факт!
И продължаваш да четеш надолу. Това, че ви мързи да прочетете договорите под които се подписвате, не означава непременно, че страната която ви е дала договора за подписване е виновна.
Крайно време е да започнете
да четете това под което се подписвате! 50 листа да е, ти се подписваш върху договор, който те задължава да даваш пари. Ако в този договор пишеше, че след излизането на фактурата и минаването на 7 работни дни, не си платиш фактурата и дължиш обезщетение на фирмата в двоен размер от последната ти фактура, пак ли те щяха да са виновни защото
НЕ ЧЕТЕШ?
ЕДИТ: Хайде тоя път, когато защитавам някоя страна, да не ме приемате непременно за рекламно лице и да ми блъскате червените точки, за това, че защитавам/обвинявам нечий бизнес. В момента защитавам Глобул, не защото ми е кеф, а защото са в правото си.
Клиент съм им от 9 години и за този период от време не съм имал проблем с тях. Факт е, обаче, че преди да сложа подписа си под каквото и да е било, винаги го прочитам, може би и именно заради това не съм имал проблеми 9 години, а?