Наложен платеж чрез Пощенски паричен превод - Еконт

Bokrael

Member
Здравейте, съвсем скоро ми предстои откриването на онлайн магазин и исках да попитам как седят нещата с пощенският паричен превод на Еконт към днешна дата? Ще съм много благодарен ако ми отговорите подробно на всички въпроси. Всякаква допълнителна информация би била добре дошла.

Оскъпява ли куриерската услуга?

Ако клиента иска фактура към дадена пратка може ли да му бъде изпратена електронна фактура, към която да бъде прикачена бележката от Еконт вместо касов бон?

Предполагам, че в този случай сторнирането отпада?

Как точно седят нещата ако клиента откаже част от пратката? Примерно изпратени са 3 артикула по 10лв, а клиента вземе два и върне 1?

Нужно ли е все пак във фирмата да има касов апарат, с който да се отчитат приходите пред НАП и ако не то как точно става отичтането на приходите?
 
здравейте, може да се обърнете към Еконт и да зададете точните си въпроси, защото при тях може да има промени.
Иначе при тях доставката до офис е изгодна, до адрес - е скъпа.
За да издаде Еконт такава бележка вие трябва да имате сключен договор с тях за това.
Ако клиента вземе 2 и върне 1 ще се наложи да се сторнира, ако вие сте издали касов бон.
Ако сумите еконт ви ги превежда по банкова сметка не сте длъжен да имате касов апарат и да издавате бележки /те издават вместо вас/.
Ако има счетоводители във форума може да ме допълнят или ако греша някъде - да ме поправят.
Отчитането на приходите става с фактури, а еконт ви превеждат сумите от паричните преводи по фирмена сметка :)
 
Привет и от мен,
Ето и моето решение за по лесна работа базирано на 6 годишен опит:
1. Куриерската услуга не се оскъпява, но е необходимо да сключите договор за пощенски паричен превод, а не с наложен платеж. Има разлика, кажете на еконт, че ви трябва за да не се налага да издавате касови бележки с всяка пратка.
2. Ако клиента иска фактура му изпращате такава по имейл и на начин на плащане записвате с пощенски паричен превод. Предупредете клиента, че трябва да си вземе документа за пощенски паричен превод от еконт и да го прикачи към фактурата. Повечето клиенти вече знаят, но все пак има много, на които това им е за първи път.
3. Ако клиент желае да върне стока, завеждате в Регистър за връщане, замяна и рекламация с номер на Акт и възстановявате по банкова сметка, като записвате в основание номер на акта. Предполагам може да се издаде по същата логика и сторно фактура към акта и да се възстанови по нея, но задължително по сметка, регламентирано е със закон.
4. Ако клиент приеме само част от пратката, то вие променяте сумата по пощенски паричен превод преди клиента да получи стоката и получавате само коректната сума за получените стоки, но регламентирайте за чия сметка е връщането на продукта. Фактура издавате след получаване, за да вие е по лесно.
5. Не е необходим касов апарат, ако няма разплащане в брой. В края на месеца си изваждате справка от еконт (бутон пощенски преводи за интервал отчитания месец) и за получената сума пускате фактура към население с ЕИК 9999999999. Ако от НАП правят проверки, те засичат този оборот да съвпада с декларирания за месеца. За тях е важно да няма укрити обороти. Виждат всичко, така че отчитайте си всичко, както е там.

Препоръчително е изплащането на пощенските преводи да е по сметка, а не в брой (не е задължително, но улеснява отчитането като се засичат обороти банка и система еконт). Същото го правите и със Спиди. Различни са справките, но ще свикнете.
Успех!
 
Последно редактирано:

Горе