Здрасти,
Както е споменал колегата по-горе: варианти за платформи много. За България знам, че се ползват доста различни, но аз лично ползвам Shopify, тъй като е най-лесен за поддържане от сам човек който не разбира от програмиране, каквато е и моята ситуация.
Относно качването на продуктите и описанията - можеш да си наемеш виртуален асистент тук или в сайтове като UpWork.com/Freelancer.com, но е хубаво ако смяташ да е някакъв сериозен проект, да има по-професионален подход към самите описания.
В смисъл такъв - човек, който приоритизира SEO оптимизацията би написал описанията по един начин, докато човек като мен, който разчита главно на платена реклама за проектите си би написал описанието по начин, който ще качи най-много кънвършън рейта на страницата на продукта, защото знам от къде ще ми идва трафика и за мен е по-приоритетно да монетизирам трафика, който ще купя, вместо трафика, който ще дойде безплатно от някъде.
Така че аз лично бих тръгнал с нагласа: от къде ще докарвам хора, какви страници ще посещават най-често тези хора, какво ще имат нужда да видят/разберат за продукта/бранда, преди да закупят? След това просто ще крафтна сайта отзад-напред, правейки навигацията и информацията максимално ефективни спрямо точката, от която ще стартират потенциалните ми клиенти/потребители.
Ако наистина не знаеш какво правиш е най-добре да си наемеш специалист. Но проблема идва от там, че трябва да си супер наясно какво искаш и да можеш да оцениш нивото на работа на човека, който си наел, спрямо твоите цели/стандарти.
Сигурен съм, че много хора биха се навили да ти спретнат сайт за 100-200-500лв. от нищото. Но примерно на мен клиенти са ме питали да им пипна съдържанието по сайта и да го подредя за 1 000лв. и ми се е налагало да им отказвам, просто защото е много работа спрямо възнаграждението и това, което бих изкарал занимавайки се с други неща. Но много други хора биха им взели 500лв. за същото нещо, биха им наредили нещата на две на дни и всеки по пътя си. Т.е. не разчитай, че някой ще си свърши съвестно работата, просто защото ти е взел парите. Научи достатъчно неща по въпроса, за дамо жеш реално да оцениш качествата на човека от среща и това какво получаваш за парите си.
За това е важно да знаеш какво се опитваш да постигнеш, защото в противен случай или ще надплатиш за услугата, която ти предоставят, или ще платиш прекалено малко и няма да можеш да си позволиш нивото на качество, което предполага проекта.
Моят съвет е да разгледаш супер внимателно как продават успешните ти конкуренти. Не само в България. Търсиш най-успешните сайтове в България, но и в чужбина. Търсиш най-успешните листинги в Амазон/Ибей и т.н. Търсиш най-гледаните видео ревюта на твоите продукти в YouTube. Запомняш структурите на изреченията, често използваните думи, с които храта описват качествата на продуктите, начините, по които самите продуктови описания и ревюта са направени в отделните места. Четеш много, много Амазон ревюта от ппотребители и проучваш какво им харесва и от какво се оплакват що се отнася до продуктите, които са си закупили.
След това ако ще правиш платена реклама към даден продукт крафтваш перфектното продуктово описание, което разказва перфектната история и предава най-неописумото чувство на епичност или каквото там е необходимо, към потребителя, така че те не просто да купуват колело от теб, а живото-променящ продукт, който ще им донесе тонове радост, незабравими емоции и безценни спомени, които с радост ще разказват на хората около тях.
След това самата реклама влиза в услуга на историята, която си крафтнал на продуктовата страница.
След това правиш пътя от стъпка A( потребителят вижда твоя реклама), стъпка B( потребителя е повлиян от твоята реклама и клика), стъпка C(потребителят влиза в продуктовата страница), стъпка Z( потребителя вече е закупил продукта ти) максимално кратък, ясен, безпрепятствен, бърз, съвършен.
И общо взето това е.
Потребителите няма да купят от теб, защото си най-готиния магазин за колела в света. Ще закупят от теб или защото имаш най-ниските цени, или защото си много, много добър в това да правиш пазаруването от теб лесно, бързо, вълнуващо, несравнимо.
С две думи - създаването на онлайн магазин е най-лесното нещо на света, но създаването на ефективен онлайн магазин започва отзад-напред, и понякога е свързано с това човек да изчете доста статии, да изгледа доста видеа и да понаучи базисните неща на редица умения, за да може ефективно да направлява типа бизнес, в който е решил да навлиза.
Успех!
И поздрави!