Business abacus
New Member
Начин на мислене.
Успешните предприемачи мислят нелинейно.
Дефиниция на човешкия мисловен процес е че решаваме даден проблем.чрез непрекъснато усложняваща се хаотична верига от асоциации от знания, интуиция и опит.
Какво е знание?
Знанието е съвкупност от познати факти за технологии, методи и норми, които човек използва през целият си живот. Знанието не е линейно – човек може да се учи, да забравя, да създава нови знания.
Какво е интуицията?
Интуицията е странно за човешкия мозък изкуство да извлича правилния отговор от данни, които по себе си са непълни или дори може би подвеждащи.
Какво е опита?
Опита е възможността да се кондензира факт от изпарението на нюансите на даден проблем, на основа на минали събития и знания .
Според тази дефиниция човешкото мислене е нелинейно, нестандартно.
Само че повечето хора се опитват да мислят линейно. Защото така са научени.
Хората които мислят нелинейно, са предмет на присмех и подигравки, недоверие и обиди, защото са различни.
Само че хората които се опитват да мислят стандартно не знаят че мозъкът и нервната система действат като нелинейна хаотична система, при която сигналите са неподредени. При болните от епилепсия, шизофрения, сигналите са подредени.
Така че за хората които мислят линейно има доста по-голяма вероятност да стигнат до специализирано психиатрично заведение, от колкото, мислещите нелинейно.
Много от съвременните успешни предприемачи, който са изградили мултимилиарден бизнес, са започнали с идея или продукт, които са се приемали първоначално с недоверие, неразбиране или ирония.
Защото продукта им е бил нестандартен, различен от другите.
Хубавото е че са се намерили хора с подобен начин на мислене, които са подкрепили тези „луди” идеи и благодарение на тях съществуват повечето от продуктите, които ползваме всеки ден.
Мисленето на успешният предприемач е нестандартно, нелинейно, защото това е неговата същност, която не е нужно да се променя.
Защото всяка промяна която разрушава, вместо да създава, е грешна.
Създаване на нестандартни продукти.
Успешните предприемачи действат нестандартно, нелинейно.
Създават продукти и услуги, които никой друг не би се осмелил да създаде и обикновено успяват.
Характерното за тези продукти е че:
- Продуктите са уникални
- Решават проблеми, колкото по-големи, толкова по-добре.
- Създават нови пазари, вместо да обслужват съществуващите пазари
Управление на бизнеса.
За управлението на своя бизнес, успешните предприемачи прилагат отново нестандартни методи.
Ето няколко примера:
- Събиране чрез изваждане.
Това е технологията, която използва Warren Buffett, за да управлява своите компании.Технологията е проста, всяка компания, която не се държи според очакванията, веднага се продава. Явно метода работи.
- Растеж без разширение
Тази концепция, формулирана от Dr. Seiuemon Inaba, президента на FANUC Corporation, / една от водещите фирми за доставка на автоматизирано оборудване/ преди повече от 30 години, винаги е озадачавала. Все още звучи нестандартно, а компанията продължава да е един от световните лидери в своята сфера.
- Мисли различно
Тази концепция наложена от Steven Jobs, превърнала се в последствие в рекламен слоган на Apple Inc, изведе компанията от петдесето място в Interbrands през 2003 г. до първото място за най-скъпа търговска марка през 2013 година.
Да мислиш различно,нестандартно, нелинейно явно дава резултати в бизнеса.
Защото това е формулата за успешният предприемач.
Успешните предприемачи мислят нелинейно.
Дефиниция на човешкия мисловен процес е че решаваме даден проблем.чрез непрекъснато усложняваща се хаотична верига от асоциации от знания, интуиция и опит.
Какво е знание?
Знанието е съвкупност от познати факти за технологии, методи и норми, които човек използва през целият си живот. Знанието не е линейно – човек може да се учи, да забравя, да създава нови знания.
Какво е интуицията?
Интуицията е странно за човешкия мозък изкуство да извлича правилния отговор от данни, които по себе си са непълни или дори може би подвеждащи.
Какво е опита?
Опита е възможността да се кондензира факт от изпарението на нюансите на даден проблем, на основа на минали събития и знания .
Според тази дефиниция човешкото мислене е нелинейно, нестандартно.
Само че повечето хора се опитват да мислят линейно. Защото така са научени.
Хората които мислят нелинейно, са предмет на присмех и подигравки, недоверие и обиди, защото са различни.
Само че хората които се опитват да мислят стандартно не знаят че мозъкът и нервната система действат като нелинейна хаотична система, при която сигналите са неподредени. При болните от епилепсия, шизофрения, сигналите са подредени.
Така че за хората които мислят линейно има доста по-голяма вероятност да стигнат до специализирано психиатрично заведение, от колкото, мислещите нелинейно.
Много от съвременните успешни предприемачи, който са изградили мултимилиарден бизнес, са започнали с идея или продукт, които са се приемали първоначално с недоверие, неразбиране или ирония.
Защото продукта им е бил нестандартен, различен от другите.
Хубавото е че са се намерили хора с подобен начин на мислене, които са подкрепили тези „луди” идеи и благодарение на тях съществуват повечето от продуктите, които ползваме всеки ден.
Мисленето на успешният предприемач е нестандартно, нелинейно, защото това е неговата същност, която не е нужно да се променя.
Защото всяка промяна която разрушава, вместо да създава, е грешна.
Създаване на нестандартни продукти.
Успешните предприемачи действат нестандартно, нелинейно.
Създават продукти и услуги, които никой друг не би се осмелил да създаде и обикновено успяват.
Характерното за тези продукти е че:
- Продуктите са уникални
- Решават проблеми, колкото по-големи, толкова по-добре.
- Създават нови пазари, вместо да обслужват съществуващите пазари
Управление на бизнеса.
За управлението на своя бизнес, успешните предприемачи прилагат отново нестандартни методи.
Ето няколко примера:
- Събиране чрез изваждане.
Това е технологията, която използва Warren Buffett, за да управлява своите компании.Технологията е проста, всяка компания, която не се държи според очакванията, веднага се продава. Явно метода работи.
- Растеж без разширение
Тази концепция, формулирана от Dr. Seiuemon Inaba, президента на FANUC Corporation, / една от водещите фирми за доставка на автоматизирано оборудване/ преди повече от 30 години, винаги е озадачавала. Все още звучи нестандартно, а компанията продължава да е един от световните лидери в своята сфера.
- Мисли различно
Тази концепция наложена от Steven Jobs, превърнала се в последствие в рекламен слоган на Apple Inc, изведе компанията от петдесето място в Interbrands през 2003 г. до първото място за най-скъпа търговска марка през 2013 година.
Да мислиш различно,нестандартно, нелинейно явно дава резултати в бизнеса.
Защото това е формулата за успешният предприемач.