Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

lqllqlq

Well-Known Member
Гледам тук - пълно с хора искащи да направят нещо в интернет - бизнес, нови услуги, начинания, а в същото време гледам и обстановката и условията, в които това трябва или поне би следвало да стане. Нека съм по-конкретен: Банкови плащания, електронни разплащания, скорост на обработка на подобен тип плащания или всички онези неща присъщи за 21ви век.
Всеки ден си късам нервите с тия банки, техните масово некомпетентни служители (сори, може и да има знаещи ама аз явно не случвам) и вечните им глупости. Оптимистът, т.е аз влизам в ел. банкиране, за което плащам, проверявам си наличните пари и виждам, че са достатъчни за да направя изходящ превод по проформа. Да, ама не - плащането отхвърлено. Започва се звънене, чакане и едно питане къде ли са изчезнали пари, колко са те и тн, докато се установи, че преди 24ч бай Гошо си е дръпнал пари за месечната фактура. Да, ама това не е видимо по сметката ми, а и за какво?
Реших - ще поразпитам на място, може да знаят кой е нормалният срок за отчитане на превод от този тип, щом 24ч не стигат.
Да ви кажа ли, че служителката ми зададе следните питанки:
1. Еми вие не знаете ли къде е пос-а на Гугъл? Нали сте платили там с картата?
2. Как така плащате на Гугъл?
3. Що не ги питате тях? Нали те са ви взели пари?
И в крайна сметка тя не разбра, че Гугъл пос терминал нямат, аз карта в него не съм търкал, и като всеки месец имам плащания толкова ли не знам колко са те и кога ще ми бъдат изтеглени та да си правя сметка какво ми остава по сметка. А и подобни плащания се виждали след 2-3 дни, ама най-много до 48 дни ще излязат в банкирането, та да не се притеснявам?!?!?!
В това време аз довнасям пари (нали съм оптимист) та белким си направя преводите до 14ч за да си взема стоката...Вуй тате мляко, тя кравата мъжка! Всичко наредено като превод след 10ч към друга банка, щяло да е видимо до 10 на другия ден, ама то пък петък...."еми какво толкова? В понеделник проблем ли ще ви е?" с почуда ме питаха на гишето...
Та за каква електронна търговия сме седнали да си говорим ние тук? Да се надяваме потребителите да пазаруват и плащат по всички присъщи за 21в начини, но не и с тъпия наложен платеж? Те банките са още в 19 век ние потребителите ще учим?!
 
Хората са измислили кредитни карти за тази цел. Никой не ти е виновен, че използваш грешното разплащателно средство (най-вероятно виза електрон).
 
От: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

Не знам за коя банка става въпрос в случая обаче определено има огромна разлика между платформите за ел.банкиране на различните банки. ДСК имат доста бърза и сравнително читава платформа, до момента съм виждал само един път бъг когато плащах сметка и няколко пъти спирания за профилактика (нещо нормално) но в рамките на нормалното, всички транзакции независимо от това дали са през ПОС, сайт или каквото и да е се появяват след не повече от 5 минути. Тъпите гърци от Piraeus обаче имат отвратително бавна система там се е случвало да отбележат някакви плащания след повече от ден, въпроса когато ти превеждат пари е малко спорен защото има някакво забавяне там но е по приемливо и все пак е отвратително бавно.
 
Хората са измислили кредитни карти за тази цел. Никой не ти е виновен, че използваш грешното разплащателно средство (най-вероятно виза електрон).

не е така човек електронното банкиране в западна банка ми отчиташе трансфери и наличности ако не веднага то до 30 секунди... само давам рефреш и всичко излиза...

В БГ като гледам на една банка от топ банките електронното банкиране с дизайн 2002-2004 г си мисля че като на запад банката им майка са си сменяли сървърите са ги наторварили на един тир, докарали са ги в бг и само са му превели ленгуидж файла :shock::D
 
От: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

Аз ползвам на първа инвестиционна платформата, но само за сведение какво имам по сметките и мога да плащам битови сметки, не ползвам онлайн банкиране и не знам дали е на ниво. Когато ми направи някой превод, почти веднага си излиза в MY Fibank и си го виждам. Това ми е достатъчно, иначе ползвам epay - веднага се отчита всичко, което ми изпращат на мен, аз не съм изпращала. Само че с тях друг проблем - само на определени банкомати може да се верифицира карта и няколко пъти ходих на банкомати, обявени от тях и въпреки всичко като въведа кода ми излиза непознат търговец и така и не можах никаква карта да верифицирам.
 
От: Re: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

В моето банкиране сумата я актуализира 3-4 пъти през деня обаче платежните от деня мога да видя чак на следващия работен ден, виждам същия ден разписката ако е кешово плащане. Само един вид плащане ми се отчита до ден-два, но не мисля, че банката има вина в случая.

Хората са измислили кредитни карти за тази цел. Никой не ти е виновен, че използваш грешното разплащателно средство (най-вероятно виза електрон).

Да, хората са измислили как да те завъртят умно във въртележката на кредитите. Категорично отказвам да използвам такова чудо. Чужди пари не ми трябват.
 
От: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

Ами другият вариант е да станеш клиент на най-близко намиращия се клон до офиса ти. Другият начин е ретро - да събираш всички платежни и в един ден от месеца да ги пускаш в банката. Както правеха старите лелки 90-те години. Излиза еди ден с едно тесте платежни и бие крак по гишетата.
 
От: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

То това е до банката.

На фирмата си ползвам Сибанк, то щото и те са до нас за бекъп, та всичко при тях е точно - е верно няколко минути чакам да се опресни но всичко е ток.
А иначе като физ. лице съм на Сосието и там всичко е добре. Мои приятели са на ДСК и само добри отзиви от там се чува. Мисля и на CCB мина щото там съм доволен изцяло от услигите и обслулжаването.

Така че, да нещата така няма се получват в БГ - просто отиваш при по качествения конкурент и си ти - имаш избор от 30 банки. Избери си правилната и ще станат нещата
 
От: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

Какво значение кредитна или дебитна? Аз искам дебитна и защо да трябва да бъда дискриминиран по признак тип карта?
Относно разликите в банкирането - Да, може би има, но в случая се оказа проблема в типа плащане. Ако плащането е банков превод - видим е след Х часа, ако е плащане през ПОС - видимо след У часа/дни, ако пък е вноска/захранване по сметка, то е видимо на момента.
И ако трябва да говорим за разлики в банки, то тогава ако А плати на Б през ПейПал, то парите излизат веднага и са видими при Б също толкова веднага и всичко това от посредник извършено. Съответно А и Б получават съответните уведомления, но видиш ли банката на А или Б може и да не отразят транзакциите и с дни. Е, това ли им е електронността?
 
От: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

Класическите банки за изключително бавни при обработката на плащанията.

Затова съществуват системи за моментални плащания като PayPal, MoneyBookers (Skrill), OKPAY, LibertyReserve и т.н. Обаче проблемът е, че ако ти трябват пари в брой трябва да минеш пак през класическа банка, която е най-бавната част от веригата...

Ако плащането се прави с дебитна/кредитна карта то пристига веднага в мерчант акаунта (merchant account), обаче прехвърлянето на парите в класическа банкова сметка, от където да се теглят, става бавно...
 
От: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

Ако наистина използваш банкова карта за разплащане, верификациите ще ги виждаш нормално след няколко дни. Ако имаш въпроси, погледни договора и общ.усл. и прочети т. транзакции и спор арбитраж и ще ти стане ясно всичко. Аз също ползвам карта и плащането на пос на Г идва след една седмица, като потвърдено в актива. Мисля, че това рябва да ти е ясно. :)
 
От: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

За ДСК не ми говорете,

преди 2 месеца една позната трябваше да си купи билети през мойта карта, която е вързана към еврова сметка в българска банка различна от ДСК.
Та тази позната трябваше да ми преведе парите в картата и да купим билетите, та в малкото градче от което имаха само клон на ДСК и отива там да внесе парите и служителка и казва, че щом ще внася пари по еврова сметка в друга банка ще имало около 50лв такса !!!!!

Пълно безумие, не знам дали наистина е така или на онази служителка не и се е занимавало да направи превода и за това е казала така, но факта си е факт: ДСК не струват.
 
От: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

Хора, не говорим за това коя банка е по-добра, а че това е абсурдно да се случва!
Аз не виждам как да очаквам клиентите ми да плащат с банков превод или друг начин различен от наложен платеж, след като ние като ЮЛ не можем да виждаме навреме транзакците между нас, а да не говорим, че ако искам даден превод да стане бързо, което според банките е 2ч, то трябва да плащам майка си и баща си като екстра такси. Как да очаквам обикновения клиент да го прави след като трябва да се съобрази с толкова условия и чудеса? Ето това е по-важното и по тази причина не упоменах за коя банка става дума...
 
От: Re: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

уффф още одеве щях да ти пиша ама се въздържах
държиш се като спамер !



Хората са измислили кредитни карти за тази цел. Никой не ти е виновен, че използваш грешното разплащателно средство (най-вероятно виза електрон).

Хора, не говорим за това коя банка е по-добра, а че това е абсурдно да се случва!
Аз не виждам как да очаквам клиентите ми да плащат с банков превод или друг начин различен от наложен платеж, след като ние като ЮЛ не можем да виждаме навреме транзакците между нас, а да не говорим, че ако искам даден превод да стане бързо, което според банките е 2ч, то трябва да плащам майка си и баща си като екстра такси. Как да очаквам обикновения клиент да го прави след като трябва да се съобрази с толкова условия и чудеса? Ето това е по-важното и по тази причина не упоменах за коя банка става дума...

къде е проблема?
ползвай си пейпал и там разните системи за разплащане като искаш на секундата да си видиш парите
вярно имаш малко такса ама на 500$-$2.50 не вярвам да са ти проблем като си ги теглиш...след 2-3 макс дена са при тебе

ако е за бг има си рингс който мисля до скоро беше 10 лева ако клиента е бг
10 мин след това са в твоята сметка...то за това е сложен това важи за различни банки

от банка в банка не би трябвало да има проблем,че да ти задържат парите щом са една и съща.
 
От: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

Аз от както си спомням от доста години е така. Пускаш преводите преди 10 часа сутринта разбира се и в повечето банки в 14 часа са в клиента, а като получаваш, поисквай сканирано платежно или доумента html от е-банкирането. Другото...е разплащателни с/ки в повечето банки и си ок. Ти защо не се огледаш малко- създай профил на твоите клиенти и виж, от кои банки най-често ти разплащат и създай там сметка. И друго...ако ти си управителя на тази фирма и тя е твоя, не ти е работада се занимаваш с тея неща! Твоята роля е да създаваш климат за работа, да намираш клиенти и да си адаптивен към пазара, а това с преводите остави на твоята офис менаджерка.
Само за сравнение, ще ти споделя, че един германец, англичанин няма да седне да си губи времето в банк сервизите, я ще е седнал на чертожната дъска, я ще чете справочници и търси информация, за да се усъвършенства. А в България всички търсим, как да натъртим пчела в гъза на конкурента си.
 
Re: От: Re: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

Не разбрах кое точно ми е спамерското?

уффф още одеве щях да ти пиша ама се въздържах
държиш се като спамер !

къде е проблема?
ползвай си пейпал и там разните системи за разплащане като искаш на секундата да си видиш парите
вярно имаш малко такса ама на 500$-$2.50 не вярвам да са ти проблем като си ги теглиш...след 2-3 макс дена са при тебе

ако е за бг има си рингс който мисля до скоро беше 10 лева ако клиента е бг
10 мин след това са в твоята сметка...то за това е сложен това важи за различни банки

от банка в банка не би трябвало да има проблем,че да ти задържат парите щом са една и съща.

А какъв е проблема да се използва кредитна карта, с помоща на която всички блокирани суми се виждат до няколко минути?

Federal и happyslacker са обяснили точно това, което имам предвид - при използването на разплащателна сметка е нормално да има такива забавяния и ако човек иска да вижда бързо нещата трябва да използва правилното средство, тоест кредитна карта. Другия вариант е да плаща солени такси само и само да има въпросната информация.
 
Аз като човек наблюдаващ този сектор, горе долу от близо, както от към потребител, така и от към човек занимаващ се с уеб и маркетинг, съм леко разочарован от банките ни. Адски слабо представяне на всичко. За тях има едно BTV и Нова и това е. А да, и няколко големи медийни сайтове. Евалата на директорите им. Нито една кампания, в уеб пространството, на точно нишови сайтове, не съм видял. Не съм видял на никакви IT сайтове да се обяснява за онлайн банкирането, може и да не са IT, финансови и прочие. Въртят се там едно банери на некви кредити и депозити и това. Пълна греда в креативността и то до голя задник на Николета. Страхотна работа.

Наскоро пък (наскоро, наскоро, беше около 3-4 месеца) служител Х ме попита нещо за едно тяхно проектче, което искат да пускат и ме попита какви канали да използва, като и намекнах, че трябва първо да намери хората, които ще разберат ползите (в случая бяха хора с добри компютърни знания) и после, ако бюджета им позволява - масовка, както обичам да го наричам. И какво стана? Заляха масово с тъпотия, а хората реално които трябваше първо да маркетират - минаха към масовката. Ефектът бе ясен - поредната кампания на банка, която реално никой не отрази. Явно толкова им сече пипето и там.

Преди няколко дни пък отивам в един клон на банка - имах две задачи да върша там и двете не успяха. Казах и, че няма да ми види очите вече, защото реално си губим времето взаимно. Много ме радва когато ти се изблещят с оня неясен поглед. А пък няколко седмици преди това бях в един клон на една много голяма наша банка, където за да минеш през вратата е нещо в стила на убийствен пъзел. Влизайки там, може да си сметнеш едно мин. 30 мин. загубени. Та, каквото е на ниските нива, такова е и на високите. Сори, че го казвам, не искам, но не съм с друго впечатление последно време.

А най ми е любима простотията с това да си проверяваш сметката с електронен подпис. Имам акаунти къде ли не и доста по сериозни сайтове, в които пак може да се пращат и получават пари, нещо като е-банкинга тук, но такава тъпотия няма никъде. Поне не съм виждал, а съм виждал доста неща. За това тук ще е така и няма скоро да има промени. А от към електронна търговия - ако може закачайте се за чужди, ако не - стискайте зъби, тук си е така. Аз за това като ги видя по телевизията да се правят на велики, ми става едно смешно. Пък седни направи си маркетинг план, който да ти вкара реален бизнес, не да те гледат баби след Перла. Седни хвани наеми хора за един масов PR за нещо, влез по форуми, виж хората за какво говорят. Бастунска история. И естествено, като нямаш фидбек от клиентите си, нямаш и реално качество в предлаганите услуги. Иначе всичките с големите банери....:) Смех баце. :)
 
От: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

Отново казвам - не искам да конкретизирам банка, защото се сблъсквам с празните погледи на разни служители в различни банки. Явно обаче трябва конкретика. Ами добре!
ОББ:
Питанка: Вие пуснахте ли модул за ползване при разплащане в онлайн магазини?
Отговор: Охоо, нашите карти могат да се ползват на ПОС терминали при пазаруване!

ЦКБ:
Питанка: Какви са таксите при разплащане с дебитна карта и ПейПал?
Отговор: Пей-кое?

ПроКредит:
Питанка: Защо ми вземате пари когато превеждам от левова сметка левчета по ф-ра на Гугъл?
Отговор: Ами винаги има такса превалутиране!

Та както виждате не става дума за 1 банка, а съгласете се, че е нелепо да обикалям като луд разни клонове на банки, нали? Говоря за масова некомпетентност по въпроси свързани с електронните им услуги и възможности, както и срокове са обработка.
Да, има Рингс, ама тази седмица имам 8-10 изходящи превода и според вас оправдано ли е да давам по 80-100лв на седмица само за да се случат в някакви нормални срокове нещата?
 
От: От: Re: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

уффф още одеве щях да ти пиша ама се въздържах
държиш се като спамер !

къде е проблема?
ползвай си пейпал и там разните системи за разплащане като искаш на секундата да си видиш парите
Абсолютно грешна и нагаждаческа философия!
Клиент ако не си търси съвременни, бързи и качествени продукти(услуги), никога няма да ги получи от тромава, уяла се и блажено спяща институция.
Още преди десетина години големите банки в света критикуваха българските, че живеят от лихви. А не от такси по услуги. Някои от бг банките го възприеха съвсем буквално, и взеха да дерат по десет кожи от услуга. Като при това, естествено, не промениха лихвите. :twisted:
 
От: От: Re: Не питам, само искам да си кажа защо няма да станат нещата у нас

Абсолютно грешна и нагаждаческа философия!
Клиент ако не си търси съвременни, бързи и качествени продукти(услуги), никога няма да ги получи от тромава, уяла се и блажено спяща институция.
Още преди десетина години големите банки в света критикуваха българските, че живеят от лихви. А не от такси по услуги. Някои от бг банките го възприеха съвсем буквално, и взеха да дерат по десет кожи от услуга. Като при това, естествено, не промениха лихвите. :twisted:

Именно за тези неща говоря! Не ми казвайте, че приемате за нормално такси превод от порядъка на 3,50лв до 6,50 направени от клон на банка, на която не сте клиент до друга банка...За какво да им дам тези пари?!
Ако трябва да съм изчел и да съм се запознал с всички детайли и аз да им давам акъл, то идва въпроса "тия кифли за какво крепят столовете там?". За да са спокойни, че ако забременеят ще имат сигурно майчинство?
 

Горе