Новите правила за онлайн търговия Какво ново след въвеждането на Директива 2011/83/Е

matevone

Active Member
Мисля че е добре всички да се запознаят с тази информация (ако някой вече е публикувал по въпроса , не съм го видял , просто трийте.

С две думи: срока за връщане на продукт е увеличен от 7 на 14 дни. До бутоа за поръчка на "видимо" място трябва да има линк към информацията за това нещо и др. общи условия и т.н. и т.н.Когато търговецът не е предоставил на потребителя информация за правото му на отказ, потребителят има право да се откаже от договора в срок от една година и 14 дни (в предишната редакция на закона този срок беше 3 месеца). В случай на отказ търговецът възстановява всички суми, получени от потребителя, включително разходите за доставка, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на потребителя (срокът за възстановяване на сумите е съкратен в полза на потребителя от 30 на 14 дни).

Източник:

http://www.capital.bg/biznes/vunshni_analizi/2014/10/01/2390845_novite_pravila_za_onlain_turgoviia/
 
От: Новите правила за онлайн търговия Какво ново след въвеждането на Директива 2011/8

Мисля че е добре всички да се запознаят с тази информация (ако някой вече е публикувал по въпроса , не съм го видял , просто трийте.

Има поне няколко теми за това.
 
Re: Новите правила за онлайн търговия Какво ново след въвеждането на Директива 2011/8

Темата е от декември минлата година като тази е втората

ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Иначе за първи път е споменато при нас още като беше гласувано от европарламента

поста е от март 2011 в темата Какви права имат онлайн търговците


http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=19762&p=207984&viewfull=1#post207984


Духаш супата...
Какво можеш да направиш да ходиш да го биеш ? да го съдиш ?
ЗА десет лева...
А сега с новия закон и тия 14 дни...
+ ВСИЧКИ ТРАНСПОРТНИ РАЗХОДИ ЗА СМЕТКА НА ТЪРГОВЕЦА, АКО КЛИЕНТА РЕШИ ДА ВЪРНЕ НИ ЗАКЛАХА...

ще си купи бастуна някакъв уред... ще го ползва и после ще кажи ми не се справям искам да го върна
и доставката в двете посоки е за сметка на търговеца бах го...

Това като една крава...
купила си от мен нещо си за 300 лева
и след шест месеца ми звъни, "аз почти не съм го ползвала така си стои искам да го върна да ми върнете парите..."
и като и отказах ме заплашва с господари на ефира :)

та капитал леко са закъснели с някоя друга година да го анонсират това
 
От: Новите правила за онлайн търговия Какво ново след въвеждането на Директива 2011/8

За транспорта мисля, че може да се бяга по тъча:

Чл. 50. (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Потребителят има право да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на разходите, предвидени в чл. 54, ал. 3 и чл. 55, в 14-дневен срок,

в чл. 54 четем

(3) Търговецът няма задължение да възстанови допълнителните разходи за доставка на стоките, когато потребителят изрично е избрал начин на доставяне на стоките, различен от най-евтиния вид стандартна доставка, предлагана от търговеца.

Т.е. слагаме доставка с български пощи и ако някой иска куриерски услуги на Еконт или нещо друго, директно влиза в този член.
 
От: Новите правила за онлайн търговия Какво ново след въвеждането на Директива 2011/8

Ти ще сложиш, X, Y ще сложат. 90% няма да сложат никога и няма да се занимавам с нея, а ще си продължават да карат с единна доставка по един куриер.

Sellers не предлагат 3 вида доставка (експресна – най-бърза и най-скъпа, нормална – нормална цена, няколко дни, бавна – най-евтина и с доставка до 30-тия ден). Факт. Съответно при „един избор“, то реално потребителят няма избор, съответно потребителят може да върне продуктът и му се възстановяват допълнителните разходи за доставка (след като логично, е нямал избор, и е нямало как да избере нормална доставка или най-бавна).

Темите могат да бъдат обединени.
 
От: Новите правила за онлайн търговия Какво ново след въвеждането на Директива 2011/8

Ами, който чете форума и се интересува, ще сложи. Или пък просто който чете законите :D Примерно променяш общите условия на сайта, там пишеш какви са видовете доставка и не мисля, че би имало проблем. При възникване на спор, най-малкото така ще можеш да се аргументираш пред клиентите, че ще ги оставиш безмълвни и ще им се изпари желанието да се занимават и да спорят с теб. Дефакто, клиентите пак няма да имат избор, т.е. ще имат, но няма да знаят какви са последствията от това да изберат куриер с 2 лв. по-скъп от пощите. Според мен, доставката за сметка на клиента е нещото, което отказва хората да връщат стоки с ниска стойност - 10-20 лв.

Как мислите, дали запечатването на даден продукт в някаква найлонка (т.е. да не могат да го извадят без да скъсат найлонката) е някакъв вид протекция срещу евентуалната простотия с 14-те дни връщане? Смисъл, така ще е нарушена опаковката, ако го извадят и използват.
 
От: Новите правила за онлайн търговия Какво ново след въвеждането на Директива 2011/8

Попаднах на статия с новите изисквания за електронна търговия съобразени с новите промени в КЗП писана от адвокат и да я споделя с вас.
Новите изисквания за осъществяване на електронна търговия след измененията в Закона за защита на потребителите

източник: http://www.gombashop.bg/
 
От: Новите правила за онлайн търговия Какво ново след въвеждането на Директива 2011/8

Кокович :) стига с тая Е-Търговия :) там нещата са наебани достатъчно и Търговците нямат права - това е ясно.

Кажи сега като ти дойде клиент в Офлайн м-на и си купи нещо за 140 лв - дрехи и на другият ден ти ги върне с фразата:

- Съпругът ми прецени, че са много скъпи и не са ползвани или обличани и си искам парите. Ще върнеш ли парите на жената :) интересно ми е кой адвокат ще даде становище - при условие, че "Рекламация на касата е противозаконно" та как ще защитим Търговците от хора малоумни.
 
От: Новите правила за онлайн търговия Какво ново след въвеждането на Директива 2011/8

Сделките директно в магазина не се влияят от тези промени. Отказваш му рекламацията и да се жалва където ще. Тук става въпрос за сделки от растояние, тоест, клиента няма достъп до стоката и не е сигурен какво точно купува и има право да размисли. В магазина има всичкото време на света да гледа, мери, пробва и т.н.
Винаги има клиенти и клиенти, някои след удовлетворяване на рекламация или връщане също са недоволни. Но това са единични случаи, не е масова практика.
 
От: Новите правила за онлайн търговия Какво ново след въвеждането на Директива 2011/8

Интересува ме как стои въпроса с връщането на продукти който не са техника. Например ако продавам боя. При нарушена опаковка няма как да я върне тъй като боята ще се разпилее. Трябва да я опакова с тиксо примерно, но тогава не може да се продаде отново. Трябва да се прекопава. Може ли да има претенции за връщането на част от нея или трябва да си е в първоначалното количество?
 
От: Новите правила за онлайн търговия Какво ново след въвеждането на Директива 2011/8

Тук има информация за 14 дневното връщане и показани примерни случаи.
Според мен, случая с боята спада към случая с дисковете. Веднъж отворен (а) няма право на претенции за връщане на артикула. С удивителния знак много точно е описано в какъв вид трябва да е стоката за да се възползва от правото да я върне.
 

Горе