От: Новите тенденции кои са?
Целта на Гугъл е да изкарват качествено и полезно съдържание, а че на повечето хора (СЕО-тата) вече не им оттърва и не успяват със старите шитави тактики да ранкват е друг въпрос. За печалбата на Гугъл няма смисъл да коментирам - то е ясно, че всяка компания в един модерен свят иска да увеличи своите приходи. Да, все още може да се манипулира търсачката, но в дългосрочен план няма да постигнете добри резултати. Казвам го от личен опит, патил съм си
* Да, за България нещата стоят различно все още, но и това ще се промени.
Какво е актуално попита колегата.. ?
Ето и някои от основните неща, които са актуални в момента (според мен):
Обратни връзки от сайтове, които са тематични с вашите.
* Тук не става въпрос за счупен сателит/дир за статии/изкуствените крап-блогове/, без история, без PR, Page authority, Domain authority и т.н... Преди тактиките с новосъздадените сателити действаха. Забравете ги вече! Говорим за сайтове с богата история, добър тръст и рейт.
* Няма смисъл да праскате анчори на поразия. Все пак не изглежда натурално 90% от беклинковете ви да са с един и същи анчор, нали? Замислете се как един обикновен потребитал би споделил вашите връзки... Дали ще ги анчорне или ще постави чист/raw url?
Качествено съдържание, което да е наистина информативно и полезно за потребителя!
* Ще ангажира потребителите ви и ще подобри статистки от рода на бр/престой/акшънс.
* По този начин ще си осигурите добри и натурални връзки.
Човешкият фактор! - Най-актуалното според мен
* Наскоро си правих експеримент с няколко сайта, като посетителите търсехе едни линкове-препратки. Какво се случваше - Хората влизаха в моите сайтове (а те имат доста трафик), прочитаха информацията и използваха препратката. Пробвах да сложа препратата над текста (но този път препратката бе със счупен линк+контента бе ужасен). Като резултат от това се промениха значително баунс рейта, актионс по сайта, престоя на посетителите и т.н. Сайтът ми се дропна от 1-ва позиция, та чак до 2ра страница за въпроста кл.дума. След като сложих обратно линковете по старите си места + с правилната препратка, нещата се върнаха постепенно на мястото си - както си бяха в началото
*Подобни тестове съм пробвал с няколко сайта...
Според наблюденията ми Гугъл прави добра преценка и изчислява ефективно (донякъде) дали сайтовете ви са полезни, като взима в предвид активността на потребителя: престой и действия като :
От Гугъл -> във ваш сайт - > обратно в Гугъл + посещава друг сайт = вероятност:
потребителят не е бил удовлетворен от сайт ви.
От Гугъл -> във ваш сайт - > не се връща в Гугъл + добър престой/баунс рейт и др. = вероятност:
удовлетворен посетител.
От Гугъл -> във ваш сайт - > не се връща в Гугъл + не толкова добър престой/баунс рейт и др.,
НО -> препраща се към друг сайт =
*
Вариантите са 2 (пресмята отново активността на потребителя):
Вариант 1 - Кратък престой/действия/бр и др - > обратно в Г. и т.н = вероятност:
неудовлетвореност
Вариант 2 - Добри показателите (според Г.) ефективен престой/действия/бр и др -> вероятност:
удовлетвореност
Наблюдавам и сайтове, които като ги грабне човешкия фактор и ги ранква високо, дори конкурентите им да имат много повече качествени линкове.
Социалните сигнали
Много се изговори по тази тема. Тук отново ще се изкажа изхождайки от няколко теста в/у сайтове с почти идентичен контент, без беклинкове.
- сайт1 - никакви социални сигнали - ранква
под сайт2
- сайт2 - много социални сигнали - ранква значително
над сайт1
- сайт3 - по изключение тук правя беклинкове, но отново няма соц. сигнали - та сайт 3 ранква над сайт 2,
НО временно сайт2 имаше по-висок ранк (докато помпих вълната от социалните сигнали)...
Изводите оставям на вас.
Разбира се, има доста други неща, които могат да се обсъдят. Не казвам на 100%, че това е така.
Изхождам от тестовете, които направих и правя все още.
Поздрави!