Здравейте,
на фона на скандала с опазването на личните данни на НАП, това изискване пак на НАП по-долу ми идва в повече (пратки за чужбина или с наложен платеж). Реално то означава, че :
1. Имаме договор с фирма (дали Еконт, дали Спиди, пощи, ТНТ..) в който фигурират лични карти, ЕГНта и прочие.
2. При изготвяне на товарителницата пак се удрят печати на фирмата, подпис на изпращащия и имена.
3. Новото и най-абсурдното - при предаване на пратката, на случаен куриер (куриерите са текучество) този който ги предава (може да е различен от горните) си дават имената и ЕГНто (всеки ден по няколко пъти). Това предаване става примерно на улицата пред баничарката им - минават случайни хора и прочие...
От една страна носим отговорност, от друга нямаме контрол, от трета нямаме избор.
Много се надявам да се осъзнае някой за абсурдите и противоречията на подобни наредби и както се е случвало да я премахнат или видоизменят.
Аз спрях да работя с фирмите имплементирали наредбата сляпо за момента, докато поне имам избор.
Промени в Закона за пощенските услуги за работа с личните ви данни
От 9 юли (вторник) 2019 г. влязоха в сила промени в Закона за пощенските услуги
(чл. 20, ал. 1, т. 11), които регламентират нови правила за събиране и
съхранение на лични данни при предоставяне на куриерски и пощенски услуги.
Всички доставчици на пощенски услуги, се задължават да събират
и съхраняват следната информация за вас:
на фона на скандала с опазването на личните данни на НАП, това изискване пак на НАП по-долу ми идва в повече (пратки за чужбина или с наложен платеж). Реално то означава, че :
1. Имаме договор с фирма (дали Еконт, дали Спиди, пощи, ТНТ..) в който фигурират лични карти, ЕГНта и прочие.
2. При изготвяне на товарителницата пак се удрят печати на фирмата, подпис на изпращащия и имена.
3. Новото и най-абсурдното - при предаване на пратката, на случаен куриер (куриерите са текучество) този който ги предава (може да е различен от горните) си дават имената и ЕГНто (всеки ден по няколко пъти). Това предаване става примерно на улицата пред баничарката им - минават случайни хора и прочие...
От една страна носим отговорност, от друга нямаме контрол, от трета нямаме избор.
Много се надявам да се осъзнае някой за абсурдите и противоречията на подобни наредби и както се е случвало да я премахнат или видоизменят.
Аз спрях да работя с фирмите имплементирали наредбата сляпо за момента, докато поне имам избор.
Промени в Закона за пощенските услуги за работа с личните ви данни
От 9 юли (вторник) 2019 г. влязоха в сила промени в Закона за пощенските услуги
(чл. 20, ал. 1, т. 11), които регламентират нови правила за събиране и
съхранение на лични данни при предоставяне на куриерски и пощенски услуги.
Всички доставчици на пощенски услуги, се задължават да събират
и съхраняват следната информация за вас:
- Три имена и ЕГН или Личен номер на чужденец за физически лица;
- Име и ЕИК на юридическо лице, както и идентификационни данни на
упълномощено лице (три имена и ЕГН или Личен номер);
- При изпращане на вътрешни и международни пратки с наложен платеж –
данни на подателя; - При изпращане на международни пратки (малки пакети и пощенски
колети), във всички случаи, включително без наложен платеж – данни на
подателя;