От: Нужна ли е регистрация по ЗДДС за фактури от Google Adwords и Facebook
1. Прочетете внимателно първото ми мнение в темата за регистрацията по ДДС..
2. ДДС не е разход. Води се данъчен разход когато ползвате данъчен кредит, тоест имате повече покупки, отколкото продажби и можете да използвате този данъчен кредит в срок от 60 дни, за да си приспаднете ДДС-то, което имате да взимате, от ДДС-то което имате да внасяте. Но това е работа на вашия счетоводител, а не ваша…
3. Доброволна регистрация по ДДС можете да направите и без да сте минали 50 000 лева за минал период, при положение че покупките/разходите/ ви значително надхвърлят продажбите и са с ДДС.
Прост пример – ако имате разходи/покупки/ на месец за 12 000 лева, ДДС е 2 000 лева, което, ако сте регистриран, можете да изисквате да ви се върне. Но преди това трябва да приспаднете ДДС-то от вашите продажби – примерно 1200 лв., от които ДДС-то 200 лв.
Така сумата която може да изискате да ви се върне е: 2 000 – 200 = 1 800 лв.
При това положение има смисъл да се регистрирате по ДДС, но ако продажбите са ви по-големи от разходите, няма смисъл, защото всеки месец ще трябва да внасяте ДДС.
4. Разходи са: Наем, Консумативи, Енергия, Лихви, Командировъчни, Застраховка, Заплати и още доста такива.
Също разходи, но за продажбите са: Реклама, Представяне, Вложени материали, Транспорт, въобще всичко, което ви помага при продажбата на един продукт.