happyslacker
New Member
Алианц Банк България каза:Промени в интернет банкиране
6.11.2014 г.
Уважаеми клиенти,
С цел защита и гарантиране на сигурността на нашите клиенти, считано от 01.12.2014 г. Алианц Банк България прекратява възможността за използване на Квалифициран електронен подпис (КЕП) като средство за електронна идентификация и подписване на операции в системата за интернет банкиране Allianz E-bank. Решението ни е продиктувано от нарасналия брой опити за неоторизиран достъп до платежни сметки чрез онлайн банкиране на българския банков пазар.
За да продължите активно да ползвате услугата Интернет банкиране и след 1 декември 2014 г. Ви препоръчваме да използватеTокен (token) устройство. Това е хардуерно устройство, което генерира еднократна парола за достъп. Електронната идентификация чрез него осигурява изключително високо ниво на сигурност, тъй като се базира на комбинация от два независими един от друг фактора: информация, която само потребителят има - ПИН код, и еднократната парола генерирана от самото устройство, което е единствено в притежание на потребителя.
Клиентите на Allianz E-bank, ползващи Квалифициран електронен подпис могат да закупят Token устройство на цена от 20 лева с ДДС.
За повече информация се обърнете към обслужващия Ви офис на банката или към Единен център за обслужване на клиенти на безплатен телефон 0800 130 14.
От
Алианц Банк България
Райфайзенбанк (България) ЕАД каза:Преустановяване използването на Квалифициран електронен подпис (КЕП) за юридически лица от 27.08.2014г.
19.08.2014
Уважаеми клиенти,
С настоящото Ви уведомяваме, че считано от 27.08.2014г. за всички клиенти Юридически лица, както и считано от 06.10.2014 за всички клиенти Физически лица, сключили договори за електронни услуги Райфайзен ОНЛАЙН до 30.06.2014г. включително, „Райфайзенбанк /България/“ ЕАД преустановява използването на Квалифициран електронен подпис (КЕП) като средство за авторизацията на активни операции в Райфайзен ОНЛАЙН. След изтичане на сроковете, посочени по-горе, единствено допустими средства за авторизация на активни операции в Райфайзен ОНЛАЙН ще бъдат Токен устройство или SMS авторизация.
Всички настоящи клиенти на „Райфайзенбанк /България/“ ЕАД, сключили договори за електронни услуги Райфайзен ОНЛАЙН до 30.06.2014г. включително и ползващи като средство за сигурност при авторизация на активни операции в Райфайзен ОНЛАЙН, Квалифициран електронен подпис (КЕП), които желаят да го заменят с Токен устройство на еднократна промоционална цена от 18лв. (осемнадесет лева) или безплатно с SMS авторитизация, могат да го направят в посочените по-горе срокове за всички клиенти Юридически лица, респективно за всички клиенти Физически лица, във всеки офис на Райфайзенбанк (България) ЕАД.
Настоящите клиенти на Банката, сключили договори за електронни услуги Райфайзен ОНЛАЙН до 30.06.2014г. включително и ползващи като средство за авторизация на активни операции в Райфайзен ОНЛАЙН, Квалифициран електронен подпис (КЕП), имат право преди 27.08.2014 г. за клиенти Юридически лица, респективно преди 06.10.2014г. за клиенти Физически лица, да заявят писмено в офис на “Райфайзенбанк (България)” ЕАД, че не са съгласни с промяната и да прекратят Договора за електронни услуги Райфайзен ОНЛАЙН без да дължат разноски или обезщетение във връзка с прекратяването.
За повече информация относно настоящите промени можете да посетите сайта на банката www.rbb.bg, да се обърнете към служителите в офисите на Банката или на телефоните на Райфайзен Директ:
0700 10 000 (Виваком) на цената на градски разговор
17 21 (М-тел и Глобул) без увеличение на тарифата
Като се надяваме и на бъдещо ползотворно сътрудничество, оставаме
С уважение,
Райфайзенбанк (България) ЕАД
Само Алианц признават защо спират да поддържат КЕП:
Решението ни е продиктувано от нарасналия брой опити за неоторизиран достъп до платежни сметки чрез онлайн банкиране на българския банков пазар.
Знаете ли за други банки, които също прекратяват ползването на КЕП?