Някой правил ли е маркетингово проучване с агенция?

testkiwi

Well-Known Member
Искам да направя проучване от сорта на "попитахме 1000 човека.." с някаква агенция, понеже данните, които използвам, за да оценя потенциала на пазара са много оскъдни, сектора в който ми трябва информация е специфичен и без да се питат участниците в него няма как да си направя сметка дали потенциалния бизнес си струва?

След ровене намерих нещо, което мисля, че ще ми свърши работа - http://www.marketlinks.bg/bg/pages/services.html и http://www.tns-bbss.com/bg/какво-предлагаме/нашите-услуги

Но някой по-запознат дали има представа колко пари би струвало нещо такова за България и дали това е най-добрия начин да разбера потенциала на даден пазар за дадена стока/услуга?

По принцип никога не съм правил нито проучвания, нито сметки преди да правя нещо, то и за това резултата винаги съква. Сега става дума за бизнес, който според мен ще струва много пари да се направи, но пък би изкарвал достатъчно много пари дори само в бг, та искам да проуча пазара преди да седна да разработвам софтуера и самия него.

Благодаря предварително
 
Последно редактирано:
дали това е най-добрия начин да разбера потенциала на даден пазар за дадена стока/услуга?
Това е начинът, няма по-добър към момента.
Мога да препоръчам Ноема http://econ.bg/Ноема-ООД_l.c_i.298427.html, защото мой близък работи там и знам, че се работи качествено и прецизно. Услугите на агенцията са ползвали големи родни брандове, така че, що да не се наредиш до тях? :)
Цени? Питаш си и ще ти кажат. ;)
 
Защо не попиташ тук. Като гледам кои са им клиентите изглежда надеждно. Ако случайно пробваш услугите им, остави едно мнение.
 
От моя скромен опит мога да кажа, че 99% от тези маркетингови компании и подобни анализатори са абсолютни скамъри и реално не изпълняват никаква дейност, с която да помогнат. Същата е работата и в Англия. И там са само перачници на пари, подобните фирмички. Аз бих използвал маркетингов специалист, който работи като фрийлансър, и на който имам доверие, преди да отида в някоя фирма, с обиграни играчи и с шеф-играч.
 
От моя скромен опит мога да кажа, че 99% от тези маркетингови компании и подобни анализатори са абсолютни скамъри и реално не изпълняват никаква дейност, с която да помогнат. Същата е работата и в Англия. И там са само перачници на пари, подобните фирмички. Аз бих използвал маркетингов специалист, който работи като фрийлансър, и на който имам доверие, преди да отида в някоя фирма, с обиграни играчи и с шеф-играч.

Консултациите с маркетингов специалист не са заместител на емпиричните данни. Още повече, че в случая на автора има оскъдни вторични данни и на един такъв маркетингов специалист ще му е трудно да намери статистически солидна информация, на която да основе мнението си.
 

Горе