Като цяло не разбирам тоя плач, относно интелектуалната собственост.
Музиканти, актьори и писатели печелят милионите си от хонорари, а не от продажби на билети, дискове и книги. Идателските компании също не губят, защото са калкулирали загубите, така че продажбите да ги покрият. Като гледам безумните хонорари на бездарни актьори от по 30-50 милиона долара, смятай колко остава за кино студиото.
Музикантите си печелят от концертна дейност, щото звукозаписните компании ги бъзикат, не по хубавия начин, а писателите, при това ''масово'' четене се радват ако изобщо достигнат някаква аудитория. Те също не чакат на продадено копие.
Колкото до софтуерите - не съм особено запозната, но имайки предвид, че кинтите са в програмирането, не вЕрвам и те да са останали гладни.
Тия хонорари откъде идват?
Интелектуалната собственост никой не може да ви я отнеме. За всичко останало има Мастер кард.
Музиканти, актьори и писатели печелят милионите си от хонорари, а не от продажби на билети, дискове и книги.
От продажбите, Проданов. Явно кражбите, все пак не надвишават продажбите.
Ако една идея може да съществува без твоето участие, тя не струва. От друга страна идеята за Фейсбук не е на Зукърбарг, но той печели от нея. Защото той я е реализирал. В съвременния свят, няма хора, които плащат за идеи. Плаща се само за действия. И то за действия, които имат добавена стойност.Не знам за какво говориш
Ако една идея може да съществува без твоето участие, тя не струва. От друга страна идеята за Фейсбук не е на Зукърбарг, но той печели от нея. Защото той я е реализирал. В съвременния свят, няма хора, които плащат за идеи. Плаща се само за действия. И то за действия, които имат добавена стойност.
Тъй.. ше си сипа, както е модерно да се казва. И те черпя един виц. Чапай и Петка намерили цистерна с водка. Решили, че единият ще я пази, другият ще търси превоз да я приберат. Връща се след време - гледа цистерната - празна. Кво направи с водката бе? Мии... половината я изпих. - А останалата половина? - Ами продадох я. - А парите? - Ааа, ами изпих ги.
Ми елементарно е. Ти правиш нещо - ако то е достатъчно добро, ти ще си този, който ще печели от него. Колкото и да крадеш на Металика mp3ки, пак ТЕ са хората, които ще пълнят стадионите, не ти. В това е напълно прав. Но с леки пропуски..
Вицът ти, Проданов е много забавен (макар и стар), но не е релевантен на това, което съм казала.
Превеждам специално за теб: От продажбата на билети, на книги и дискове печели основно издателят/разпространителят и той е този, който пуска трохички на истинския творец. Плачът за загуби от кражба на творчеството на творците очевидно е неоснователен, щом в индустриите още си играят на милиарди и дори увеличават печалбите.
Като си купя диск не подкрепям музиканта, а звукозаписната му компания. Него го подкрепям реално, като си купя билет за негов концерт. Кино индустрията увеличава хонорарите с десетки милиони - на актьор!!! А кажи ми как, при тия загуби от кражби???
Иначе сипвай - нося на сипване.
Интерпретация можем да направим, ама Стойнев какво мисли, не се хващаме да гадаем
Ми елементарно е. Ти правиш нещо - ако то е достатъчно добро, ти ще си този, който ще печели от него. Колкото и да крадеш на Металика mp3ки, пак ТЕ са хората, които ще пълнят стадионите, не ти. В това е напълно прав. Но с леки пропуски..
Авторското право е абсолютна отживелица.
Все пак обаче, не забравяйте, че не сме Спилбърг, Хетфийлд, Бауи, или Джобс. Напротив, на фона на тези хора и много като тях, аз поне се оценявам като пълен посредственик в моята област. И тогава, когато някой ми краде труда не ми е толкова лесно. Не мога да пълня стадиони, мога да пълня стаичка и тя малко или много ми стига, ако някой не краде от нея.
Честно казано, не разбирам смисъла на въпроса, при все, че метафората е повече от видна в него. Все пак, понеже питаш, в младостта си, 10 години близо бях музикант, като имах албум с 4 000 продадени копия и няколко концерта пред 3-4 000 души. Що питаш? Да ти дам да ми чуеш творчеството?