Онлайн магазините и наличностите им

kamentk

Well-Known Member
През последните седмици забелязвам интересна тенденция - обикновено пазарувам онлайн 1-2 пъти месечно. Напоследък покрай коронавируса и това, че работя от вкъщи и не пътувам, това се засили. Интересното е, че за всяка една от последните ми 5 поръчки от 20-25 дни насам бива неуспешна поради липса на наличност. Или ми се обаждат, че някое нещо не е налично или като цяло поръчката ми не може да бъде изпълнена или че ще бъде отложена с примерно 10 дена, докато получат стока... Поръчвам стоки от всякакво естество, обикновено от големите български магазини.

Интересно ми е - аз ли съм карък, че попадам на липсващи стоки, вносът ли куца покрай вируса и наличностите са намалели, обаротите са големи и стоките се изчерпват по-бързо от снабдяването, търговците не подържат като цяло наличност, защото ги е страх, че няма да реализират стоката, защо се случва? Да беше една поръчка, втора, разбирам. Вчера си поръчах нещо и 20 минути по-късно ми звъннаха, че ще ми го доставят на 22-ри, защото на 21 получават стока... Което ми е 5-тата провалена поръчка. Интересна и е гледната точка по-скоро на собствениците на магазини, каквито има много тук, защо случва и при тях случва ли се. Никога преди не съм имал подобен проблем, всичко си е идвало навреме и е било налично с минимални изключения.
 
Не им се сърди защото те са между чука и наковалнята ... заради измисленият вирус фабриките в почти цяла европа бяха замразени и работеше единствено хранителната промишленост ... Ще отнеме известно време докато производството се рестартира и логистиката влезе в ритъм.

Просто всичко е навързано и единственото решение е търпение и спокойствие защото и аз имам контейнер които все още виси в кораб закотвен в Италия заради болен на борда.
 
Моя опит също е такъв, макар че говоря за ниша, в която имаше сериозен пик на търсене и изчерпани наличности и спряно производство. Говоря за колоездене. Световните марки са на практика изчерпили всичко, а новите модели ще са чак на есен, с аксесоарите е подобно положението - тренажорите изчезнаха покрай домашния фитнес манията, но липсват и по-дребни неща от рода на столчета за деца.
 
Ако става дума за Бг да няма наличност си е честа практика, а продуктите да си седят в продажба. Или нехайство или умишлена кукичка е. Търговците ще кажат. Случвало ми се е да поръчвам нещо, да ми казват че го нямат и да ме убеждават колко по-хубав продукт може да ми продадат.
 
През последните седмици забелязвам интересна тенденция - обикновено пазарувам онлайн 1-2 пъти месечно. Напоследък покрай коронавируса и това, че работя от вкъщи и не пътувам, това се засили. Интересното е, че за всяка една от последните ми 5 поръчки от 20-25 дни насам бива неуспешна поради липса на наличност. Или ми се обаждат, че някое нещо не е налично или като цяло поръчката ми не може да бъде изпълнена или че ще бъде отложена с примерно 10 дена, докато получат стока... Поръчвам стоки от всякакво естество, обикновено от големите български магазини.

Интересно ми е - аз ли съм карък, че попадам на липсващи стоки, вносът ли куца покрай вируса и наличностите са намалели, обаротите са големи и стоките се изчерпват по-бързо от снабдяването, търговците не подържат като цяло наличност, защото ги е страх, че няма да реализират стоката, защо се случва? Да беше една поръчка, втора, разбирам. Вчера си поръчах нещо и 20 минути по-късно ми звъннаха, че ще ми го доставят на 22-ри, защото на 21 получават стока... Което ми е 5-тата провалена поръчка. Интересна и е гледната точка по-скоро на собствениците на магазини, каквито има много тук, защо случва и при тях случва ли се. Никога преди не съм имал подобен проблем, всичко си е идвало навреме и е било налично с минимални изключения.
Комбинация от фактори е, не са ясни всички.
Доставките се бавят на митниците, наличностите не се ъпдейтват често, особенно ако няма складова програма интегрирана, на ТИР-аджиите не им се пътува защото ги слагат под карантина на границите, производтството е спънато заради извънредните мерки и т.н.
Така ще е известно време.
 

Горе