Онлайн магазини-връщане на продукт

webstil

Well-Known Member
Здравейте колеги, искам да ви попитам нещо и по-точно тези от вас с онлайн магазини. Как реализирате връщането на парите и съответно на продукта след продажба? Нали клиента има право да го върне в 7 дневен срок, но как го правите в смисъл, той ви го връща обратно по куриер с наложен платеж или пък ви го връща с куриер, а вие му изплащате сумата по банков път и какво правите например с вече издадената фактура? Питам, за да имам идея и аз как да процедирам в бъдеще време, много благодаря за отговорите :)
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

Ако клиента клиента иска да му бъде доставена стоката с Еконт, те имат услугата отвори и провери преди да платиш. Ако ползва друг куриер му обеснявам да помоли куриера да почака минута -две, да го отвори провери и ако не го иска да му го връчи да ми го върне с наложен платеж. Това не е много добре за клиента понеже сумата за поръчката му остава блокирана за 2-3 дни.
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

Не приемам връщане с наложен платеж. Не е противозаконно, а и съм го посочил в общите си условия. Купил ли е - приел ги е. Връщам по банка или с превод на пари по Еконт, като зависи как му е удобно и на клиента. А, да! И не поемам разходи за куриери по връщане на продукт - пак не е противозаконно, и пак съм го упоменал в ОУ.
Имах един, който ме пробва дали внимавам и ми го върна за моя сметка за ремонт по рекламация. Просто след ремонта му го пратих с наложен стойността на доставката. Ако искат да се цупят - не ме интересува. Написано е, не е забранено, не е мой проблема, че не са чели или слушали като им го обяснявам.
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

@Стан, според мен въпроса на @webstil е за връщане на стоката след като бъде освободена/приета от куриера т.е. в един от следващите няколко до 7 дена след получаването 'и, а не в момента на доставката!?? И на мен ми е интересно как процедират колегите и кой е най безболезнения начин.
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

Сгрешена тема.
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

При нас стоката може да се върне до 7 дни но САМО за сметка на клиента.Работим със Спиди и предоставяме и услуга Безплатна доставка.Има и такива който поръчват и после не взимат стоката като се измъкват че някой им използва личните данни.Но това е част от играта:)
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

То е ясно, че има преглед, но понякога и след преглед искат да върнат, досега го правих като ми връщат стоката с Еконт съответно с наложен, някой път поемах и доставката, но вече спирам, че е много неизгодно така, ако искат да връщат, трябва да си поемат обратната доставка според мен.
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

И аз да използвам темата ти за да задам сходен въпрос:

Продавам слънчеви очила на стойност 100лв. Очилата се доставят с Еконт Експрес до клиента с включена опция за преглед и тест. Подателя(тоест аз) съм частно лице и пратката не е придружена с касова бележка или фактура. Клиента приема пратката. След 2 дена ми звъни и казва, че иска да върне очилата, понеже някъде чел, че е имал 7-дневен срок за връщане на закупена стока. По закон не дължи обяснение защо иска да ги връща. Освен това очилата не са употребявани и са в същото състояние, като при получаването им.

Въпроса ми е дали този закон за рекламациите важи и за частни лица и какви са възможните последствия при неспазването му?
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

webstil, към фактурата се издава кредитно известие, а към касовата бележка - сторно касова бележка. Това казва Законът.

Часовник Реплика, ако си продал часовника като физическо лице, не си длъжен да го приемаш обратно в този 7-дневен срок. Важно, обаче, е купувачът да е наясно, че го е закупил от теб, като физическо лице, продаващо собствения си часовник, а не като търговец, продаващ часовници с цел печалба. Защото в последния случай попадаш от ударите на една камара закони и институции, които да ти приложат наказателните им разпоредби.
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

То е ясно, че не е собствен продукт. А дали ако напиша текст тип "общи условия" и го изпратя на всеки клиент, преди да направи поръчка, може да ме освободи от отговорност да спазвам този 7-дневен срок? Тоест да бъде подробно обяснено, че не съм ЮЛ, а ФЛ и че при пазаруване от мен се съгласяват с общите условия. Продавам чрез сайтове за обяви и ФБ фен страница, ако има значение...

П.П. Продуктите не са реплики(да не се заблудите от името ми)
 
От: От: Онлайн магазини-връщане на продукт

То е ясно, че не е собствен продукт. А дали ако напиша текст тип "общи условия" и го изпратя на всеки клиент, преди да направи поръчка, може да ме освободи от отговорност да спазвам този 7-дневен срок? Тоест да бъде подробно обяснено, че не съм ЮЛ, а ФЛ и че при пазаруване от мен се съгласяват с общите условия. Продавам чрез сайтове за обяви и ФБ фен страница, ако има значение...

П.П. Продуктите не са реплики(да не се заблудите от името ми)
Хората що ли регистрират АДта, холдинги и т.н.?!... Пращаме по едни ОУ и сме 6! хахаха Не, верно, на колко години си?


Иначе по темата...

Всяко връщане на стоката е за сметка на клиента с изключение на рекламациите. Отказва да вземе пратката при първоначалното получаване, ОК - сторно на касовата и плащане на разходите за отиване и връщане.

Получава пратката, но се отказва или решава че му е малка - връща каквото връща в оригиналната опаковка и без следи от употреба и заплаща транспорта.

Счупено му е нещо, куриера го е лашкал - за моя сметка. Дефектирало е след 1 месец - транспорта е за моя сметка, ако стоката има гаранция.

@lqllqlq - мисля, че пак ще почнем да бистрим тоя скапан закон, но не пишеше ли в него, че клиента не трябва да търпи никакви разходи ако покупката му подлежи на рекламация? Т.е. купувам си слушалки от физически магазин, отказват - карам ги в магазина. При онлайн магазините обаче транспорта не трябва ли да е задължително за продавача в такъв случай?
 
От: От: От: Онлайн магазини-връщане на продукт

@lqllqlq - мисля, че пак ще почнем да бистрим тоя скапан закон, но не пишеше ли в него, че клиента не трябва да търпи никакви разходи ако покупката му подлежи на рекламация? Т.е. купувам си слушалки от физически магазин, отказват - карам ги в магазина. При онлайн магазините обаче транспорта не трябва ли да е задължително за продавача в такъв случай?

Няма такъв текст. Има от типа "да отремонтира за своя сметка", за транспорта дума не става, защото хипотезата на закона е, че "търговеца е длъжен да приема рекламации", които се предявяват "в обекта". Те Техномаркет по тая линия бягат, защото като идеш и ти казват "В сервиза", който пък не е в обекта....
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

Ето пресен пример от днес, изпратил съм аз продукта, като преди това си работеше всичко , прегледал съм го, бяха наред нещата. Взима го днес клиента и около 45 минути след като го е взел ми звъни и казва нали че там нещо му е паднало и трябва да се лепи, а не си заслужава да се лепи след като са дадени пари за ново и т.н. И аз кво да правя, викам ще се връщат парите. Разходите са за тяхна сметка. Но все пак ме е едно такова странно, при положение че съм го пратил с опция за преглед и е прегледан и човека казва като го гледах нищо му нямаше. От една страна той може всичко да му е направил на продукта за 40 минути и затова да му е паднало това нещо, ама от друга страна наистина може да е имало такъв дефект. И сега съм на - с един продукт, за който ще трябва да дам пари за поправка, ако изобщо стане. Вие какво правите в подобни ситуации?
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

Аз точно затова при продажбата на часовници гледам да заобиколя този закон за връщане в рамките на 7 дена. В продавалник съм си писал "Стока, получена и приета с опция "преглед и тест" не приемам обратно". Имал съм случаи, когато клиент взема часовника от офиса и на излизане изпуска часовника и се чупи стъклото. Веднага пропищява, че съм му пратил часовник със счупено стъкло. Пратката имаше застраховка, но от Еконт твърдяха, че вината е негова, понеже часовника е бил повреден след като той е приел пратката. Накрая поисках записите от камерата и млъкна. С евтините(и не само) часовници ще имаш много проблеми. Като имах онлайн магазин са ми връщали продукт след 6 дена, понеже от носенето се получило прах вътре. Имах случаи на паднали стрелки, откачени каишки и т.н. Абе какво да ти разправям - един път тръгнеш ли да работиш легално и всички гледат как да те спъват.

П.П. Друга случка, за която се сетих: Имам поръчка за оригинален часовник от клиент. Пращам му го и го приема с опция за преглед и тест. След 3 дена ми звъни и иска да го връща и вика не съм длъжен да ти давам обяснение. Според закона е прав. Понеже продадох часовника през онлайн магазина, аз съм принуден да спазя закона. Изпраща ми той часовника обратно с наложен платеж, но без опция за преглед. Съответно от куриерската фирма му звънят, за да разреши преглед, понеже може да ми е върнал и часовник от лъки бой. Отварям пратката - същия часовник, без забележки - личи си, че не е носен изобщо. Тръгвам да разглеждам документите, всичко ОК. Обаче нали съм старо куче - понеже се познавахме със служителите от офиса, помолих ги за услуга - с инструмент отварям задния капак на часовника и се оказва, че е РЕПЛИКА! Тоест механизма е тотално различен. Звъннах на клиента през номера на Еконт, обясних му, че часовника няма да го приема и няма да му възстановя парите(става въпрос за сума от 450лв. ) Почна да ме плаши с КЗП, но бях толкова ядосан, че му теглих една майна и до там. Да, клиента винаги е прав, но и ти ако не си МЪЖ, едва ли ще успееш...
 
  • Like
Реакции: CTAH
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

Е да, ама това е игра на котка и мишка, не може постоянно така, в смисъл ти ще откажеш примерно връщане, ще му теглиш 1 майна- ОК. После ще откажеш на още 3-4-ма, ама един от тях ще е с много свободно време и ще ти пусне 1 жалба. И въпросът тогава е кой е прав в този случай? В закона си пише, че всеки има право да върне в 7 дни, но става въпрос за здрава пратка в търговски вид, никъде не виждам за връщане на повредена стока, може би това се отнася към рекламации.
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

Хипотези много, ако изпадаме в конкретика - дайте да коментираме казус по казус, иначе няма как.

1во ако си фирма и той поиска в 7 дневен да върне - няма мърдане. Вече коментирахме разхода по транспорта.
2ро Много е важно как подходиш към рекламация. От това зависи дали ще запазиш или загубиш клиент. Казва, че има проблем. ОК, върни го, ще проверя, ако има ще заменим стоката с нова. Толкова. Не му изброяваш възможности.

За 2 години само едни бургаски СОТ-аджии ме метнаха с дефектирали стоки, че ги купили преди 15 дни, ама сега ги включили и не бачкало. Смених ги, въпреки че ме излъгаха. Част от играта е. Имах друг, който пък се скъса да се оплаква, но му свалих гаранция заради модификация на продукта - гък не каза. Просто трябва да знаеш кога да си по-твърд и кога макар и меко, но да отстояваш позиция.

Сега имам един, който се оплаква от начина на работа на продукта като вече ми свири на струната "Ама щях още неща да купя". ОК, купи си, но този продукт, които е при теб проблем няма, ти не си го инсталирал както трябва. А сам си избрал да го монтираш сам, а аз съм описал, че за недъгав монтаж, който не е правен от фирмата не мога да нося отговорност.
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

Е да, ама това е игра на котка и мишка, не може постоянно така, в смисъл ти ще откажеш примерно връщане, ще му теглиш 1 майна- ОК. После ще откажеш на още 3-4-ма, ама един от тях ще е с много свободно време и ще ти пусне 1 жалба. И въпросът тогава е кой е прав в този случай? В закона си пише, че всеки има право да върне в 7 дни, но става въпрос за здрава пратка в търговски вид, никъде не виждам за връщане на повредена стока, може би това се отнася към рекламации.

В този случай аз връщам парите на клиета- така е по закон / добър ,лош- това е/.После се опитваш да продаваш конкретната стока без печалба - само и само да не ти стои:!:
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

lqllqlq Второто ти твърдение особено за часовниците от нисък не важи! Колегата каза, че продава такива. Примерно купуваш от него часовник за себе си за някакво събитие. Получаваш часовника всичко ОК и след няколко дена ако почнат да падат стрелките вътре, ако боята се олющва или ако верижката се откачи, точно когато ти трябва най-много, едва ли повече би купил от него. Дори и да ти върне цялата сума за парите - тоест да е на загуба заради теб, ти пак няма повторно да пазаруваш от него. Причината е, че продуктите не са качествени.

Това което го твърдя са ми го казвали и клиенти - вика пич много си точен, обаче просто продуктите ти не стават и колкото и да се опитваш, повече няма да пазарувам от теб. Искам да кажа, че няма смисъл да се опитваш да възвърнеш вече загубен клиент и да правиш излишни разходи за това.
 
От: Онлайн магазини-връщане на продукт

Сега чух по Нова, че са приели в Европа нов закон за Е търговията. Вече търговците поемат и транспортния разход по връщането. Не разбрах дали трябва да се възстановяват и разходи по първоначалната доставка. Тогава съвсем е забатачено.

И вече не може да изскачат допълнителни оферти в процеса на покупка, но не разбрах в кой точно момент.
 

Горе