Rock
Well-Known Member
За всички, които никога не са се занимавали с онлайн магазин, но им се иска да опитат, предлагам няколко наистина важни въпроси около това начинание.
1. Как да изградя онлайн магазина си ?
Ако не можете да си позволите да платите на някой (фирма или фрийленсър) да ви изгради онлайн магазина, не се тревожете, в мрежата има много добри, безплатни плафторми, които ще ви свършат чудесна работа. Дори и да нямате нужните технически познания, вече съществуват готови решения (наши и чуждестранни), където лесно, бързо и най-вече безпроблемно ще може да създадете онлайн магазин, плащайки месечна такса, но спестявайки си главоблъсканици и тонове часове образоване по техническата част, което може и да не ви е от полза.
2. Как да направя най-добрият изглед на моя онлайн магазин ?
Ако вече имате изградена търговска марка, но не продавате онлайн, тогава бъдещият ви e-магазин ще трябва да бъде модифициран така, че да се припокрива с вече изградения ви бранд. При положение, че започвате директно с онлайн продажби, нова фирма, бранд и т.н. вече ще трябва сами да си изградите визията за вашия магазин, според това, което на вас ви се вижда сполучливо. Ако пък нямате идея, може да споделите тук във форума нуждата си от бранд съвети.
3. Какви разплащателни системи трябва да използвам ?
Най-разпространената разплащателна система, както повечето знаят, това е PayPal. Отделно в България много върви плащането през Epay.BG или кеш в касите им на EasyPay. Наложният платеж е още един много популярен начин за плащане в страната ни. Тези трите трябва да ги имате задължително, защото покривате почти 100% от използваните методи у нас, та дори и чужбина с PayPal.
4. Как ще се справя с поддръжката на клиентите ?
В зависимост от очакваните посещения (ако сте вече развила се марка на пазара те могат да са повечко още в началото на онлайн магазина) ще трябва да прецените дали един или повече човека ще са ви нужни. Ако сте новак в сферата, започнете самостоятелно и вижте как ще тръгнат нещата, като при разрастване на бизнеса, непременно си наемете човек да се грижи за клиентите, защото лошият клиентски съпорт е убийствен за бизнеса.
Също така изберете платформа, която да има лесен за употреба административен панел, в който да се оправяте лесно с поръчки, запитвания и т.н. Повечето лидери в сферата на ecommerce платформите са изградени с именно такива админ панели.
5. Как да определя цената за доставка ?
Най-лесно е да оставите цената за доставка на фирмата, която се занимава с това. Все пак ако продавате що-годе еднакви по размер продукти, може да фиксирате една цена за всичко. Ако решите да предлагате безплатна доставка, което да привлича клиентите, тогава си направете добре сметка какво ще ви струва, за да няма след това разочарование от печалбите
6. Как да направя най-доброто описание на продуктите и снимки към тях ?
Както се казва : "Клиентът не може да помирише, пипне, види, усети вашият продукт", така че за да реши да пазарува, ще трябва да имате отлично описание и качествена снимка, инак продажбите няма никак да са повечко. Описанието на продукта не трябва да е много дълго, но трябва да съдържа важна информация, която да привлече вниманието на клиента. Снимките трябва да са качествени, без да се излагате с разни снимии от телефони, смотани камери и т.н.
7. Трябва ли да позволя оценки от потребителите и споделяне в соц. мрежи ?
Позволявайки на потребителите да коментират вашите продукти неимоверно ще повиши доверието им към онлайн магазина ви. Споделянето в социални мрежи е наложително, защото всеки в днешно време знае силата на facebook и останалите мрежи. Все пак има риск от негативни коментари, но всички онлайн магазини имат опция за преглед на даден коментар от собственика и евентуалното му одобрение
8. Как да се отнасям към рекламациите ?
По закон всеки потребител има право на 7 дни за да върне закупената стока и вие трябва да сте наясно с това. Бъдете сигурни, че има модул в магазина ви, който да дава лесен достъп на клиентите, ако те пожелаят да ви върнат дадена стока.
9. Как да привличам посещения и респективно клиенти в онлайн магазина ?
След като сте направили своя магазин, изпипали сте детайлно всичко, вече е ред да го популяризирате. Това е една трудна, но постижима задача.
Има много информация за този процес, но накратко : Използвайте фейсбук, платете реклама в google, в някой близък до вашите продукти сайт и като цяло инвестирайте в реклама и SEO оптимизация, защото иначе няма начин да постигнете нужните резултати.
Много още въпроси и отговори има, но като цяло темата я направих като орентир за новаците в сферата. Всеки, който иска да добави важен, според него въпрос и отговор е добре дошъл
1. Как да изградя онлайн магазина си ?
Ако не можете да си позволите да платите на някой (фирма или фрийленсър) да ви изгради онлайн магазина, не се тревожете, в мрежата има много добри, безплатни плафторми, които ще ви свършат чудесна работа. Дори и да нямате нужните технически познания, вече съществуват готови решения (наши и чуждестранни), където лесно, бързо и най-вече безпроблемно ще може да създадете онлайн магазин, плащайки месечна такса, но спестявайки си главоблъсканици и тонове часове образоване по техническата част, което може и да не ви е от полза.
2. Как да направя най-добрият изглед на моя онлайн магазин ?
Ако вече имате изградена търговска марка, но не продавате онлайн, тогава бъдещият ви e-магазин ще трябва да бъде модифициран така, че да се припокрива с вече изградения ви бранд. При положение, че започвате директно с онлайн продажби, нова фирма, бранд и т.н. вече ще трябва сами да си изградите визията за вашия магазин, според това, което на вас ви се вижда сполучливо. Ако пък нямате идея, може да споделите тук във форума нуждата си от бранд съвети.
3. Какви разплащателни системи трябва да използвам ?
Най-разпространената разплащателна система, както повечето знаят, това е PayPal. Отделно в България много върви плащането през Epay.BG или кеш в касите им на EasyPay. Наложният платеж е още един много популярен начин за плащане в страната ни. Тези трите трябва да ги имате задължително, защото покривате почти 100% от използваните методи у нас, та дори и чужбина с PayPal.
4. Как ще се справя с поддръжката на клиентите ?
В зависимост от очакваните посещения (ако сте вече развила се марка на пазара те могат да са повечко още в началото на онлайн магазина) ще трябва да прецените дали един или повече човека ще са ви нужни. Ако сте новак в сферата, започнете самостоятелно и вижте как ще тръгнат нещата, като при разрастване на бизнеса, непременно си наемете човек да се грижи за клиентите, защото лошият клиентски съпорт е убийствен за бизнеса.
Също така изберете платформа, която да има лесен за употреба административен панел, в който да се оправяте лесно с поръчки, запитвания и т.н. Повечето лидери в сферата на ecommerce платформите са изградени с именно такива админ панели.
5. Как да определя цената за доставка ?
Най-лесно е да оставите цената за доставка на фирмата, която се занимава с това. Все пак ако продавате що-годе еднакви по размер продукти, може да фиксирате една цена за всичко. Ако решите да предлагате безплатна доставка, което да привлича клиентите, тогава си направете добре сметка какво ще ви струва, за да няма след това разочарование от печалбите
6. Как да направя най-доброто описание на продуктите и снимки към тях ?
Както се казва : "Клиентът не може да помирише, пипне, види, усети вашият продукт", така че за да реши да пазарува, ще трябва да имате отлично описание и качествена снимка, инак продажбите няма никак да са повечко. Описанието на продукта не трябва да е много дълго, но трябва да съдържа важна информация, която да привлече вниманието на клиента. Снимките трябва да са качествени, без да се излагате с разни снимии от телефони, смотани камери и т.н.
7. Трябва ли да позволя оценки от потребителите и споделяне в соц. мрежи ?
Позволявайки на потребителите да коментират вашите продукти неимоверно ще повиши доверието им към онлайн магазина ви. Споделянето в социални мрежи е наложително, защото всеки в днешно време знае силата на facebook и останалите мрежи. Все пак има риск от негативни коментари, но всички онлайн магазини имат опция за преглед на даден коментар от собственика и евентуалното му одобрение
8. Как да се отнасям към рекламациите ?
По закон всеки потребител има право на 7 дни за да върне закупената стока и вие трябва да сте наясно с това. Бъдете сигурни, че има модул в магазина ви, който да дава лесен достъп на клиентите, ако те пожелаят да ви върнат дадена стока.
9. Как да привличам посещения и респективно клиенти в онлайн магазина ?
След като сте направили своя магазин, изпипали сте детайлно всичко, вече е ред да го популяризирате. Това е една трудна, но постижима задача.
Има много информация за този процес, но накратко : Използвайте фейсбук, платете реклама в google, в някой близък до вашите продукти сайт и като цяло инвестирайте в реклама и SEO оптимизация, защото иначе няма начин да постигнете нужните резултати.
Много още въпроси и отговори има, но като цяло темата я направих като орентир за новаците в сферата. Всеки, който иска да добави важен, според него въпрос и отговор е добре дошъл